Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:13:08 GMT

بهترین هفته قیمت نفت پس از ماه ژوئن رقم خورد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۵۳۰

بهترین هفته قیمت نفت پس از ماه ژوئن رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از این که اوپک و متحدانش توافق کردند تا مارس ۲۰۲۰، تولید نفت را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد قیمت نفت تقویت شد.

به این ترتیب کل کاهش تولید روزانه اوپک و متحدانش به ۱.۷ میلیون بشکه رسید. 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا ۷۷ سنت یا ۱.۳ دلار جهش کرد و به ۵۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ دلار رسید. این شاخص در این هفته بیش از ۷ درصد جهش کرد تا بهترین عملکرد هفتگی خود از ماه ژوئن تا کنون را ثبت کند. 

در جلسه معاملاتی روز جمعه، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، شاخص بین‌المللی قیمت نفت، هم ۱.۶ درصد جهش کرد و در ۶۴.۳۷ دلار بسته شد. 

وزیر انرژی عربستان سعودی، شاهزاده عبدالعزیر بن سلمان، به خبرنگاران گفت که ۱۶۷ هزار بشکه در روز به سهمیه کاهش تولید این کشور اضافه شده است و عربستان همچنان ۴۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از سهمیه خود تولید را پایین خواهد آورد. به این ترتیب کل کاهش تولید اوپک پلاس در واقع نزدیک به ۲.۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود. 

وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، هم اعلام کرد که میزان کاهش تولید روزانه روسیه در ۳ ماه اول ۲۰۲۰ برابر با ۳۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

کد خبر 4790692

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت اوپک نشست 177 اوپک قیمت دلار کمک معیشتی خانوار قیمت بنزین بانک مرکزی ایران بنزین اوپک وزارت جهاد کشاورزی مالیات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت یورو نشست 177 اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید