Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در بیانیه‌ای 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفت که متن آن بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ ﴿المجادله۱۱﴾
«خدا [رتبه] کسانی از شما را که گرویده و کسانی را که دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند و خدا به آنچه می ‏کنید آگاه است»

بعد از آنکه حکومت نالایق قاجار با ناکارآمدی و ناتوانی خود کشور را به ورطه وابستگی محض به غرب و دشمنان و معاهدات شرم آور تاریخی و نیز قحطی 1295خورشیدی رساند و با تبهکاری بریتانیای خبیث، نیمی از جمعیت ایران در مدت آن قحطی سه ساله به کام مرگ کشیده شد و موجبات حکومت سیاه و دیکتاتوری رضاشاه را فراهم کرد، مردم ایران دلخوش به علمایی شدند که سپربلایشان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 سال دفاع مقدس فرهنگی مردم ایران با زعامت علماء و علیه فرهنگ و دین سوزی رضاشاه و برپایی قیام مسجد گوهرشاد و مبارزه منفی با کشف حجاب و تکیه سوزی و مسجدآزاری شاه پهلوی همگی گوشه ای از جهاد آن سالهای سخت و سیاه است.

پس از دیکتاتور پدر، پسر کم از او نداشت ولی باز هم مردم با حمایت از کاشانی و مصدق صنعت نفت ایران را ملی کردند و امید داشتند که با کوتاه شدن دست انگلیس خبیث شرایط نابسامان کشور به سامان شود، امید 200 ساله مردم ایران با اعتماد مصدق به آمریکا و درخواست او برای حل مسائل کشور از آن قدرت نوپا، با کودتای ۲۸مرداد تحت دو عملیات «تی پی آژاکس» ( اولین عملیات قهری براندازی برون مرزی سازمان سیا) و «بداَمن» (عملیات تبلیغی ـ فرهنگی که گروه وسیعی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران و روشنفکران و ده‌ها نشریه و روزنامه را در خدمت داشت) به بازگشت استبداد پهلوی ختم شد و اما اگرچه خواب آشفته دلبستگان به آمریکا و بیگانگان تعبیر نشد و نهضت مردمی را سرکوب کردند، ضمیر بیدار قشر فرهیخته جامعه، در خلاء توان، خودباوری و اراده معتمدین وقت حماسه آفرید و روزی را در تاریخ کشور به ثبت رسانید.

روز دانشجو نماد بیداری، استکبارستیزی و ایمان و یادآور وقت شناسی و بصیرت دانشجویان پاک طینت دشمن شناس و حدیث پیامبر بزرگ اسلام است که «مومن هیچگاه از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود».

در همین روز بود که خون شهدای دانشجو «آذر شریعت رضوی»، «احمد قندچی» و «مصطفی بزرگ نیا» پیام و سوالی را به مردم ایران و دنیا مخابره کرد که چرا و چه حکایتی است با اینکه ایرانیان بارها و بارها بر اثر اعتماد بی جا به انگلیس خبیث و آمریکای خائن متحمل زیان و استثمار و استعمار شده اند باید به استقبال و التماس به انگلیس و آمریکا بروند؟

سوالی که دانشجویان ظلم ستیز بارها و بارها بعد از آن در میدان های مختلف پاسخگویش بوده و علمدار بصیرت شده اند.

قشر بصیر دانشجو بعد از روز ۱۶ آذر سال ۳۲ که برای سربلندی ایران عزیز در مقابل استکبار جهانی قد علم کرد، پرچم مبارزه با جهانخواری و بیگانه دوستی را تاکنون بر فراز دانشگاه افراشته داشته و در بزنگاه ها، در میدان عمل حضورش را به ثبت رسانیده و گواهش پرچم های یاحسین افراشته بر مزار علم الهدی ها، وزوایی ها و هزاران شهید دانشجوست.

دانشجوی ایرانی مسلمان ثابت کرده که پرچم ایران را با وفاداری به آرمانهای انقلابش در دامان اسلام عزیز در زمینه های مختلف پژوهش و فناوری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی به دور از تعلق خاطر به بیگانگان بر بام دنیا افراشته و تا «ثریا» پیش خواهد رفت و هیچگاه دلخوش به وعده های توخالی برجامی و زهر در جامی که دشمن ریخته است نخواهد شد و به امید ملکه و ترامپ و مکرون و دیگر روبه صفتان دست روی دست نخواهد گذاشت و ان شاءالله در گام دوم انقلاب با جامه عمل پوشاندن به توصیه های رهبر عظیم الشان انقلاب و تداوم مجدانه در جهاد علمی و سازندگی، اخلاق و عدالت محوری و مطالبه گری زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

روز دانشجو بر همه دانشجویان آگاه و بصیر مبارک باد.

قاسم امجدیان، رییس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه

کد خبر 4790734

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب بسیج دانشجویی روز دانشجو کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بسیج بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد هفته بسیج ثبت نام کاندیداها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم رژه روز ارتش اظهار کرد: خداوند وعده داده که حامی اصلی کسانی است که برای اقامه عدل و قسط قیام می‌کنند و به پا می‌خیزند.

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل به محور ظلم و نماد نسل کشی و فساد در عالم تبدیل شده است، عنوان کرد: مقابله با اسرائیل به رسالتی انسانی برای تمام آزادگان دنیا تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شکست مفسدان و ظالمان مورد تاکید و رضایت خداوند است و بدون شک اتفاقات چند روز اخیر رضایت الهی را برای مردم این خاک و سربازان اسلام فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سرنوشت رژیم اسرائیل با جنایت‌هایی که انجام داده و نسل کشی که صورت داده چیزی جز نابودی و ذلت نیست و این وعده حق الهی است که محقق خواهد شد.

امام جمعه قزوین با تبریک روز ارتش، تصریح کرد: ارتش از ابتدای انقلاب تا به امروز در کنار مردم بوده و افتخار مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان ارتش مکتبی همیشه آماده خدمت به نظام و مردم بوده است، اضافه کرد: ارتش به مایه اتکای جمهوری اسلامی و ملت تبدیل شده است.

آیت الله عابدینی پاسخ به اسرائیل را تنها یک تنبیه محدود و کوچک دانست و عنوان کرد: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی باعث تقویت گروه‌های مقاومت و امیدواری جهان اسلام به مبارزه با اسرائیل شد.

وی با بیان اینکه این پاسخ اقتدار ایران را افزایش داد تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل و نقطه اتکای ملت‌های مظلوم جهان تبدیل شده است.

کد خبر 6080656

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست
  • امیرعبداللهیان: پرچم ایران بالاست
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران