Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: صرف اینکه روز دانشجو و گذشته را گرامی بداریم کافی نیست، بلکه باید روی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنیم و قدر آنان را دانست و در تحصیل و شغل از آنان حمایت کرد.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ۱۶ آذر - روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان ما در کنار سایر آحاد ملت در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و انقلابی حضور داشته اند و شهدایی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، همچنین در دوران رژیم پهلوی، دانشجویان با برپایی تظاهرات شهدایی را تقدیم ایران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران جنگ و دفاع مقدس دانشجویان در کنار آحاد مردم در جبهه‌های نبرد، دانشگاه را به محلی برای گرامی داشتن ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل کردند، افزود: امروز باید به دانشجویان بگوییم که همچون گذشته در صحنه حضور داشته باشند و به خصوص در عرصه‌های فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی بیگانه بایستند و تحت تأثیر تحریکات و تبلیغات دشمنان قرار نگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید از استعدادهای دانشجویان به نحو احسن استفاده بشود. همین دانشجویان امروز، اساتید فردای دانشگاه‌ها هستند و کارگزار کشور خواهند شد، بنابراین سرمایه‌گذاری روی دانشجویان اشتباه نیست و دولت و حکومت روی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنند. دانشجویان نباید دغدغه مالی داشته باشند تا بتوانند به خوبی به کشور خدمت کنند.

رهبر ادامه داد: بنابراین صرف اینکه روز دانشجو و گذشته را گرامی بداریم، کافی نیست، بلکه باید روی دانشجویان سرمایه‌گذاری کرد و قدر آنان را دانست و در تحصیل و شغل از آنان حمایت کرد. مقام معظم رهبری نیز همواره بر گرامی داشتن قشر دانشجو تأکید کرده‌اند، پس خط‌مشی ایشان باید برای دیگران سرلوحه قرار گیرد. هرچه بهتر در تکریم دانشجویان کوشش شود برای آینده کشور بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی دانشجویان باید حضور بیشتری داشته باشند. اساتید نخبه با دانشجویان صحبت کنند تا فعالیت دانشجویان در عرصه‌های مختلف بیشتر شود. البته فعالیت امروز وجود دارد، اما کافی نیست. با منطق و بصیرت دانشجو باید در جریان مسائل کشور باشد و خودشان را کنار نکشند و کنار گذاشته نشوند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دوران قبل از انقلاب، دوران خاصی بود و فضای انقلابی در کشور اوج گرفت و طبیعتاً تمام اقشار جامعه و از جمله دانشجویان تحت تأثیر فضا قرار گرفتند. هم اکنون پیوند حوزه و دانشگاه باید جدی گرفته شود. حوزویان باید تحرک بیشتری در علم و مسائل کشوری داشته باشند. حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های سیاسی مؤثرتر عمل کنند و در کل انتظار از حوزه و دانشگاه بیشتر است.

به گزارش ایسنا، روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هنگام دیدار رسمی ریچارد نیکسون- معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا از ایران حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به این سفر تظاهرات کردند که در این تظاهرات، مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز دانشجو استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق
  • جهانیان اقتدار ملت ایران را در انتقام شهدای قدس دیده‌اند