Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار دو کشوری و مخالفت با سیاست‌های تصرف اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی‌ها، سیاست تحمیلی، اقدامات یک‌جانبه رژیم صهیونیستی و حمایت از خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله تشکیل کشور مستقل‌شان تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است، قطعنامه غیر الزام‌آور مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سیاست نادرست فعلی واشنگتن ارائه شد که آخرین نمونه آن اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بود که شهرک‌سازی‌ها را اقدامی برخلاف قوانین بین‌المللی ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است، آنچه در این قطعنامه بیان شده در واقع حامل این پیام آشکار برای دولت آمریکا و اسرائیل است که صلح تنها از راه تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی و تحقق خواسته‌های فلسطینی‌ها به دست می‌آید. تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «صلح واقعی بدون رجوع به قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی هرگز محقق نخواهد شد.»

این تشکیلات در ادامه از دولت آمریکا خواست در سیاست‌های نادرست از مسئله قدس گرفته تا حمایت از شهرک‌سازی‌ها و مخالفت با طرح تشکیل دو کشور تجدیدنظر کند. همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: «محتوای قطعنامه‌ای که از سوی اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تایید شد، با قطعنامه‌های بین‌المللی قطعنامه‌های شورای امنیت و آخرین آن‌ها، قطعنامه شماره ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶، هماهنگ است.»

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۸ رای موافق در مقابل ۱۸۸ رای مخالف، قطعنامه‌ای در حمایت از راهکار دو کشوری را که از سوی آلن لونتال، عضو دموکرات این مجلس کنگره ارائه شده بود، تصویب کرد.

طبق این قطعنامه، صرفا در نتیجه اجرای راه‌حل دو کشوری است که ثبات و امنیت برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برقرار می‌شود و می‌توان بقای اسرائیل و تحقق خواسته‌های مشروع فلسطینیان را تضمین کرد. براساس آن، در هرگونه اقدام قابل استمراری برای رسیدن به این هدف، همچنان به آمریکا نیاز است و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید تصمیمات سخت و ضروری برای پایان دادن به درگیری‌شان اتخاذ کنند.

همچنین در این قطعنامه تاکید شد، آمریکا با حمایت شرکایش می‌تواند با ارائه پیشنهادی برای اجرای راه‌حل دو کشوری همسو با پیشنهادات قبلی این کشور، نقش سازنده‌ای در پایان دادن به این درگیری‌ها ایفا کند. همچنین تاکید شد: «تقویت امنیت، ثبات و رفاه فلسطینیان و همسایگان آن‌ها با از سرگیری امدادرسانی‌های خارجی در راستای منافع آمریکاست. پیشنهاد آمریکا برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و پایدار برای این درگیری‌ها باید آشکارا راه‌حل تشکیل دو کشور را تایید کرده و از اقدامات یک‌جانبه که مسالمت‌آمیز بودن کشمکش‌ها را دور از دسترس می‌کنند، خودداری کند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه عراق امروز نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عراق نسبت به شکست این شورا ابراز تاسف و تاکید کرد که فلسطین دارای حق تاریخی برای تشکیل کشور خود است و محرومیت از این حق به منزله نقض حقوق ملت فلسطین است.

پایگاه لبنانی العهد نوشت، این وزارتخانه افزود: سلب حق ملت فلسطین، منطقه را دستخوش بی‌ثباتی همیشگی کرده و پیامدهای ویرانگری را به همراه خواهد داشت.

پیش از این، قطر و سوریه هم وتوی قطعنامه عضویت فلسطین از سوی آمریکا را محکوم و آن را مایه تاسف و تشدید بی‌ثباتی در منطقه دانستند.

جنبش فتح و حماس نیز وتوی قطعنامه را محکوم کردند و آن را دلیلی بر تصمیم واشنگتن برای ادامه حمایت از نسل کشی فلسطینی‌ها و ایستادن آن در برابر ملت فلسطین دانستند.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

دیگر خبرها

  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا