Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه یک قطعنامه نمادین را در حمایت از راهکار تشکیل ۲ دولت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تصویب کرده است. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته یک قطعنامه نمادین را در حمایت از راهکار تشکیل 2 دولت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تصویب کردند که در تعارض و تضاد با راهکارهای پیشنهادی دولت ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید پیش از این راهکارهای جدیدی را برای حل و فصل منازعه بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده بود که بیشتر در حمایت از تل آویو بوده است.

نمایندگان آمریکایی ترامپ را به کنگره فراخواندندحمایت مجدد رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ

مجلس نمایندگان آمریکا این قطعنامه را با 226 رای موافق در برابر 188 رای مخالف تصویب کرده است. این یک قطعنامه غیرالزام آور است که اعلام می‌کند تنها راهکار دستیابی فلسطینی‌ها به آرزوهای مشروع و قانونی خود و تشکیل کشور مستقل و همین طور ادامه حیات رژیم صهیونیستی، پیشبرد راهکار تشکیل 2 کشور در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در ژانویه 2017 تا کنون از سوی فلسطینی‌ها و برخی رهبران عربی به خاطر اتخاذ سیاست به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل در سال 2017 میلادی، به شدت محکوم شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. آمریکا در سال 2018 میلادی سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کرده و کمک‌های خود به فلسطینی‌ها را قطع کرده است.

در مارس 2019 نیز دولت ترامپ الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل را به رسمیت شناخته است. این سرزمین‌ها در سال 1967 میلادی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است. ماه گذشته نیز مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را غیرقانونی نمی‌داند.

اتخاذ این سیاست‌ها از سوی دولت، شک و تردیدهای زیادی را در این خصوص به وجود آورده است که آیا کاخ سفید همچنان از راهکار تشکیل 2 کشور در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کند یا نه.

کاخ سفید و رژیم صهیونیستی هنوز نسبت به تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان نداده‌اند.

تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که این قطعنامه یک واکنش به سیاست نادرست دولت ترامپ است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین" اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اسرائیل اخبار فلسطین اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کمک جدید به اوکراین و اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

قانون گذاران آمریکایی امروز شنبه با ۳۱۱ رأی موافق و ۱۱۲ رأی مخالف در نهایت کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

به گزارش منابع خبری، این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تأیید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

از سوی دیگر، برخی گزارش منابع خبری از حاشیه تصویب این کمک مالی جنجالی حاکیست در پی بروز اختلافات بر سر کمک مالی به اوکراین، جمعی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که طرح برکناری مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه این مجلس را به علت عملکرد او در ارتباط با لایحه کمک به اوکراین کلید زده‌اند.

همچنین، شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسرائیل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

در شرایطی که بارها رئیس جمهور اوکراین از متحدان غربی خود خواستار کمک مالی و مهمات در برابر ارتش روسیه شده بود، این طرح، از سوی بایدن اولین بار دقیقاً شش ماه قبلاً خواستار تصویب این طرح در کنگره شد تا اوکراین را در زمین جنگ برابر روسیه کمک کند.

لازم به ذکر است که این کمک‌ها به معنی تأمین مهمات توپخانه و موشک‌های دفاع هوایی خواهد بود. دولت کی‌یف، که به شدت به این کمک‌ها نیاز دارد، بارها از کنگره آمریکا خواسته آن را تصویب کند چرا که این کمک‌ها را مساله مرگ و زندگی برای اوکراین در میان است.

کد خبر 6083834

دیگر خبرها

  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • معاریو: آمریکا اذعان کرد که ایران قدرت منطقه‌ای است
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد
  • تصویب کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل در مجلس نمایندگان
  • تصویب کمک جدید به اوکراین و اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا