Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور مستعفی بولیوی که پس از استعفای خود به مکزیک رفته بود اکنون به دلیل بیماری به کوبا سفر کرده است. تاریخ انتشار: 11:46 - 16 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۵۳۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مقام‎های دولت سابق بولیوی می‎گویند که «اوو مورالس» روز جمعه به «کوبا» سفر کرده است.

«گابریلا مونتانو»، وزیر بهداشت دولت مستعفی بولیوی، به رویترز گفته که اوو مورالس برای یک انجام یک آزمایش، با تیم پزشکی که او را در بولیوی درمان می‌کردند به کوبا سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه مکزیک نیز ضمن تایید این خبر گفته که مورالس صبح روز جمعه عازم کوبا شده و سفر او موقتی است.

اوو مورالس ماه اکتبر از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی به عنوان رئیس جمهور این کشور اعلام شد، اما ماه نوامبر و در پی افزایش مخالفت‌ها، از سمت خود استعفا کرد.

بیشتر بخوانید:

ژیناین آبز خود را رئیس جمهور بولیوی خواند خبرهای متناقض درباره پناهنده شدن مورالس به مکزیک

 

«ژیناین آبِز»، از اعضای مجلس بولیوی و معاون دوم رئیس مجلس این کشور که از مخالفان مورالس به شمار می‌رود، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی اعلام کرد.

مورالس پس از استعفا از سمت ریاست جمهوری، کشورش را به مقصد مکزیک ترک کرد و از این کشور پناهندگی گرفت.

بسیاری از کشور‌ها به تحولات ماه نوامبر در بولیوی واکنش نشان داده و آن را کودتا توصیف کردند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوو مورالس بولیوی اوو مورالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها