Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@03:30:18 GMT

قریشی: پاکستان صلح در افغانستان را تسهیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۵۵۹۷

قریشی: پاکستان صلح در افغانستان را تسهیل می‌کند

وزیر خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد نقش خود در صلح افغانستان را به عنوان تسهیل‌گر و میانجی صلح در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در دیدار با«پاوول جانز» سفیر آمریکا در اسلام‌آباد گفت: اسلام‌آباد نقش خود در صلح افغانستان را به عنوان تسهیل‌‌گر و میانجی صلح در این کشور ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته د نیوز، قریشی با بیان اینکه اسلام‌آباد از آغاز مذاکرات میان طالبان و آمریکا در دوحه برای توافق صلح استقبال می‌کند، افزود: برای صلح در منطقه نیاز است تا ثبات و آرامش در افغانستان شکل بگیرد.

این در حالی است که ترامپ در سفر غیرمنتظره خود برای بازدید از سربازان خود به افغانستان از آغاز مذاکرات میان طالبان و آمریکا خبر داد و گفت که آتش بس به عنوان بخشی از این مذاکرات خواهد بود.

برخی منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به قطر سفر کرده و به زودی مذاکرات طالبان و آمریکا از سرگرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: قریشی صلح آمریکا طالبان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد (UNMAS) می‌گوید که مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان با خطر «واقعی» انفجار ماین و مواد منفجره روبه‌رو هستند.

این نهاد در پیامی در ایکس خود بر ضرورت بلندبردن سطح آگاهی مردم از خطر مین و مهمات منفجر ناشده در افغانستان تاکید کرده است.

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد نوشته است: «مهاجرانی که از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند، در معرض خطر مواد منفجره قرار دارند، تهدیدات علیه آن‌ها واقعی و خطرناک است.»

پیش از این، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده بود که دست‌کم ۵۷ هزار غیرنظامی در ۳۴ سال گذشته در نتیجه انفجار مین‌‌ها در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته اوچا، در حال حاضر بیش از چهار هزار منطقه آلوده با مین در بخش‌های مختلف افغانستان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه