Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@17:23:23 GMT

خراسان شمالی صرافی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۵۲۵۲

خراسان شمالی صرافی ندارد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: این استان فاقد صرافی است و تاکنون هیچ سرمایه گذاری نیز برای راه اندازی آن در استان اقدام نکرده است.

هدایتی در گفتگو با ایسنا، اظهارکرد: برای اینکه در استان صرافی راه اندازی شود بخش خصوصی باید نزد بانک مرکزی مبلغ چهار میلیارد تومان را سپرده گذاری کند و از سوی دیگر ضمانت دو میلیارد تومانی را به بانک مذکور ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال گذشته دو مرکز به عنوان صرافی در این استان فعالیت می‌کردند، اما با ارسال این بخش نامه‌ها که باید صرافی‌ها چنین شرایطی را داشته باشند، آن‌ها نیز تعطیل شدند.

هدایتی ادامه داد: البته تاکنون پیگیری‌های فراوانی جهت راه اندازی صرافی در استان انجام شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهارکرد: طی هفته گذشته نیز مکاتبه‌ای از سوی استانداری به بانک مرکزی جهت صدور مجوز صرافی به بانک‌های دولتی استان انجام شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خراسان شمالی صرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی

سیف الله رنجبر مدیر پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه با اشاره به شناسایی حدود ۵۰۰ محوطه باستانی در منطقه اورامانات، گفت : تاکنون کاوش‌های باستان شناسی زیادی در این منطقه انجام شده که در برخی از این کاوش‌ها مواد فرهنگی همچون سفال بدست آمده است. 

وی افزود: پیشینه بسیار کهن و خاص بودن این سفال‌ها نشان می‌دهد که در زمان باستان صنعت سفالگری در این منطقه رواج داشته است. 

مدیر پایگاه جهانی اورامانات اضافه کرد: براین اساس از چندسال پیش برنامه ریزی‌هایی برای راه اندازی بانک سفال در منطقه اورامانات (استان‌های کردستان و کرمانشاه) انجام گرفت تا در آن سفال‌های کشف شده در این منطقه به نمایش درآید. 

وی تصریح کرد: به این منظور پیگیری‌هایی را برای راه اندازی بانک سفال منطقه اورامانات کرمانشاه آغاز کردیم، لذا در گام اول باید فضایی برای آن در نظر گرفته می‌شد. 

رنجبر خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، ساختمانی قدیمی و بلااستفاده متعلق به آموزش و پرورش در روانسر واقع در روبروی سراب روانسر انتخاب کردیم و رایزنی‌ها و مکاتباتی را با این دستگاه انجام دادیم تا این ساختمان را در اختیار ما قرار دهند و بانک سفال را در آن راه اندازی کنیم. 

وی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش در این زمینه همکاری نکرد و با این بهانه که ساختمان قدیمی است و امکان ریزش دارد، اجازه نداند از آن استفاده کنیم، اما بعد از یکسال همان ساختمان را به یک درمانگاه واگذار کردند. 

مدیر پایگاه جهانی اورامانات با بیان اینکه در سفر اخیر مدیرکل امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی موضوع احداث بانک سفال اورامانات در روانسر مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: در این سفر مقرر شد با همکاری فرمانداری مکانی برای راه اندازی بانک سفال تعیین شود و امور پایگاه‌های وزارتخانه در بحث تعمیر و تجهیز آن کمک کند. 

وی یادآور شد: در حال حاضر دو ساختمان بلا استفاده دیگر در روانسر برای راه اندازی بانک سفال در نظر گرفته شده که باید با ارگان‌های مربوطه رایزنی شود. 

رییس اداره میراث فرهنگی روانسر افزود: در سفر مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی به شهرستان روانسر مقرر شد به دلیل نزدیکی شهر روانسر به مرکز استان و دسترسی راحت‌تر از طریق آن به سایر شهرستان‌های منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، محل پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه به این شهرستان منتقل شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • طراحی سایت حرفه ای با بروزترین اسکریپت ها و قالب ها
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی