Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان دانشجویی همدان در تریبون نماز جمعه این استان ضمن تبیین مشکلات شهرستان‌های مختلف همدان، از مردم خواستند تا در مطالبه‌گری حل این مشکلات در کنار دانشجویان باشند.‌

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فعالان دانشجویی استان همدان به مناسبت روز دانشجو، در تریبون نماز جمعه شهرستان‌های این استان حضور یافتند وبه تبیین مواضع دانشجویان نسبت به مسائل و مشکلات جامعه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  روستای نزدیک همدان چرا آب شرب سالم ندارد؟  مهدی گمار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان به شهادت سه دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی و مطالبه گری آن روز دانشجویان دانشگاه تهران در طول تشکیل نظام انقلاب اسلامی تبدیل به خط مشی شده است و امروز نیز در قاموس دانشجویان بسیجی که روحیه آن شهیدان را به دوش می‌کشند، وجود دارد.
گمار به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب صادر شده اشاره کرد و گفت: خطاب اصلی رهبر انقلاب در این بیانیه جوانان و دانشجویان است و همچنین در راستای طرح اعتلای بسیج دانشجویی امروز شاهد مطالبه گری‌های مردمی از سوی دانشجویان بسیجی هستیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه تشکیلات دانشجویی به دنبال مطالبه گری به حق امروز در عرصه عدالت است، افزود: امروز ما از مسئولان مطالبه گری می‌کنیم که چرا روستایی که کمتر از ۱۰ کیلومتر با همدان فاصله دارد، چندین سال است که درگیر مشکلات دائمی نبودن آب شیرین و بحث آلودگی آب است؟ امروز سوال بنده از مسئولان آب و فاضلاب و نمایندگان همدان این است که چرا باید چنین مشکل حیاتی و اساسی در یک روستا وجود داشته باشد و هیچ رسیدگی در چند سال گذشته انجام نگیرد.
وی با اشاره به بازدید‌های میدانی هسته مطالبه گری از این روستا، ادامه داد: ما متوجه شدیم که آلودگی آب در آن واقعا برای اهالی روستا مشکل ساز شده، ساکنین روستا باید برای تهیه آب حدود نیم ساعت از مناطق صعب العبور عبور کنند، آیا حق اینان بهره مندی از حداقل آب شیرین سالم نیست؟
گمار به موضوع سهمیه بندی بنزین نیز اشاره کرد و گفت: ۶ سال پیش سهمیه بندی بنزین از سوی همین دولت متوقف شد و اگر غلط بود، چرا مجددا به فکر اجرای آن افتاده اند و اگر صحیح بود چرا با بازی‌های سیاسی آن را از بین بردید و کشور را دچار دوگانگی کردید.
وی با بیان اینکه دولت فعلی تک نرخی شدن بنزین را یکی از افتخارات خود معرفی می‌کرد، افزود: اکنون چه اتفاقی افتاده است که این طرح باید اجرا شود؟ مساله از بین رفتن بیت المال غیر از این چه می‌تواند باشد؟   دستگاه‌های نظارتی تویسرکان بر قیمت کالاها نظارت کنند علیرضا ذاکری، مسئول بسیج دانشجویی تویسرکان نیز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در این شهرستان بود. ذاکری پس از تبیین جایگاه بسیج و تشکل‌های دانشجویی در حل مشکلات کشور، به موضوع سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: پس از گرانی یک شبه و ناگهانی بنزین قرار بود با توجه به توصیه و سفارش رهبر انقلاب، نظارت بر قیمت کالا‌ها و اجناس بیشتر شود، اما متأسفانه ما کوتاهی از مسئولین نهاد‌های نظارتی را شاهد هستیم.
ذاکری بیان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان چشم بیدار و دیده بان انقلاب اسلامی از مسئولان ادارات و نهاد‌ها به ویژه جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن، تاکسیرانی، اتحادیه‌ها و اصناف، تعزیرات حکومتی، اداره حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، بازرسان اداره بازرگانی و دیگر نهاد‌های مرتبط قاطعانه می‌خواهیم در همین نماز جمعه پاسخگوی مردم انقلابی باشند.   مالیات عادلانه با اصلاح قانون مالیات امکان پذیر است در کبودرآهنگ، سعید اشتری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این شهرستان در تریبون نماز جمعه حضور یافت و به موضوع افراد معاف از مالیات اشاره کرد و گفت: یک کارمند یا معلم یا کارگر قبل از آنکه دولت حقوقش را واریز کند، کسری مالیات یقه اش را می‌گیرد در حالیکه مشاهده می‌شود افرادی در جامعه هستند که با حقوق نجومی و گردش مالی میلیاردی معاف از مالیات می‌شوند.
اشتری تصریح کرد: اگر قوانین مالیاتی اصلاح شود نیازی نیست مأمور مالیات و دارایی، پیرمرد پنبه زن سر کوچه ما را که یک گوشش هم نمی‌شوند با چهار ساعت معطلی پای میزش معلوم کند که با چوبش ماهانه چند تشک پنبه می‌زند تا از او مالیات بگیرد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کبودرآهنگ با اشاره به اینکه نهاد‌هایی که با گردش مالی بالا فرار مالیاتی دارند، افزود: ما فرزندان این ملت در خصوص اصلاح قانون مالیاتی کار کرده ایم و حاضریم نتیجه تحقیقات و بررسی‌های خود را به مسئولان دلسوز و درد آشنا در مجلس، دولت و قوه قضاییه بدهیم.
معین بیدگی، مسئول جامعه اسلامی دانشگاه ملایر نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به شیوه‌های مطالبه گری مردم از مسئولان اشاره کرد و گفت: اولین و بهترین روش، رساندن مطالبه‌ها و دغدغه‌ها به نمایندگان مجلس در هر شهر است.
بیدگی ادامه داد: مطالبه‌ای که اکنون مردم می‌توانند از نمایندگان شهرستان ملایر داشته باشند، طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس است.
مسئول جامه اسلامی دانشگاه ملایر شیوه دوم مطالبه گری استفاده از مجامع مردمی است، ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که در بسیاری از شهر‌ها و استان‌ها با غفلت و کم توجهی مواجه شده است. یعنی مردم با همکاری افراد انقلابی و دلسوز شهرستان، در مساجد و حسینیه ها، مجامعی در اعتراض و نارضایتی به امورات اجرایی دولت برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه همدان بسیج دانشجویی 16 آذر روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان راهکارهایی به منظور تحقق شعار سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: ارائه تسهیلات مالی و فنی به کسب‌وکار‌ها و تولیدکنندگان محلی، می‌تواند به افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات منجر شود.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به مردم درباره اهمیت افزایش تولید و نقش آن در رشد اقتصادی کشور می‌تواند باعث تحرک و مشارکت بیشتر آنها شود. تشویق مردم به راه‌اندازی کسب‌وکار‌های جدید و افزایش تولید محصولات و خدمات موجب افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تشویق مردم به خرید محصولات تولید داخل و حمایت از تولیدات محلی می‌تواند به تقویت صنایع داخلی کمک کند. ایجاد شبکه‌های همکاری بین تولیدکنندگان، بازاریابان و دولت نیز باعث بهبود فرآیند‌های تولید و بازاریابی می‌شود. با اجرای این راهکار‌ها و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید، می‌توان به توسعه اقتصادی کشور کمک کرد و رشد پایدار را تسریع بخشید.

نقش مؤثر دانشگاهیان در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید و ارائه راهکار‌های نوین

رحیمی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان به عنوان بخش مهمی از جامعه، می‌توانند نقش مؤثری در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید ایفا کنند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های مرتبط با تولید و کارآفرینی، دانشجویان را برای شرکت در فعالیت‌های تولیدی آماده کرده و با انجام پژوهش‌های پیشرفته در زمینه‌های تولید و نوآوری، به افزایش تولید و بهبود فرآیند‌های تولید کمک کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها با برقراری ارتباط نزدیک با صنعت و بازار می‌توانند راهکار‌های نوینی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات ارائه کرده و با ایجاد فضا‌های کارآفرینی و پشتیبانی از آغاز کارها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به راه‌اندازی کسب و کار‌های جدید تشویق کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: دانشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های عملی و مهارت‌های کاربردی می‌توانند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنند تا در تقویت صنایع تولیدی نقش داشته باشند.

دانشگاه‌ها به کسب‌وکار‌ها خدمات مشاوره ارائه کنند

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید با ارائه خدمات مشاوره به کسب‌وکار‌ها و تولیدکنندگان محلی، آنها را در بهبود فرآیند‌های تولید و بازاریابی یاری دهند، مطرح کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها و رسالت‌ها، دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توانند در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • خیران همدان، پیشگامان گمنام عرصه نیکوکاری و کمک به نیازمندان
  • اساسی ترین چالش تشکل‌های دانشجویی مقابله با روزمرگی و برنامه های بدون هدف است
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها