Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون اللهیاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت:استان اصفهان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه توسعه اشتغال روستایی به عنوان اولین استان در زمینه ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:از انجایی که استان اصفهان دارای تنوع آب وهوایی گردشگری بسیار خوبی است در تلاشیم تا با ایجاد راهکار‌هایی زمینه تقویت در حوزه اشتغالزایی روستایی را در استان اصفهان فراهم کنیم.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: در سال جاری برای تقویت اشتغال روستایی در استان اصفهان راهکار‌هایی صورت گرفته که شامل توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی هر روستا در استان اصفهان است.
الله یاری گفت:در سال جاری توانستیم حدود  ۲۶۰اقامتگاه بوم گردی را در ۲۴روستای استان اصفهان ایجاد کنیم.
او اضافه کرد:توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در استان اصفهان باعث رشد۱۰ درصدی گردشگری روستایی در استان اصفهان در سال جاری شده است.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت:اشتغال روستایی در استان اصفهان فرصتی شده تا بازار صنایع دستی روستا‌های استان اصفهان هم تقویت شوند.
اللهیاری گفت:راه تقویت اشتغال روستایی در استان اصفهان الگو سازی، آموزش و تسهیلات لازم برای تقویت اشتغال روستایی در استان اصفهان است.
او ادامه داد:در تلاشیم تا با برطرف کردن مشکلات روستا‌های استان اصفهان مهاجرت روستاییان به شهر کاهش یابد.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص اینکه چه روستا‌هایی در استان اصفهان در تقویت اشتغالزایی پیشتازند گفت:روستا‌هایی مانند ابیانه، ده اباد، متین اباد، گرمه و مصر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ایجاد اشتغالزایی روستایی دارند.
اللهیاری اضافه کرد:با ایجاد یک طرح گردشگری در روستا‌های استان اصفهان برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌گردد.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بومگردی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه

ایسنا/لرستان معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: با هدف معرفی بیشتر روستای گردشگری بیشه و تلاش برای ثبت جهانی آن، بازارچه روستا در منطقه یاد شده ایجاد می‌شود.

حجت اله عباسیان هشتم فروردین در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبردی توسعه گردشگری روستای بیشه در خرم‌آباد افزود: ایجاد بازارچه روستا می‌تواند ضمن معرفی بیشتر دستاوردهای روستاییان و صنایع دستی منطقه، زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را برای اهالی فراهم کند.

او افزود: روستای گردشگری بیشه در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته و امیدواریم با اقدامات انجام شده و هم چنین رفع مشکلات و موانع با همکاری بین بخشی؛ این مهم به ثبت جهانی برسد.

عباسیان اضافه کرد: در این جلسه همه دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرده و مقرر شد در اسرع وقت بازارچه روستا ساماندهی و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن بیشه و در همچواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه اقامت یک شبانه‌روز در بوشهر برای گردشگران نوروزی
  • میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی سمنان در سال گذشته ۶۰ درصد بود
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید