Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:51:44 GMT

تاثیر فوری بهبود کیفیت هوا بر سلامتی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۴۸۳

تاثیر فوری بهبود کیفیت هوا بر سلامتی

کارشناسان و متخصصان سلامت در آمریکا معتقدند که کاهش آلودگی هوا تنها در ظرف چند هفته از مرگ و میر پیشگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان آمریکایی با تاکید بر اینکه کاهش آلودگی هوا تنها در مدت چند هفته از مرگ و میر پیشگیری می‌کند، اظهار داشتند: فوائد تنفس در هوای پاک برای سلامتی آنی و قابل توجه است و در طولانی مدت نیز ادامه پیدا می‌کند و موجب صرفه‌جویی میلیاردها دلار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی شواهدی مبنی بر کاهش موارد ابتلا به بیماری‌ها پس از افت میزان آلودگی هوا مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته‌های بدست آمده حاکی از کاهش قابل توجه موارد ابتلا به آسم، حمله قلبی و تولد نوزادان نارس و با وزن پایین در صورت بهبود کیفیت هواست.

یافته‌های بدست آمده حاکی از تاثیرات آنی و چشمگیر تاثیرات کاهش آلودگی هوا بر سلامت و نشان‌دهنده ضرورت اعمال دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت برای کاهش هر چه سریع‌تر آلودگی هواست.

به گزارش روزنامه گاردین، نتایج مطالعه جهانی که پیش از این انجام گرفت نشان داد آلودگی هوا به تمامی اعضا و سلول‌های بدن آسیب می‌زند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا در حال حاضر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است چرا که بیش از ۹۰ درصد مردم جهان در هوای آلوده تنفس می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا كيفيت هوا سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳