Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@16:50:20 GMT

تبلور رشد اقتصادی در گرو توجه به پژوهش است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۹۹۶

تبلور رشد اقتصادی در گرو توجه به پژوهش است

امامی گفت: تبلور رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه زمانی رقم می خورد که پژوهش منوط به یک روز و یا هفته نباشد و ارکان نظام در زمینه پژوهش هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عزیزه امامی» امروز(شنبه ۱۶ آذر) در آیین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان واثقی گرگان اظهار کرد: پژوهش در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، پایه و اساس رشد هر کشوری در همه عرصه ها از آموزش و پرورش منشأ می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان ادامه داد: پژوهش یک حس ذاتی بین انسان ها است و نیاز است که تقویت شود و باید تلاش کنیم بستری فراهم کنیم که کسانی که توانمندی دارند، بتوانند به پژوهش بپردازند.

 

امامی افزود: تبلور رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه زمانی رقم می خورد که پژوهش منوط به یک روز و یا یک هفته نباشد و ارکان نظام در زمینه پژوهش هزینه کنند.


وی افزود: هزینه کردن در  پژوهش سرمایه گذاری است و علومی که ارکان نظام به آن نیاز دارد در آموزش و پرورش تولید می شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان ابراز داشت: اگر آموزش را جدی نگیریم، نمی توانیم به دستاوردهای مد نظر در عرصه علم و دانش برسیم، رسالتی که به عنوان خانواده و مربی داریم این مقوله است.

 

امامی گفت: در عرصه تحریم های ظالمانه هستیم و بنا به گفته مقام معظم رهبری تحریم باید به فرصت تبدیل شود و تنها راه آن پژوهش و راه اندازی شرکت های دانش بنیان است.

 

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاری در حوزه پژوهش داشته باشیم تا نیازمند واردات تکنولوژی، اقلام فرهنگی و ... به کشور نباشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: باید دانش آموزان و فرهنگیان را راهنمایی کنیم که چالش در حوزه تدریس را با فعالیت های پژوهشی کاهش دهند.


امامی افزود: در آذرماه هر سال هفته پژوهش داریم و در این هفته از پژوهشگران تجلیل می شود و امیدواریم با اقداماتی که انجام می دهیم در استان خروجی بیشتری در حوزه پژوهش داشته باشیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مجلس شورای اسلامی استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد طراز اسلامی مسجد وفات حضرت معصومه س فعالیت های مسجدی انتخابات مجلس زنگ پژوهش پژوهش و تحقیق هفته پژوهش پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران

معصومه رضایی، در حاشیه نخستین جلسه تبیین و تفسیر قانون نحوه تشکیل تشکل‌های صنفی تخصصی استان تهران که به ریاست محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران کل استان برگزار شد، در گفتگو با واحد خبر استانداری، با اشاره به اهمیت این جلسه اظهار کرد: قانون نحوه تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی تخصصی در اواخر سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

رضایی با اشاره به تأثیرگذاری مهم وزارت کشور در تدوین آئین نامه این قانون گفت: این مهم، پس از طی مراحل قانونی در اواخر سال ۱۴۰۲ به استانداری‌های کشور ابلاغ و به موجب این آئین نامه، بسته جدیدی به حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور محول شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران عنوان کرد: با توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجرای امور داوطلبانه می‌توان این قانون را این گونه تعریف کرد که رشد فرآیند‌ها و مراودات اجتماعی پررنگ‌تر شده به شرط آنکه در باب و بستر خودشان اجرایی شوند.

وی در ادامه با تاکید بر چهار ویژگی غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و داوطلبانه تشکل‌های صنفی تخصصی بیان کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در قالب کانون‌ها، انجمن‌ها و جمعیت‌ها شکل گرفته و با ارکانی همچون مجمع عمومی دارای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین کار خود را آغاز و در راستای کارگروه استانداری تهران رسمیت بگیرند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: کار گروه استانداری تهران با ۱۲ عضو دارای حق رأی مثل مدیران کل جهاد، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و همچنین دادگستری، اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی به عنوان اعضای غیر حق رأی کار خود را آغاز کرده که اعضای غیرحق رأی نقش مهم استعلامات را به عهده دارند و می‌توان گفت که تولد یک تشکل در ابتدا بسته به استعلامات اعضای غیرحق رأی است.

رضایی با بیان اینکه استانداری تهران یکی از اولین استان‌های کشور است که کارگروه اقتصادی را تشکیل داده است، گفت: اهداف این کارگروه با جدیت دنبال می‌شود، چنانکه در نخستین جلسه شش درخواست احصا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • دانش بنیان کردن، راه‌حل حذف نگاه‌های سطحی از دیپلماسی فرهنگی
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند