Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت، الصادقون در پارلمان عراق ، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه اتهام‌های مغرضانه و یک طرفه بیگانگان علیه شخصیت‌های عراقی تقبیح و تاکید شده است: ما این اقدامات را نقض آشکار حاکمیت ملی و دخالت در امور داخلی عراق برمی‌شمریم و مخالفت خود را با ورود برخی اسامی به این لیست اعلام و تاکید می‌کنیم که قبول این خلط مغرضانه اسامی بدون اینکه به نقش و حضور سیاسی و پارلمانی آنها توجهی شده باشد، ممکن نیست.

«محمد الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق تحریم‌های آمریکا علیه دو نفر از رهبران این جنبش را باطل و بیهوده خواند.

الربیعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از عصبانیت بمیرید. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری، تروریسم تکفیری و تجزیه و سهم‌خواهی و فساد شما را سرسختانه زدیم.  ما برادران زینب، عصائب اهل الحق، خار در چشم استکبار و سدی در برابر نقشه‌های هژمونی آمریکا هستیم».

وی افزود: تحریم‌ها بیهوده است. ما نه هیچ حساب خارجی داشته‌ایم و نه هرگز خواهیم داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و دست داشتن در فساد خبر داد.

وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این چهار فرد، که سه نفر از آنها از رهبران شبه نظامیان مورد حمایت ایران هستند، به علت نقض حقوق بشر و دست داشتن در پرونده‌های فساد تحت تحریم واشنگتن قرار می‌گیرند.

اسامی «قیس الخزعلی» دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی گروه الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق) در این لیست تحریم جای گرفته است.

آمریکا بر اساس قانون موسوم به «ماگینتسکی» این شخصیت‌های عراقی را مورد تحریم قرار داده است. قانونی که به دولت آمریکا این اجازه را می‌دهد که دارایی افراد متهم به نقض حقوق بشر را مسدود کرده و ورود آنها به خاک آمریکا را ممنوع کند.

جنبش عصائب اهل الحق یکی از گروه‌های شیعی سازمان الحشد الشعبی است که بخشی از نیروهای مسلح عراق را شامل می‌شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند که نیروهای  الحشد الشعبی در جریان اعتراض‌های اخیر این کشور به روی معترضان آتش گشودند در حالی که الحشد الشعبی از همان ابتدا تاکید کرد که مأموریت آن مبارزه با داعش و خارج از شهرهای عراق است و در هیچ یک از تدابیر امنیتی در جریان اعتراضات عراق مشارکت ندارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پارلمان عراق خزانه داری امریکا الحشد الشعبی پارلمان عراق واشنگتن الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

وزارت خارجه عراق نسبت به اقدام تخریبی در اصفهان و خطرات تنش نظامی در منطقه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای نسبت به حمله تخریبی اصفهان ابراز نگرانی شدید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما به‌طور مداوم تنش‌های منطقه را دنبال می‌کنیم و نسبت به خطرات تنش نظامی که اکنون ثبات و امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهیم.

طبق گزارش المیادین، وزارت خراجه عراق تاکید کرد: این تنش نباید باعث منحرف شدن نگاه‌ها از اتفاقات غزه و ویرانی و کشته شدن مردم بی‌گناه در آن باریکه شود.

بغداد همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که به مسؤولیت خود عمل کند و برای حل فوری این رنج‌ها تلاش کند.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند.

وزارت خارجه عراق در بخش دیگری نسبت به ناکامی شورای امنیت در دادن عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

این وزارت خاطرنشان کرد: فلسطین حقی تاریخی در برپایی دولت دارد و محرومیت این کشور از این حق نقض حقوق ملت فلسطین است و این امر به ویژه در سایه تداوم جنگ علیه غزه و شکست تلاش‌های بین‌المللی برای پایان بحران، تمام منطقه را به بی‌ثباتی دائم تهدید می‌کند و پیامد‌های ویرانگری به همراه خواهد داشت.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • خشم و درماندگی عمیق سران تل آویو از اقدام بی‌سابقه واشنگتن!
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است
  • واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی
  • واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان
  • حماس حمله به مقر حشد الشعبی را محکوم کرد
  • آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!
  • نماینده عراقی: بغداد باید علیه آمریکا به شورای امنیت شکایت کند