Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آفریقا، مسکو را به دست داشتن در ماجرای ساقط و مفقود شدن یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی طرابلس متهم کرده است.

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی، به سراغ ساقط شدن یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی رفته و در این خبر نظر «استفن تاوسند» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آفریقا را در خصوص عامل سرنگون شدن این پهپاد جویا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد ارتش آمریکا در قاره آفریقا مدعی شد، یک پهپاد آمریکایی که ماه گذشته در نزدیکی طرابلس مفقود شد، در واقع توسط پدافند هوایی روسیه هدف قرار گرفته شده بود.

بنا بر گزارش رویترز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آفریقا ضمن اتهام‌زنی به روسیه در خصوص هدف قرار دادن و ساقط کردن این پهپاد آمریکایی، بازگرداندن لاشه و بقایای آن را خواستار شده است.

«استفن تاوسند» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آفریقا با تاکید بر اینکه عوامل روس حمله کننده به پهپاد آمریکایی «در زمان هدف قرار دادن آن، نمی‌دانستند که این یک پهپاد آمریکایی بوده است اما قطعا اکنون می‌دانند که این پهپاد متعلق به چه کسی است و با این حال، از بازگرداندن آن امتناع می‌کنند و می‌گویند که ما نمی‌دانیم (پهپاد) کجاست اما من این حرف را خریدار نیستم».

رویترز در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «ساقط کردن این پهپاد، به طرز فزاینده‌ای تاکیدی بر نقش نظامی مسکو در این کشور از منظر انرژی برخوردار (لیبی) است؛ کشوری که گزارش شده که در آن مزدوران روسی در حمایت از خلیفه حفتر فرمانده نظامی مستقر در شرق لیبی در حال دخالت در جنگ داخلی این کشور هستند».

نیروهای وابسته به خلیفه حفتر تحت عنوان «ارتش ملی لیبی» از چند ماه قبل حملات خود را برای تسلط بر طرابلس که در دست دولت «وفاق ملی» است، آغاز کرده اما نتوانسته پایتخت را به کنترل خود در بیاورد.

یک مقام دولت وفاق ملی لیبی (که از از منظر بین‌المللی دولت مشروع لیبی شناخته شده است)، در مصاحبه با رویترز درباره سرنگونی ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) پهپاد آمریکایی در نزدیکی طرابلس گفت: «به نظر می‌رسد که مزدوران روس، مسبب این اقدام بودند».

مقام‌های روسیه بارها هر گونه توسل به نیروهای خصوصی و مزدور در کشورهای خارجی را رد کرده‌اند و همچنین گفته‌اند، اگر شهروندان روس در در کشورهای خارجی در حال جنگ بوده‌اند، آنها عضو ارتش روسیه نیستند و داوطلبانه مشغول انجام چنین فعالیت‌هایی هستند.

 رویترز در ادامه گزارش خود به سخنان «یک نیروی کنونی پیمانکار روس و یک عضو سابق پیمانکار روس» در مصاحبه با این رسانه غربی استناد و مواضع مسکو را رد کرده است.

این رسانه بدون افشای نام و هویت این دو نیروی روس ادعا کرده که نیروهای تحت امر خلیفه حفتر از ماه سپتامبر حمایت چند صد نیروی نظامی خصوصی روس دریافت کرده است.

مقام‌های دولت وفاق ملی لیبی و همچنین دیپلمات‌های غربی هم پیش از این مدعی حضور نیروهای خصوصی و پیمانکار روسی در لیبی شده بودند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو هفته آینده هیئتی را برای گفت‌وگو درباره عملیات رفح به واشنگتن اعزام می‌کند.

پیش از این نیز، شبکه آمریکایی NBC به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید را از تمایل خود برای از سرگیری برگزاری جلسه لغو شده درباره رفح مطلع کرده است.

در خبری مرتبط، پیشتر برخی منابع خبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند.

منابع خبری گزارش دادند که هدف از سفر این هیئت صهیونیستی هماهنگی با مقامات کاخ سفید درباره جییات طرح حمله ارتش اسرائیل به رفح عنوان شده است.

این درحالی است که روز دوشنبه نتانیاهو سفر همین افراد به واشنگتن را در اعتراض به وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌های حماس بود، لغو کرد.

پیامدهای ناشی از سفر لغو شده و بن بست در مذاکرات مربوط به گروگان گیری به روابط پیچیده میان نتانیاهو و دولت بایدن دامن زد.

نتانیاهو پیش‌تر رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه را «عقب‌نشینی آشکار» واشنگتن از مواضعش توصیف کرد و رأی ممتنع واشنگتن را مانعی بر سیاست‌های وی در ادامه فشار به گروه‌های فلسطینی در غزه برای آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس خواند.

کد خبر 6063882

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • سقوط پهپاد ارتش اوکراین در بلگورود
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو از تصویب قطعنامه آتش‌بس ناراحت است
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه