Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پس ازآن که هالک بانک اعلام کرد به دلیل نداشتن شعبه و تراکنش مالی در آمریکا، دادستانی نیویورک را واجد شرایط رسیدگی به اتهامات وارده در خصوص پرونده نقض تحریم‌های ایران نمی داند، ریچارد برمان، دادستان نیویورک این بانک را تهدید کرده است که در صورت حضور نیافتن در دادگاه، این بانک را به فرار قضائی متهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- هالک بانک در بیانیه ای اعلام کرده است که دادگاه آمریکا بیانیه‌هایی در داخل و خارج از محیط دادگاه صادر کرده است و با توجه به رویکرد فعلی دادگاه، سوالات جدی در خصوص بی‌طرفی این دادگاه وجود دارد. هالک بانک در ادامه، نقش خود طی تاریخ ۸۰ ساله تاسیس اش در اقتصاد ترکیه را حیاتی و افتخارآمیز دانسته و افزده است که این بانک به ایفای نقش خود در توسعه اقتصاد ترکیه ادامه خواهد داد.

هالک بانک اخیرا از طرف دادستانی نیویورک به نقض تحریم های ایران و انتقال ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفتی این کشور متهم شده است. اگر چه این بانک هنوز از طرف مقامات آمریکایی به طور قطعی مجرم دانسته نشده است اما از زمان دستگیری رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی- ترکی نام آن در پرونده های ایران تکرار شده است. آقای ضراب سال ۲۰۱۵ و در جریان سفر تفریحی به فلوریدا بازداشت شد.

به گفته برمان، در پرونده هالک بانک، اتهاماتی متوجه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بوزداغ، وزیر دادگستری و برات آلبایراک، وزیر دارایی و داماد اردوغان شده است. هم‌چنین مهمت شمشک، معاون سابق نخست وزیر ترکیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از دیگر کسانی هستند که نامشان در این پرونده دیده می شود.

مقامات آمریکایی در پرونده فوق، ۹ نفر از مدیران هالک بانک از جمله مهمت هاکان آتیلا- معاون سابق این بانک - را متهم به نقض تحریم‌ها کرده‌اند. آتیلا سال گذشته نیز به دلیل آنچه واشنگتن "کمک به تهران برای فروش نفت" خواند، در نیویورک محاکمه شده بود. او در ماه ژوئیه از زندان آزاد شده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تراکنش مالی تحریم های ایران آمریکا بانک ترکیه تهدید تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیروهای انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن ها و یا محل ثبت فعالیت آن ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهادهای ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

کد خبر 6063123

دیگر خبرها

  • خشم مردم بارسلونا از دنی آلوز: چون پولداری، راحت تجاوز می‌کنی!
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • اولین رویای ملی‌پوش ایرانی در تکیه بر باد رفت
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان