Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع افزایش خشونت‌های تسلیحاتی در پایگاه‎ها‌ی نظامی آمریکا پرداخته و آن را معضلی رو به رشد در این کشور خوانده که مقام‎های واشنگتن در حل آن ناتوان مانده‎اند. تاریخ انتشار: 10:59 - 16 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۴۹۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ تیراندازی‌های اخیر در پایگاه نیروی دریایی "پنساکولا" فلوریدا و "پرل هابر" ایالت هاوایی بازتابی از افزایش روز افزون خشونت‌های تسلیحاتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش نیویورک تایمز، مرگبارترین تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا در نوامبر ۲۰۰۹ در "فورت هود" تگزاس رخ داد؛ در این حادثه مرگبار یک پزشک نظامی به سمت سربازان تیراندازی کرد و ۱۲ سرباز و یک غیرنظامی را به قتل رساند؛ این پزشک هدف از این اقدام را محافظت از سران گروه طالبان در افغانستان بیان کرده بود.
هنوز چند سال از تیراندازی مرگبار در پایگاه نظامی "فورت هود " نگذشته بود که دوباره در حادثه‌ای مشابه یکی از نیروی‌های پزشک ارتشآمریکا به سمت نیرو‌های نظامی این کشور تیراندازی کرد؛ در این حادثه ۳ نیروی نظامی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.
پس از این حادثه تیراندازی مرگبار، در گزارشی ۱۰۵ صفحه‏‎‎ای، ارتش آمریکا تحلیلی هشدار دهنده را ارائه داد که به دامنه مشکلات ارتش این کشور در شناسایی مهاجمان احتمالی و ناتوانی در جلوگیری از تیراندازی‌های جمعی در پایگاه‌های نظامی اشاره دارد.
این گزارش می‎گوید عامل تیراندازی در این حادثه فردی ۳۴ ساله بوده که با مشکلات زیادی مانند از دست دادن اعضای خانواده، مشکلات مالی و نزاع با مافوق خود برای دریافت مرخصی دسته و پنجه نرم می‌کرده است؛ این در حالی است که در سابقه نظامی این فرد هیچ توضیح و یا نشانی از رفتار خشونت آمیز او در آینده ثبت نشده بود؛ طبق این گزارش ارتش آمریکا نمی‌توانسته جلوی این حادثه مرگبار را بگیرد.     بیشتر بخوانید:  خشونت‌های تسلیحاتی در کمین مدارس و دانش آموزان آمریکایی شهر‌های فلوریدا رکورددار خشونت‌های تسلیحاتی  
اکنون پس از ۲ حادثه تیراندازی در پایگاه‎های نظامی ارتش آمریکا که در فاصله ۲ روز از یکدیگر اتفاق افتاد و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است، مقامات نظامی این کشور دوباره با چگونگی و تداوم وقوع این حوادث خشونت آمیز رو به رو هستند.   در بررسی گزارش‌های رسانه‌ای نیویرک تایمز مشخص شد پس از تیراندازی مرگبار در پایگاه نظامی "فورت هود" در سال ۲۰۰۹، ۳۰ تیراندازی دیگر در مراکز نظامی آمریکا رخ داده است.
تحقیقات سازمان اف بی آی در خصوص خشونت‌های تسلیحاتی نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۳ پنج مورد تیراندازی در یک پایگاه نظامی رخ داده که منجر به کشته شدن ۲۷ نفر و مصدوم شدن ۴۳ نفر شده است.
این در حالی است که تیراندازی اخیر در پایگاه نظامی "پنساکولا " دستکم هفتمین حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا در سال جاری میلادی به شمار می‌آید.
گزارش‌ها حاکی از آن است که طی ۴ هفته در ماه مارس و آوریل، ۳ تیراندازی دیگر در پایگاه‌های نظامی کارولینای جنوبی، ویرجینیا و کالیفرنیا به ثبت رسیده و ۳ کشته بر جای گذاشته است.
وکیل قربانیان تیراندازی "فورت هود" در دادخواست‌های متعددی مقامات پنتاگون و فدرال را متهم کرده که آنان از تهدید امنیتی این عامل تیراندازی اطلاع داشته‎اند، اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حادثه مرگبار انجام نداده‎اند.
تیراندازی‌ها و حوادث خشونت آمیز در پایگاه‌های نظامی آمریکا به نوعی بازتابی از معضلی گسترده‌تر در جامعه آمریکا است؛ درست همانطور که قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از حوادث خشونت آمیز در مدارس، محیط کار و اماکن مذهبی ناموفق هستند، مقام‌های ارتش آمریکا هم در شناسایی تهدید‌ها با مشکل جدی  رو به رو هستند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خشونت های تسلیحاتی تیراندازی در آمریکا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس

رسانه‌های انگلیس امروز (چهارشنبه) از وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگ صنایع دفاعی این کشور موسوم به «بی‌ای‌ئی سیستمز» خبر دادند.

به گزارش مشرق از منابع خبری، این انفجار ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه در منطقه «مون‌ماوثشر» واقع در جنوب ولز رخ داد.

یک سخنگوی بی‌ای‌ئی سیستمز گفت که در پی این حادثه، پروتکل‌های ایمنی فعال و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

به گفته این سخنگو، حادثه امروز هیچ تلفاتی نداشته و علت بروز انفجار در دست بررسی است.

گفته می‌شود که این سایت در آستانه جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شد و در اختیار نیروی دریای انگلیس بود. در این مرکز اکنون ۵۰۰ نفر فعال هستند.

این رویداد درحالی رخ می‌دهد که فشارها روی دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه بالا گرفته است. حامیان فلسطین تاکنون تجمعات متعددی را مقابل دفاتر مختلف بی‌ای‌ئی سیستمز که گفته می‌شود با رژیم صهیونیستی همکاری دارد، برگزار کرده‌اند.

داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد که این شرکت طی یکسال گذشته، سود کلانی را به واسطه سفارش‌های تسلیحاتی دول غربی در پی جنگ اوکراین به جیب زده است.

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم اسرائیل!
  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم رژیم صهیونیستی
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است