Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانسی با استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای از سوی اندیشکده چشم اندازی راهبردی (SVI) با حضور مقامات پاکستانی، سفیران سابق، روزنامه نگاران داخلی و خارجی از جمله کارشناسان امور هسته ای و خلع سلاح  در اسلام آباد برگزار شد.

در این نشست «محمد کامران اختر» مدیرکل بخش کنترل تسلیحات و خلع سلاح در وزارت امور خارجه پاکستان، اقدامات این کشور در حوزه تامین امنیت هسته ای، فعالیت های صلح آمیز هسته ای و رویکرد پاکستان در قبال پیمان خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای را عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بخش کنترل تسلیحات و خلع سلاح در وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص برجام و استفاده صلح آمیز فناوری هسته ای از جانب جمهوری اسلامی ایران گفت: برجام، از نگاه پاکستان یک توافق خوب و الگویی مناسب برای حل مسائل پیچیده از طریق مذاکرات و راه های مسالمت آمیز می باشد.

وی تاکید کرد: اسلام آباد مصمم به پشتیبانی از همه اعضای برجام و پایبندی آنان به این توافق است چه از یک عضو و چه از تمامی طرفین برجام، موضوع اصلی عمل به تعهدات برجامی از جانب همه اعضای آن است.

مدیرکل بخش خلع سلاح وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: ما امیدواریم که طرف های برجام راه حل دوستانه ای را برای حل اختلافات میان یکدیگر پیدا کنند و به جای یافتن راه دیگر، تلاش های خود را بر حفظ توافق فعلی معطوف نمایند.

در ادامه این کنفرانس گه روز شنبه برگزار شد، مقامات پاکستانی با انتقاد از رویکرد تبعیض آمیز غرب در قبال استفاده صلح آمیز هسته ای از جانب سایر کشورها از جمله پاکستان، گفتند: اگر غربی ها به دنبال اعمال قوانین اضافی برای عدم اشاعه هسته ای و یا اجرای آن از جانب پاکستان هستند، باید در مرحله اول رویکرد برابری و بی طرفانه از خود نشان دهند.

کامران اختر مقام ارشد وزارت امور خارجه پاکستان نیز بر تغییر نگاه به برنامه های هسته ای پاکستان شد و گفت: برنامه های هسته ای پاکستان را نباید فقط از بُعد نظامی بلکه استفاده صلح آمیز آن را نگاه کرد.

وی افزود: فعالیت های غیرنظامی شامل انرژی، پزشکی، کشاورزی، مقابله با تغییرات آب و هوا و دستیابی به اهداف توسعه پایدار بخش عمده ای از برنامه های هسته ای پاکستان را تشکیل می دهد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

«ضمیر اکرم» سفیر پیشین پاکستان در دفتر ژنو سازمان ملل و کنفرانس خلع سلاح گفت: پاکستان در صورتی می تواند پذیرش قوانین اضافی غربی ها درخصوص عدم اشاعه هسته ای را بررسی کند که آنان رویکرد غیرجانبدارانه از خوش نشان دهند.

وی که از رفتار دوگانه غربی ها انتقاد می کرد، افزود: آنان همواره از پاکستان می خواهند تا مسئولیت پذیر بودن و بی خطر بودن برنامه های هسته ای خود را ثابت کند.

این دیپلمات پاکستانی خطاب به کشورهای غربی گفت: پاکستان برای خشنودی آنان که مسئولیت پذیر بودن این کشور را بپذیرند، هرگز نیازی به سازش در مورد برنامه های هسته ای خود چه نظامی و چه غیرنظامی، ندارد.

دکتر «ظفر اقبال چیما» رئیس اندیشکده چشم انداز راهبردی نیز طی سخنرانی در کنفرانس استفاده صلح آمیز هسته ای گفت: پاکستان متعهد به توسعه برنامه های غیرنظامی هسته ای است و همزمان برنامه های قوی را برای امنیت هسته ای براساس اقدامات حفاظتی آژانس بین المللی انرژی اتمی به اجرا گذاشته است.

برچسب‌ها پاکستان گام چهارم برجام انرژی هسته ای پروندهٔ خبری نشست کمیسیون مشترک برجام - وین گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان گام چهارم برجام انرژی هسته ای پاکستان گام چهارم برجام انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد