Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:41:51 GMT

آموزش ۱۰ هزار دانش آموز گیلانی در طرح دادرس

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۰۴۴

آموزش ۱۰ هزار دانش آموز گیلانی در طرح دادرس

ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان از آموزش بیش از ۱۰ هزار دانش آموز با اجرای طرح دادرس خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته با اجرای طرح دادرس در ۲۳۴ مدرسه سراسر استان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سال هشتم آموزش های امدادی لازم را دریافت کردند.

مهدی ولی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح دادرس اظهار کرد: پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد طرح ملی دادرس با انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از سرمایه ملی و کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات و تلفات ناشی از حوادث در مناطق پرخطر، آموزش های لازم در جهت ارتقای آمادگی همگانی در برابر حوادث و سوانح احتمالی آینده، مهارت های امدادی به دانش آموزان پایه هشتم مدارس دوره اول متوسطه ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای طرح دادرس را آماده سازی دانش آموزان در روزهای سخت و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث در مدارس دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خودامدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث از دیگر اهداف است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه در طرح ملی دادرس، مدارس به عنوان مرکز مدیریت بحران محلی به شمار می روند، گفت: با ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران و با تقویت اجرای طرح های ملی همچون دادرس، مدارس به مرکز مدیریت بحران محلی تبدیل می شوند که همه ساله با اجرای مانور «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» این آموزه ها تمرین می شود.

ولی پور با اشاره به مربیان دادرس، اظهار کرد: مربیان طرح دادرس علاوه بر افزایش معلومات علمی و امدادی افرادی با اخلاق و نمونه می باشند که به عنوان سفیران هلال احمر در مدارس شناخته می شوند که باید به بهترین نحو آموزه های لازم را به دانش آموزان منتقل کنند.

وی یادآور شد: طرح دادرس از زمان اجرا در هشت سال پیش تاکنون هر سال پیشرفت های مطلوبی در جهت افزایش معلومات دانش آموزان در سطح امدادی داشته و توانسته از حوادث احتمالی جلوگیری نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان مدرسه را محیطی امن و سالم برای دانش آموزان توصیف کرد و گفت: مدرسه محیطی امن و سالم است که پدران و مادران با خیالی آسوده فرزندان خود را به این محیط می سپارند و ما نیز در کنار آنان به عنوان افرادی که محیط مدرسه را از لحاظ ارتقای آموزش های امدادی ایمن تر می کند همکاری می کنیم.

ولی پور از آموزش بیش از ۱۰ هزار دانش آموز با اجرای طرح دادرس خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته با اجرای طرح دادرس در ۲۳۴ مدرسه سراسر استان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سال هشتم آموزش های امدادی لازم را دریافت کردند.

وی ضمن ابراز امیدواری درخصوص نحوه تدریس و مباحث لازم به بیان راهکارهای مناسب پرداخت و خاطرنشان کرد: به امید خداوند متعال امسال با داشتن مربیان با انگیزه و جوان مدارس بیشتری در این طرح شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به طرح مذکور، یادآور شد: هر تیم شامل یک مربی، یک سرپرست تیم و ۱۴ دانش آموز می باشد که مدیران و مربیان سلامت مدارس مجری طرح دادرس پس از دریافت آموزش های امدادی، دانش آموزان را در قالب تیم های آماده آموزش می دهند و دانش آموزان دانش نظری و مهارت های علمی امداد و نجات را برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از طریق مربیان خود فرا گرفته و در مراحل بعد در المپیاد آماده شهرستانی، استانی و کشوری برای مواجهه با روزهای سخت به لحاظ میزان آمادگی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر طرح دادرس ايمني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش