Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ بر اساس گزارش یک نهاد بلژیکی،‌ افراط‌گرایی در این کشور به دلیل فعالیت‌های رسانه‌های وهابی و سلفی در حال گسترش است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اینسایدر‌فاینشنال، افراط‌‌‌‌‌گرایی در بلژیک از طریق شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌های وابسته به جریان‌های سلفی در حال افزایش است.  

براساس گزارش یک سازمان‌ دولتی بلژیک به نام «واحد هماهنگی تحلیل تهدید» (OCAM) - یک نهاد ویژه که  برای ارزیابی سطح تهدید تروریستی در بلژیک با سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی همکاری می‌کند - شبکه‌های تلویزیونی‌ وهابی و رسانه‌های آنلاین آزادانه در جهت ترویج افراط‌گرایی فعالیت می‌کنند و کتاب‌های مروج تندروی را می‌توان در بسیاری از کتابفروشی‌ها یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در بخش دیگری از این گزارش آمده که تعداد زیادی از مساجد و مراکز‌ اسلامی در بلژیک تحت کنترل جریان‌های وهابی هستند و به همین دلیل یک امام جماعت میانه‌رو در مسجد نمی‌تواند هیچ کاری برای جلوگیری از رشد افراط‌‌گرایی انجام دهد.

بلژیک از ماه مارس گذشته و بعد از بمب‌گذاری‌های انتحاری در فرودگاه زاونتم و ایستگاه مترو مائلبیک در  وضعیت آماده‌باش بوده است. این ایستگاه در نزدیکی ساختمان‌های کمیسیون اتحادیه اروپا، شورای اتحادیه اروپا و همچنین مقر ناتو قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اسلام در بلژیک مسلمانان بلژیک افراطی گری اسلامی وهابیسم سلفی گرایی وهابی گری ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی

محمدرضا گرایی ملقب به مرد یخی در پاریس به دنبال کسب مدال طلا است

طرفداری | محمدرضا گرایی با کسب مدال برنز در مسابقات جهانی، سهمیه المپیک پاریس را قطعی کرد

محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی، در وزن 67 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان 2023 که در بلگراد صربستان برگزار شد، با کسب مدال برنز، سهمیه المپیک 2024 پاریس را برای خود و کشورمان به دست آورد.

گرایی در دور اول این رقابت‌ها استراحت کرد و سپس در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 ابرار آتابایف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 11 بر 10 کیوتارو سوگابه از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل ماتئو لوپز از کوبا با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در گروه بازنده‌ها ابتدا با نتیجه 9 بر 2 کریستوفر راموس از کلمبیا را شکست داد و سپس در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک، سلاویک گالستیان از ارمنستان را با نتیجه 8 بر 3 از پیش رو برداشت و به مدال برنز و سهمیه المپیک دست یافت.

محمدرضا گرایی را می توان یکی از شانس های اصلی کسب مدال طلا در پاریس دانست.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان
  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • جوان‌گرایی در پیکان همیشه وجود داشته/ دو فینال سخت پیش رو داریم
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • قهرمان المپیک آسیب دید و اردوی تیم ملی را ترک کرد
  • سلفی با بحران!