Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@15:43:41 GMT

الحاق ناوشکن به منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۵۳۱۲

الحاق ناوشکن به منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در این مراسم اظهار داشت: با اقتدار، تامین امنیت و آمادگی دریایی، راه سرخ شهدا را ادامه داده‌ایم و برای نشان دادن توانمندی‌های کشور روز به روز بر موفقیت‌های نیروی دریایی در عرصه دریا افزوده می‌شود.

وی گفت: این راه پر افتخار را ادامه می‌دهیم چون رهبر معظم انقلاب همواره فرموده‌اند که «سواحل مکران یک گنج و یک افتخار است» و استفاده از این گنج و ذخیره سواحل از اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: توسعه دریا محور حائز اهمیت است و برای توسعه کشور و توسعه سواحل مکران گام‌های مثبتی برداشته شده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی پرچمدار توسعه سواحل مکران است و از بندرعباس تا پسابندر چابهار زیرساخت‌هایی خوبی برای سکونت مردم، اشتغال و تولید ایجاد شده است.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: مردم با حضور در سواحل مکران، این منطقه را رونق داده‌اند و گام‌های اصلی و مهمی در این زمینه برداشته شده است.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی در آبادسازی کشور نقش بسزایی دارد و توانسته بخوبی دستورات رهبر معظم انقلاب را در توسعه سواحل مکران اجرایی کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی مظهر اقتدار در دریاست و تا شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد و خلیج فارس حضور دارد و در دریای مدیترانه و اقیانوس نیز دریانوردی می‌کنیم که همه اینها نشان دهنده اقتدار کشور است.

وی بیان کرد: رزمایش روسیه و چین را در منطقه با همکاری ایران داریم و همه اقتدار ایران اسلامی را قبول دارند برای همین رزمایش مشترک را در برنامه‌هایشان دارند.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: ۱۰ هزار کشتی را تامین امنیت کردیم تا سالم تردد و در اقتصاد کشور نقش داشته باشند و همچنین حدود پنج هزار کشتی نفتکش را با سختی‌ها در دریا اکسکورت کردیم.

وی با اشاره به اینکه خیال مردم در فعالیت اقتصادی در دریا با حضور نیروی دریایی راحت و اقتصاد کشور پا برجا مانده است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی مشغول تامین پنج هزار کیلومتر دریاست و افتخار می‌کنیم که در دریا حضوری مقتدرانه داریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده‌ای نزدیک ناوشکن دنا، زیر دریایی فاتح و طارق نیز به نیروی دریایی الحاق خواهند شد.

وی گفت: این منطقه برای ایران اسلامی مهم بوده برای همین حضور ما مهم و خدمت کردن به مردم محروم نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است

امیر دریادار سیاری ادامه داد: دشمن می‌داند که ما اقتدار داریم و برای حراست از مرزهای آبی با کسی تعارف نداریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس چین دریادار حبیب الله سیاری رهبر معظم انقلاب زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد

عربستان در خصوص اعلام منطقه «الیاسات» به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی توسط ابوظبی، به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، ریاض در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل، ابوظبی را به تجاوز به مرزهای عربستان متهم کرد زیرا امارات در سال ۲۰۱۹، منطقه «الیاسات» را منطقه دریایی حفاظت شده اعلام کرد.

به نقل از عربی۲۱، عربستان در این شکواییه با اعلام مخالفت خود، تاکید کرده است که اقدام ابوظبی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ اثر حقوقی برای آن قائل نیست و مطابق با توافق عقد شده بین دو طرف در سال ۱۹۷۴ که طبق قوانین بین‌المللی برای دو کشور الزام‌آور است، به تمام حقوق و منافع خود پایبند است.

در این شکایت‌نامه ذکر شده است عربستان اقدامات انجام شده یا پیامدهای آن توسط دولت امارات را در منطقه «الیاسات» واقع در روبروی سواحل عربستان، به رسمیت نمی‌شناسد.

از سوی دیگر، امارات خواستار تکمیل اجرای ماده پنج توافقنامه تعیین مرزهای زمینی و دریایی بین دو کشور در سال ۱۹۷۴ است.

خبرگزاری رسمی امارات «وام»، پیش از این گزارش کرده بود که الیاسات با فرمان امیری در سال ۲۰۰۵ و به ‌دستور «خلیفه بن زاید آل نهیان»، رئیس فقید امارات تاسیس شد.

منطقه الیاسات علاوه بر اهمیت تاریخی و فرهنگی، به دلیل اهمیت زیست محیطی آن متمایز است، زیرا زیستگاه‌های حساسی از صخره‌های مرجانی، جلبک‌های دریایی و سواحل شنی را داراست. عربستان وابستگی این منطقه به امارات را به رسمیت نمی‌شناسد و سال‌هاست بر سر آن مناقشه مرزی وجود دارد و آن را منطقه‌ای با حاکمیت مشترک می‌داند.

در واقع، مناقشه بر سر مرزهای بین عربستان سعودی و امارات که هر از گاهی آشکار می‌شود، به ثروت نفتی در منطقه الیاسات مربوط می‌شود. منشأ اختلاف به واحه مرزی «البریمی» برمی‌گردد که در زمان اشغال انگلیس، بین عمان و ابوظبی تقسیم شد، در حالی که عربستان روی آن ادعا دارد.

در سال ۱۹۷۴، امارات و عربستان قرارداد جده را امضا کردند که بر اساس آن عربستان، امارات را به‌عنوان یک کشور به رسمیت شناخت و در ازای آن، مجموعه‌ای از زمین‌های نفت‌خیز را در مرز بین دو کشور به دست آورد. عربستان در ازای واگذاری بخشی از واحه البریمی که خواستار آن بود، یک ساحل به طول ۵۰ کیلومتر که قطر را از امارات جدا می‌کند، جزیره «الحویصات» و میدان «شیبة» که بخشی از آن تا امارات امتداد دارد، به دست آورد.

ابوظبی سپس تلاش کرد تا آن اراضی را پس بگیرد، اما ریاض کاملا آن را رد کرد. حتی در سال ۱۹۹۹، امارات با حمایت عمان، کنفرانس وزیران خارجه و نفت شورای همکاری خلیج فارس در عربستان را در اعتراض به عدم تقسیم درآمدهای حاصل از میدان نفتی شیبة تحریم کرد.

بحران زمانی به اوج خود رسید که ریاض در سال ۲۰۰۹ از ورود اماراتی‌ها به عربستان جلوگیری کرد زیرا نقشه‌هایی داشت که نشان می‌داد سرزمین‌های عربستان بخشی از امارات است. در سال ۲۰۲۰، «سلطان بن خلیفه»، رئیس امارات با انتشار نقشه‌ای در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد چرا که این نقشه نشان می‌داد منطقه «خور العدید» که تحت کنترل عربستان است، متعلق به امارات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام است
  • ترکیب اقتدار و درایت
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • قدرت‌نمایی انقلاب اسلامی با اقتدار کامل در منطقه
  • سیلی محکم سپاه به رژیم صهیونیستی، اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • آرامش امواج در سواحل مازندران
  • احداث بیمارستان در جاسک توسط ارتش جمهوری اسلامی
  • واکنش کاخ سفید به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران