Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون سرمایه‌انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از راه‌اندازی کانون ارزیابی شایستگی عمومی مدیران در استان‌ها خبر داد.

«سید صدرالدین صدری» در جلسه کارگروه توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اعلام این خبر افزود: دولت مصمم است انتصابات مدیران در دستگاه‌های دولتی از مسیر کانون‌های ارزیابی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه راه‌اندازی کانون‌های ارزیابی شایستگی عمومی مدیران حرفه‌ای به دستگاه‌های و استان‌ها ابلاغ شده و این کانون در تعدادی از استان‌ها نیز ایجاد شده است.

صدری در ادامه هدف از این امر را آموزش و تربیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی  برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای ذکر کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، «سید مجتبی حسینی پور» رییس این سازمان نیز در این نشست گفت: بانک اطلاعاتی وضعیت نیروی انسانی 126 دستگاه اجرایی استان تهیه شده است.

وی همچنین توسعه دولت الکترونیک را گام مهمی در جهت تحول اداری دانست و افزود: در این زمینه نیازمند تحول و شتاب بیشتری هستیم. 

حسینی‌پور آموزش و پرورش را یکی از نهادهای مهم در تربیت نسل‌های آینده دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نگاه خاصی به تحول در حوزه آموزش و پرورش دارد و معتقد است این نهاد نیازمند حمایت‌های خاص مادی و معنوی است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده درصدد راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران در استان یزد هستیم به طوری که تعداد پنج نفر از کارشناسان این سازمان دوره آموزشی مرتبط را در سازمان اداری و استخدامی کشور طی کرده‌اند.

«جعفر رحمانی شمسی» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این نشست گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌ها و برنامه‌های این معاونت در این زمینه ارائه داد.

وی همچنین اعلام کرد: با برگزاری هفتمین آزمون استخدامی، تعداد 637 نفر در دستگاه‌های اجرایی استان جذب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان اداری و استخدامی کشور انتصاب مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد

ایرج حشمتیبه مناسبت هفته زمین اظهارکرد: با توجه به نامگذاری روز زمین پاک در سال ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» به استقبال این روز رفتیم و به منظور اشاعه فرهنگ محیط زیستی برنامه‌هایی در قالب هفته زمین پاک مدنظر قرار دادیم. 

وی در ادامه گفت: سعی داریم با مکاتبه و فراخوان کلیه دستگاه‌های دولتی به منظور گرامیداشت و اجرای برنامه‌های مختلف در این روز، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، ساخت تیزر و همراهی با خبرنگاران در قالب بازدید‌های یک‌روزه در آگاهی‌بخشی به کلیه آحاد جامعه و دستگاه‌های ستادی و استانی به منظور حفظ محیط زیست قدم تاثیرگذاری برداریم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مطابق آمار‌های جهانی استفاده از پلاستیک‌ها از ۱.۵ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ به ۲۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ رسیده است و با برآورد ۴ درصدی افزایش میزان سالیانه آنها، قطعا نگرانی برای محیط زیست وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه میکروپلاستیک‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر و قابلیت جذب، انتشار آلاینده‌های آلی پایدار به عنوان تهدیدی برای کیفیت آب و اکوسیستم‌ها تلقی می‌شوند، ادامه داد: پلاستیک‌ها با توجه به منبع تولید به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند و تجمع آنها در سیستم‌های آبی بسیار آسیب‌زاست.

حشمتی اضافه کرد: انواع مختلف بیوپلاستیک‌ها که شامل پلاستیک‌های سلولزی، پلی استر‌های آلیفاتیک، پلی لاکتیک اسید و رزین‌های پلی آمید می‌شوند نیز جزو مخاطرات انسان‌ساخت برای زمین هستند.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ میلیون پسماند عادی (شهری و روستایی) و ۴۵ میلیون تن پسماند کشاورزی در سال در سطح کشور تولید می‌شود همچنین تولید ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی و ویژه، ۴۰۰ هزار تن پسماند عفونی سالیانه گزارش شده است. با این مقادیر تولید پسماند در کشور و عدم رعایت ملاحظات دفع اصولی آنها تصور زمین پاک مقدور نخواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ایجاد و گسترش سامانه جامع محیط زیست برای رصد نقل و انتقال پسماند‌ها و مدیریت صحیح آنها از اصلی‌ترین سیاست‌های ما در معاونت است. ابزار‌های برخط نظارت بر حسن انجام تکالیف تولیدکنندگان مطمئنا کمک راهبردی به سازمان خواهد کرد همچنین طی دو سال اخیر ۲۹ جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند برگزار و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های مدیریت پسماند در آن بررسی و تصمیم گیری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حشمتی تاکید کرد: رسیدگی به بیش از ۱۰ هزار درخواست در سامانه نقل و انتقال پسماند‌ها نشانگر جدیت سازمان در این بخش است. احصاء و پیگیری وظایف دستگاه‌ها در قانون مدیریت پسماندها، تدوین پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها، درخواست اصلاح مواد ۱۲ و ۳۶ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، تدوین و پیگیری انجام آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و سایر موارد در دست اقدام از عملکرد‌های این حوزه در سال پیش است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • پایانه‌های مسافربری اصفهان موفق به کسب گواهینامه مدیریت کیفیت و ارزیابی رضایت مشتریان شد
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها