Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو بر لزوم تلاش جریان دانشجویی متعهد در مسیر پیشرفت علمی و فرهنگی کشور تأکید کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

فرارسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو فرصت مغتنم و ارزشمندی برای بازخوانی یکی از بارزترین نمونه‌های دشمنی استکبار آمریکا با ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن روزهای غمبار و درحالی‌که سه ماه از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد می‌گذشت، ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا قصد داشت به تهران بیاید تا پیروزمندانه نتایج توطئه دولت آمریکا در سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق را نظاره کند که فرزندان دانشجوی ملت ساکت ننشستند و در روز ۱۶ آذر در دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کردند تا اعتراض خود را به این سفر خفت بار نشان دهند.

رژیم پهلوی نیز با این تجمع اعتراضی آرام با سیاست مشت آهنین برخورد کرد و نظامیان این رژیم پس از هتک حرمت دانشگاه دانشجویان معترض را به گلوله بستند که درنتیجه این جنایت سه دانشجو به نام شریعت رضوی، بزرگ نیا و قندچی در ورودی دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

جنایات و خیانت‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران در طول دوران سلطنت ننگین پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نه‌تنها کاهش نیافته بلکه روزبه‌روز افزایش یافته است و بنا به فرمایش رهبر حکیم انقلاب دولت مستکبر آمریکا در دشمنی با ملت ما از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و اگر کاری را انجام نداده علت آن نخواستن نبوده و نتوانستن است.

امروز هم دولت آمریکا در دشمنی با انقلاب اسلامی از هر ابزاری اعم از تحریم اقتصادی، فتنه امنیتی و... استفاده می‌کند اما به حمدالله در تمامی این عرصه‌ها شکست‌خورده است.

هر سال و با فرارسیدن ۱۶ آذر برای  دانشجویان گرانقدر یادآور چند رسالت مهم است:

مبارزه با آمریکا و حمایت از استقلال کشور: اگر فلسفه و علت اصلی وقوع حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اعتراض به سلطه گری آمریکا بوده است، پس امروز هم دانشجوی ایرانی باید در این مسیر پیشگام باشد.

در برهه فعلی هرگونه تلاش برای تقویت اقتدار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... کشور اصلی‌ترین راهبرد برای مبارزه با آمریکاست و دانشجویان علم پژوه به‌عنوان آینده‌سازان کشور باید در این زمینه با جدیت وارد میدان شوند.

دانشجویان مسلمان ایرانی به‌عنوان نخبگان و فرهیختگان جامعه باید نسبت به آنچه در کشور می‌گذرد حساس باشند و با تشکیل کانون‌های فکری در حوزه‌های مختلف برای حل مسائل مختلف کشور راهکارهای معطوف به حل مسئله پیشنهاد دهند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش برای محرومیت‌زدایی از نقاط محروم کشور در قالب "اردوهای جهادی" به‌خوبی در میان دانشجویان گسترش یافته که باید برنامه‌ریزی برای گسترش بیشتر این تلاش مبارک صورت پذیرد.

جریان دانشجویی متعهد باید نقش خود را در اجرای اسناد راهبردی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف کند که بدون تردید در این زمینه میدان گسترده‌ای از کارهای مهم در راستای پیشرفت همه‌جانبه کشور وجود دارد که جریان دانشجویی می‌تواند این اهداف را محقق سازد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دانشجو و به‌ویژه شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بر لزوم تلاش جریان دانشجویی متعهد در مسیر پیشرفت علمی و فرهنگی کشور تأکید می‌کند.

در پایان سرافرازی رهبری گرانقدر، ملت شریف ایران و دانشجویان عزیز را از خدای سبحان خواستاریم.

کد خبر 4790606 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دانشجو بیانیه دانشجویی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز دانشجو آزمون دکتری تخصصی دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه امیرکبیر وزارت بهداشت حسین توکلی دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جمع تشکل‌های دانشجویی گفت: گروه‌های دانشجویی محلی برای تمرین مدیریت و آماده شدن برای تصدی پست‌های بالاتر است و دانشجویان، جوان و دارای ذهن خلّاق و نقد منصفانه هستند و می‌توانند، ایرادات مجموعه را به مدیریت‌های بالاتر انتقال دهید.

وی، هدف‌ها را در دو نوع بلندمدت و کوتاه‌مدت برشمرد و افزود: از چند سال قبل در چله دوم انقلاب، برنامه پنج ساله با ۳۰۰ شاخص در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را شروع و سعی داریم امسال این برنامه‌ها را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، سیاست این دانشگاه را در کاهش تصدی‌گری دانست و متذکر شد: حضور در تشکل‌های دانشجویی فرصت مغتنمی است تا دانشجویان در نوآوری پیشقدم باشند و اگر امسال را مانند سال گذشته فعالیت داشته باشند، مطمئن باشند درجا زده و به جایی نخواهند رسید.

دهقانی اشکذری با اشاره به اهمیت هم‌افزایی بین دانشجویان تبیین کرد: بسیج، هیئت‌ها و انجمن‌های فرهنگی و علمی با ساختار وحدتی که داشتند، بسیار موفق بوده‌اند. مبنا یکی شدن نیست، بلکه کثرت در عین وحدت و وحدت در عین کثرت است و دانشجویان با رقابت سالم می‌توانند حرکت کرده و به جایگاه مطلوبی برسند.

وی افزود: دانشگاهی اثرگذار است که در مسیر رفع مشکلات مجموعه خود، پویا و اثرگذار باشد و تنها با داشتن دانش‌نظری نمی‌توان رسالت خویش را انجام داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تبیین کرد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی، در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند در مجتمع کاشی ایفا سرام خواهیم داشت.

کارآفرین برتر استان یزد، حجم فعالیت‌های دانشجویی در سال گذشته را خوب برشمرد و یادآور شد: با فضای سنگین حاکم در کشور، انتخابات و تبلیغات در فضای مجازی، دانشجویان مشارکت خوبی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی رقم زدند.

وی افزود: در حوزه درآمدها، دنبال کاهش وابستگی به شهریه دانشجو هستیم و در سال قبل، استخر پرورش ماهی و نیروگاه برق خورشیدی در اشکذر، مجتمع گردشگری علمی در واحد تفت و کارگاه دوخت لباس در دانشگاه آزاد اسلامی خاتم را ایجاد کردیم و طرح‌های درآمدزایی دیگری را در سال پیش رو افتتاح خواهیم کرد.

هادی حیدری‌نیا معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم سیاست دانشگاه در دوره معاونت فرهنگی دانشجویی دکتر فرزاد جهان‌بین را کاهش تصدی‌گری و حمایت از تشکل‌های دانشجویی بسیج، انجمن علمی و انجمن دانشجویی و هیئت‌ها دانست و متذکر شد: در دانشگاه آزاد اسلامی، اگر حوزه‌ای خود عملگرا باشد، ضعف برای مجموعه تلقی خواهد شد و باید در بسیاری از موارد کار‌ها را به دانشجویان واگذار کرد.

در ادامه این نشست، جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ارائه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • تاثیر تورم بر رفتار‌های فرهنگی
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد