Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@20:02:23 GMT

اردوغان: به فرانسه نروید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۵۹۶

اردوغان: به فرانسه نروید

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندانی که قصد سفر به فرانسه دارند، شرایط نامساعد این کشور را در نظر بگیرند و بر این اساس برنامه‌ریزی کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است است: به علت اعتصابات و اعتراضات گسترده سفر قطار‌ها و پرواز‌های داخلی و بین‌المللی و خدمات حمل و نقل عمومی در فرانسه مختل یا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان ترکیه در خصوص تامین امنیت نیز با توجه تظاهرات و استفاده پلیس بی‌رویه پلیس از زور باید دقت و احتیاط لازم را داشته باشند.

گفتنی است پلیس فرانسه طی یک سال اخیر خشونت کم‌سابقه علیه معترضان اعمال کرده است. تاکنون ۵۰۰ تن بر در تظاهرات مردم فرانسه آسیب دیده، ۲۶ نفر چشم خود را از دست داده و دست پنج تن نیز قطع شده است.

اعتراض به برنامه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای تغییر قانون بازنشستگی تبدیل به خشونت و درگیری در مناطق مختلف این کشور شده است.

طبق طرح جدید دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ افزایش می‌یابد و برای بازنشستگی قبل از آن حقوق کمتری پرداخت می‌شود.

زخمی شدن خبرنگار آناتولی در تظاهرات فرانسه

مصطفی یالچین، عکاس خبرگزاری آناتولی هنگام پوشش تظاهرات مردم این کشور پاریس، از ناحیه چشم آسیب دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

گفتنی است یالچین روز گذشته هنگام پوشش اعتراضات علیه اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه با پرتاب کپسول گاز توسط پلیس پاریس از ناحیه چشم آسیب دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

آناتولی: عامل حمله به عکاس ما در فرانسه باید محاکمه شود

مدیرعامل خبرگزاری آناتولی خواستار شناسایی و محاکمه عاملان حمله به عکاس این رسانه در پاریس پایتخت فرانسه شد.

شنول کازانجی مدیرعامل خبرگزاری آناتولی ترکیه ضمن ابراز تاسف از حمله پلیس فرانسه به مصطفی یالچین عکاس این رسانه در پاریس گفت: این حمله را محکوم کرده و خواهان تحقیقات قضایی درباره عاملان آن هستیم.

وی افزود: یالچین برای انعکاس بهتر و واقعی اخبار اعتراضات در پاریس حضور داشته است. برای وی طلب شفای عاجل داریم و از نزدیک روند درمانش را پیگیری می‌کنیم.

پلیس فرانسه در مرکز پاریس با معترضانی که عصر پنجشنبه در اعتراض به اصلاحات اقتصادی امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شد و با گاز اشک‌آور به آن‌ها حمله کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، هزاران معلم، کارکنان راه‌آهن و بیمارستان‌ها در اعتراض به طرح مکرون برای اصلاح نظام بازنشستگان، یکی از بزرگ‌ترین اعتصاب‌های عمومی فرانسه در طول دهه‌های اخیر را برگزار کردند.

تظاهرات پاریس از خیابان «گار دو نورد» شروع شد و به مرکز این شهر رسید. درگیری پلیس و معترضان حوالی «کاخ جمهوری» رخ داد. برخی معترضان یک کامیون را به آتش کشیدند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور با آن‌ها درگیر شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اردوغان فرانسه مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در منطقه است

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان گفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل و سران این رژیم تنها مقصران تنش‌های اخیر در خاورمیانه هستند.

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد.

این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شد. در آن حمله ۷ نفر به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

اردوغان همچنین گفت که نتانیاهو به دنبال ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است. او همچنین گفت نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است برای ماندن در قدرت جنگ در غزه را طولانی کند.

انتقادها از نتانیاهو بعد از عملیات ۷ اکتبر موسوم به «طوفان‌الاقصی» و جنگی که او در غزه آغاز کرد به شدت بالا گرفته است.

اردوغان از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در سوریه به عنوان آخرین مورد از تنش‌آفرینی‌های اسرائیل یاد کرد و گفت کشورهایی که در جنگ غزه ساکت بودند در این اتفاق به حمایت از اسرائیل پرداختند.

کد خبر 845041 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل
  • اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در منطقه است
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید
  • معرفی تیم‌های راه‌یافته به بسکتبال باویلچر پارالمپیک پاریس
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس