Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رضئیی شنبه ۱۶ آذر داشت: این پروژه‌ها شامل ۹ باب مدرسه، پنج باب مسجد، سه ساختمان کلانتری، پنج مجموعه ورزشی و ۱۰ واحد تجاری است که ساخت آنها افزون بر ۱۱۲ میلیارد ریال هزینه داشته است.  

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، البرز با اشاره به این‌که سال گذشته حدود ۳۲هزار متر مربع و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۸۰ هزار متر مربع از سطح شهر جدید هشتگرد آسفالت شده است، گفت: امسال میزان بهسازی و آماده‌سازی معابر شهرجدیدهشتگرد نسبت به سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضئیی بیان داشت: اکنون نیز با اختصاص ۲۵۴ میلیارد ریال عملیات آسفالت، جدول‌گذاری، پیاده رو، نصب کفپوش و لکه گیری بخشی ازمعابر شهر جدید هشتگرد در دست اقدام است.  

وی گفت: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برای پیشگیری از حوادث سیل عملیات لایروبی نهرهای موجود و احداث سیل بند برای کنترل روان آب‌های بالادست رودخانه فشند در دست اقدام دارد.  

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان این‌که طرح احداث فاضلاب شهری از ابتدای احداث این شهر در دست اقدام بوده، افزود: هدایت فاضلاب از طریق لوله به خطوط اصلی تعبیه شده شبکه فاضلاب نه تنها مانع از آلودگی آبهای زیرزمینی می‌شود بلکه از پساب خروجی برای آبیاری فضای سبز شهری و جنگل حاشیه اتوبان کرج - قزوین استفاده می‌کنیم.  

شهرجدید هشتگرد دارای ۱۰ فاز است که از دهه ۷۰ عملیات احداث این شهر با هدف جذب جمعیت سرریز کلانشهرهای تهران و کرج انجام شده است.  

اکنون این شهر دارای حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت است که با تکمیل و واگذاری ۴۲ هزار مسکن مهر و حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن جمعیت آن از ۳۵۰ هزار نفر فراتر می‌رود.  

شهرجدید هشتگرد به دلیل کمبود زیرساخت‌ها مانند مدرسه، درمانگاه، مراکز تجاری، خدماتی، فرهنگی، حمل نقل، تکمیل نشدن شبکه‌های آب، برق، تلفن و گاز با وجود تکمیل بخش عمده واحدهای مسکن مهر تاکنون نتوانسته جمعیت بیشتری جذب کند.  

کد خبر 468150 برچسب‌ها استان البرز طرح‌های عمرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز طرح های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تجهیزات ورزشی مدارس حدود ۱۰۰میلیارد تومان در نظر داریم که پس از عید نوروز به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس شامل وسایل ورزشی همچون توپ، طناب، بدمینتون و فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مدارس از نظر وسایل و امکانات ورزشی بسیار خوب هستند اما برخی دیگر نیاز به توجه دارند. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه مقداری اعتبار به ما تخصیص داده که به تازگی در مدارس توزیع کرده‌‌ایم.

او ادامه داد: این اعتبار باعث رفع بخشی از کمبود تجهیزات ورزشی مدارس می‌شود.

وی با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد مدارس در کشور به فضاهای ورزشی مجهز هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند به همین جهت همچنان دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دختر از زمین‌های خاکی و زمین آسفالت استفاده می‌کنند به همین جهت مدارس دخترانه و ابتدایی در الویت مجهز شدن فضاهای ورزشی هستند و نیاز به بهسازی، استاندار سازی و متناسب سازی دارند.

او ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی استاندارد مجهز شده‌اند با این حال ما در ابتدای کار تجهیز مدارس هستیم و تا شرایط مطلوب راه زیادی داریم.

گفتنی است که طبق اعلام معاونت تربیت بدنی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • دوربرگردان ایمن در تقاطع اورکت حاجی محور بندرترکمن به آق قلا احداث می شود 
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد