Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریف‎خانی معاون فضای مجازی در نشست با مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، از بستر‌ها و فضا‌های مناسب این معاونت برای بهره‎برداری در حوزه اطلاع‌رسانی، افزایش سواد رسانه‌ای مردم در حوزه ایمنی خبر داد.

معاون فضای مجازی در این دیدار ضمن تاکید بر حساسیت ویژه این سازمان، اظهار کرد: از آنجا که دغدغه شما محافظت از جان‎ شریف مردم و امنیت آن‎هاست، از این رو توجه و حساسیت نسبت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به علت تاثیرگذاری محتوا در فضای مجازی، مخاطبان به سرعت در این حوزه رشد کرده‎اند. اگر این اراده در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد که آن را به عنوان یک سرفصل جدیدی در فعالیت‌های خود ببیند، باید به صورت دراز مدت به آن فکر کند. در این حوزه تولیدات باید به گونه‎ای باشد که مصرف آن در فضای مجازی راحت‌تر باشد. به طور مثال ساخت کلیپ‎های کوتاه در کانال‎هایی که مخاطب مشخص دارد.

مهدی داوری مدیر عامل آتش نشانی در این نشست اظهار کرد: موضوع اصلی و دغدغه سازمان آتش نشانی، ایمنی در شهر تهران است که هنوز جایگاه مناسب خود را در بین مردم پیدا نکرده است. مردم هنوز حوزه‌های مختلف این سازمان را نمی‌شناسند و مسئله اصلی ما این است که بتوانیم از بستر‌ها و فضا‌هایی که بشود از طریق آن‌ها سطح آگاهی مردم را افزایش داد، استفاده کنیم.

وی افزود: هر چند که از نظر محتوای فنی، اطلاعات زیادی داریم، اما اینکه به چه شکل برای مردم جذابیت داشته باشد و در چه قالبی برای مخاطب توزیع شود، نیاز به تخصص شما دارد. هر چند که تلاش‎‏هایی در این زمینه انجام شده مثل ویژه نامه حامی‌شهر که هدف آن فقط اطلاع‎رسانی به مردم است، اما کافی نیست. ما تلاش می‌کنیم مردم را آگاه کنیم که مطالباتشان را بشناسند و مطالبه‎گر شوند.

مدیر عامل آتش نشانی گفت: تا زمانی که حوزه عملیاتی ما بیشتر در آتش نشانی دیده می‌شود، نشان می‌‎دهد یک جای کار ایراد دارد یعنی مردم فقط حوزه عملیات را می‌شناسند و بخش‎های دیگر سازمان آتش نشانی برای مردم ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: زمانی که حادثه تلخی اتفاق می‎افتد، هر چقدر هم ما به عملکرد خود افتخار کنیم، ولی ماجرا رخ داده است. اما آتش‎نشانی می‎تواند از حوادث تلخ جلوگیری کند. این موضوع مستلزم آن است که سازمان در زمینه ارتقای آگاهی مردم و اهمیت دادن به آن‎ها بیشتر کار کند و از نیرو‌های متخصص این حوزه مثل سازمان صداوسیما کمک بگیرد.

داوری ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سطح ایمنی در ساخت و ساز‌ها افزود: زمانی که مردم مکانی را برای زندگی انتخاب می‌کنند به شرایط فرهنگی منطقه، نمای ساختمان، مدیریت ساختمان توجه می‌کنند، اما به موضوع ایمنی توجه چندانی ندارند. در صورتی که یکی از عوامل لازم و ضروری است. ما وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای آگاه ‎سازی مردم استفاده کنیم و در زمینه تولید محتوای فنی که هم مردم پسند و جذاب باشد و هم با سرعت بیشتری به مخاطب برسد، به کمک شما نیاز داریم.

مدیر عامل آتش نشانی گفت: نمونه‌های نمایشی در حوزه آتش نشانی تولید شده است، به طور مثال شخصیت بابا برقی را به عنوان یک نمونه نزدیک به خودمان مشاهده کردیم و مخاطب زیادی هم داشت. ما قبول داریم می‌توان یک شخصیتی را هم خلق کرد که درباره موضوعات مرتبط با آتش نشانی صحبت کند؛ به نظرم لازم است کار گروه مشخصی مخاطب شناسی داشته باشد و هدف‌گذاری‌ها را طراحی کند.

مهدی داوری به همراه برخی از مدیران این سازمان با حضور در معاونت فضای مجازی رسانه ملی خواستار همکاری فیمابین این معاونت با سازمان آتش نشانی در زمینه‌های ایمنی و ارتقا سطح آگاهی مردمی شد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بازرس کل کردستان از مرکز مدیریت راه های استان

عیسی هواسی در بازدید  از مرکز مدیریت و کنترل راه های استان گفت: راهداری به نوعی جهاد محسوب می‌شود و یکی از کار‌های سخت و طاقت‌فرساست و تلاش برای بهبود بخشیدن و تسریع پرداخت مطالبات آنها از یکی از مهم‌ترین مسائل است.

بازرس کل کردستان هواسی خواستار اهتمام و توجه ویژه مسئولان در خصوص اجرای کامل طرح کریدور شمال غرب به جنوب در استان کردستان شد و گفت: با تکمیل این طرح، گامی بزرگ در مسیر ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات مالی و جانی در استان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ راه روستای در استان فاقد روکش آسفالت هستند، توجه به ارتقای کیفیت و سطح بهره‌برداری از راه‌های روستایی را در جهت تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: افزایش کیفیت جاده‌ها و سهولت دسترسی، تاثیر بسزایی در مهاجرت معکوس و جهش تولید با مشارکت مردم روستا خواهد داشت.

هواسی همچنین ضمن بررسی آمار تعداد تردد‌های داخل استان و تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، بر لزوم تسریع در بهسازی راه‌های مواصلاتی، تلاش برای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی راه‌ها به جای تعریض غیر فنی آنها، نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، نظارت بر نحوه خدمات رسانی تعاونی‌های مسافربری و صدور بارنامه‌ها، سرعت‌بخشی به پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش ایمنی راه‌ها و تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی در پایانه‌های مرزی تاکید کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در باغ فدک
  • نشت گاز در مهاباد ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند
  • بازدید بازرس کل کردستان از مرکز مدیریت راه های استان
  • تداوم عملیات تخلیه آب در سه محله اهواز