Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عمان با حضور وزرای دو کشور آغاز به کار کرد.

در این جلسه رضا رحمانی، وزیر صمت و علی بن مسعود بن علی السنیدی، وزیر تجارت و صنایع عمان حضور دارند.

رضا رحمانی، وزیر صمت بیان کرد: امیدوارم دستگاه های ذیربط از فرصت این اجلاس برای شناسایی ظرفیت های جدید همکاری و توسعه روابط تجاری متناسب با علایق و تاکیدات مقامات دو کشور نهایت بهره برداری را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیات جزو بزرگترین هیات های تجاری و عالی رتبه عمان است که در سالیان اخیر به ایران آمده است و به ویژه علاوه بر مقامات عالی رتبه یک هیات بزرگ از تجار و تولیدکنندگان و بخش های مهم اقتصادی این هیات را همراهی می کنند.

او ادامه داد: همکاران ما هم برنامه ریزی کردند و امیدواریم بخش خصوصی دو طرف برای بهره برداری از ظرفیت های موجود گام بردارند.ما در دولت فقط تسهیل کننده هستیم و امیدواریم بخش خصوصی و اتاق بازرگانی مذاکرات خوبی را به جلو ببرند و نتایج خوبی از مذاکرات بخش خصوصی دو طرف حاصل بشود. کشور دوست و برادر سلطنت عمان از جایگاه ویژه ای در تجارت جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

رحمانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت تدابیر مقام‌معظم رهبری و رییس محترم جمهور برگسترش روابط با کشورهای همسایه و اسلامی به ویژه کشور عمان تاکید دارد. در این راستا برنامه ریزی و پیگیری تحقق اهداف و نیات مقامات عالی دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و سیاسی دو طرف دارای اهمیت فراوان است.

وزیر صمت گفت: جهت گیری کمیسیون مشترک برای برنامه ریزی و شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری و توام با اهداف گسترش روابط دو طرف است. در سالهای اخیر روابط تجاری دو طرف تحت نظر اقای السنیدی با افزایش خوبی رو به رو بوده است.اما ما معتقدیم که حجم تبادلات اقتصادی متناسب با علایق و ظرفیتهای دو طرف نیست و باید افزایش یابد.

او گفت: همکادی های دو کشور در حوزه تجارت و گردشگری و فنی و مهندسی و صنعتی بالغ بر ۵ میلیارد دلار است که اکنون فقط یک‌میلیارد دلار آن محقق شده است.در همین ارتباط پیشنهاد کمیته همکاریهای مشترک برای پیگیری مصوبات این اجلاس یک نقشه راه برای این هدف موجود طراحی و پیگیری می شود.ایران با دارا بودن ظرفیت کم نظیر کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی و گردشگری و ... دارای ظرفیتهای بی نظیر برای توسعه روابط است.

رحمانی بیان کرد: اراده دولت ایران و سیاست تجاری بر توسعه روابط تجاری با سلطنت عمان و تامین نیازهای وارداتی خود از این طریق است. ما عمان را به عنوان یک موقعیت منطقه ای برای توسعه روابط با کشورهای عربی و کشورهای شمال افریقا می دانیم.در این زمینه در گذشته تفاهم‌ هایی چند جانبه برای استفاده از موقعیت عمان را داشتیم و یکی از آنها کریدور شمال جنوب برای ارتباط کشورهای خزر با حاشیه خلیج فارس و آفریقایی است. با مقامات این کشورها نیز اخیرا ملاقات داشتیم و همگی پیگیر ایجاد این کریدور بودند.

در ادامه مراسم حمید زادبوم، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم، با برشمردن جزییات مذاکرات دوجانبه کارشناسی صورت گرفته، گفت: اسناد ورزشی و حمل دریایی میان دو وزیر به امضا خواهد رسید. ضمن اینکه سند همکاری های استاندارد نیز در این راستا به امضای دو طرف ایرانی و عمانی خواهد رسید.

او گفت: تجارت، سرمایه گذاری، صنعت، همکاری اتاق های بازرگانی، مناطق آزاد، محیط زیست، برق و گاز زمینه های همکاری مشترک هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجارت ایران و عمان وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی شیخ مبارک علی الصباح فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است که بحمدالله روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه است.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست‌هایی برای ارتقا امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل عدم آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب‌های سرزمینی کشور کویت شدند، تقدیر کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال‌های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از همرزمان در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از مؤثرترین مؤلفه‌ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می‌توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

کد خبر 6086491

دیگر خبرها

  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا