Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقیمی گفت: اگر مجلس دهم بخش نظارتی اش قوی تر می شد هم به دولت کمک می کرد و دولت را هم در راستای خدمت بیشتر فعالتر می کرد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد حسین مقیمی» ،استاندار سابق تهران، که برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم در فرمانداری تهران حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: باید به جایگاه مجلس توجه کنیم و همانطور که امام فرمودند مجلس در راس امور است و در مجلس نمایندگان منتخب مردم دو مسئولیت اصلی دارند که به انجام برسانند؛ یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در انتخاب وزرا هم نقش دارند و دیگر مسئولیت هایی که دارد اهمیت این نهاد را مشخص می کند و اگر کسی توفیق پیدا کرد که به عنوان نماینده مردم و مجلس ورود پیدا کند جایگاهی بسیار رفیع برای خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی ایران و حل مسائلی که مردم با آن دست به گریبان هستند، دارد.

او اظهار داشت: مجلس معمولا باید به مسائل اصلی و مشکلاتی که مردم دارند به خصوص در شرایطی که دشمنان جنگ اقتصادی را علیه ما پیش می برند باید بیشتر تلاش خود را به کار بگیرد و به طرح ها و لوایحی اولویت بدهند که به حل مسائل اقتصادی کشور کمک کند و از طرف دیگر در مشکلات اجتماعی و آسیب هایی که مجود است، نیاز هست که مجلس هم در این رابطه فعالتر باشد و هم نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

مقیمی با تاکید بر نقش نظارتی مجلس، بیان داشت: اگر مجلس دهم بخش نظارتی اش قوی تر می شد هم به دولت کمک می کرد و دولت را هم در راستای خدمت بیشتر فعالتر می کرد و به دولت کمک می شد فکر می کنم برای نطارت بیشتر در عملکردها مجلس خیلی بیشتر ظرفیت دارد و اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده کند کشور و مردم از آن بهره مند می شوند. 

فرماندار تهران با ابراز امیدواری درباره گفتگوی دولت و مردم، گفت: امیدواریم مجموعه دولت بتوانند با مردم صحبت کنند و متقابل آن نخبگان جامعه و کسانی که موثر هستند صحبت کنند و کشور متعلق به مردم ماست و مردم باید در تصمیم سازی ها نقش اول را داشته باشند و مجلس منتخب مردم هرچه پشتوانه قوی تری داشته باشد می تواند کارهای بهتری انجام دهد و تصمیم های بهتری بگیرد و امیدواریم شرایطی را فراهم کنیم که مردم پای صندوق بیایند چون یک مجلس قوی نیاز به پشتوانه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ دولت قانون نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، داوود منظور ظهر پنجشنبه در شورای اداری دامغان به میزبانی فرماندار در قالب سفر استانی دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان از پیگیری بهتر شدن وضعیت معیشت کارکنان دولت خبر داد و ابراز کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در کنار رشد میزان دریافتی حقوق‌ها، مضافاتی مانند عائله، رفاهی و … کارمندان نیز رشد خوبی کرده است، افزود: در ارتباط با حقوق و دستمزد کارمندان اتفاقات خوبی در کشورمان رخ داده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش شده تا تورم کاهش یابد، گفت: برنامه دولت در سال جاری تلاش مضاعف برای پایین آوردن تورم و رفاه مردم است.

منظور با بیان اینکه دولت تلاش دارد با کاهش بیشتر نرخ تورم رضایت مندی مردم کشورمان را فراهم آورد، بیان کرد: تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود.

وی درباره بودجه نیز گفت: جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مشتمل بر بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6082026

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند