Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:25:00 GMT

معلمان مازندرانی ۲ هزار اثر اقدام پژوهشی نوشتند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۴۷۹

معلمان مازندرانی ۲ هزار اثر اقدام پژوهشی نوشتند

اقدام پژوهی به معنی پژوهش در عمل است. این نوع پژوهش برای تغییر وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت نسبتا مطلوب و در نهایت بهسازی کارها در محیط شغلی به کار می رود. اقدام پژوهی در حین کار انجام می شود و و نوعی اصلاح قدم به قدم روند کار محسوب می شود.

محمدعلی جواد روز شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان مازندران در دبیرستان دخترانه عطیه شهرستان قائمشهر، افزود: پارسال هم مازندران رتبه نخست کشور را در برنامه معلم پژوهنده کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار این که همت فرهنگیان مازندران در زمینه فعالیت‌های پژوهشی قابل ستایش است، گفت: شعار هفته پژوهش امسال " پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین، رونق تولید " است و پژوهشی در جامعه اثربخش است که همراه با مطالعه باشد تا ارزش در جامعه ایجاد کند .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این مراسم با اعلام این که پژوهش در ۲ بخش دانش آموزی و فرهنگی انجام می شود، گفت: باتوجه به اینکه مراکز ما علمی و آموزشی است، بنا بر این باید بیشترین فعالیت را در این زمینه ها داشته باشیم .

عسگری نیکزاد از فعالیت ۳۱ پژوهشسرای دانش آموزی در مازندران خبر داد و افزود: تعداد مراکز  پژوهشی در سطح استان نشان می دهد که توجه به امر پژوهش به صورت جدی در آموزش و پرورش در حال شکل گیری است .

وی به درخشش ۱۵ دانش آموز مازندرانی در المپیاد زیست فن آوری و ۶ دانش آموز در جشنواره خوارزمی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش سرگروه های آموزشی تمام سعیمان حداکثر استفاده در بخش پژوهش است .

نیکزاد افزود: در بخش پژوهش آخرین مسائل علمی و روش های علمی توسط گروه های آموزشی بررسی می شود تا پژوهش در حد شعار باقی نماند بلکه به صورت آخرین دستاوردهای علمی ایجاد شود .

آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی جاری حدود ۳۹ هزار پرسنل دارد که از این تعداد ۲۴ هزار نفر معلمان سه مقطع تحصیلی هستند. حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز نیز هم اکنون در بیش از چهار هزار مدرسه استان در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش مازندران قائم شهر طرح پژوهشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش مازندران قائم شهر طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران قائم شهر طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی