Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه ی در سوگ بانوی آفتاب ویژه سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به همت هیئت شهدای حرم رضوی (متشکل از خادمیاران رضوی) در مسجد بقیة الله شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ویژه برنامه ی در سوگ بانوی آفتاب ویژه سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با همت هیئت شهدای حرم رضوی (متشکل از خادمیاران رضوی) در مسجد بقیة الله شهر کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب در این مراسم با بیان فضایل زیارت قبر حضرت معصومه (س) در قم و با اشاره به روایات متعدد مانند روایت امام رضا (ع) که فرمودند" هرکسی خواهرم را در قم زیارت کند چنان است که مرا زیارت کرده باشد"، گفت: ویژگی های شخصیت تاریخی حضرت معصومه (س) در ایران که به هنگام عزیمت به قم داشتند تحولی بزرگ در دین مردم ایجاد کرده و تمام اهدافی که خداوند برای شیعه داشته را محقق ساخته است.

 

امام جماعت مسجد طفلان مسلم کرمان در خصوص ویژگی های شخصیت معنوی و معرفتی حضرت معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) امام زمان خود را به خوبی درک کرده و برای تحقق اهداف شیعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است  لذا به شیعیان برای درک، شناخت و معرفت نسبت به امام زمان خویش که به مرگ جاهلیت دچار نشوند توصیه کرده است.

 

وی با اشاره به روایات متعدد و متن زیارتنامه حضرت معصومه (س) که حرم ایشان در قم محل زیارت همه ائمه معصومین (ع) است و خداوند مقام ویژه ای برای ایشان قرار داده است، افزود: دلایل متعددی برای مقام والای حضرت معصومه (س) وجود دارد از جمله اینکه ایشان واسطه نور حضرت فاطمه زهرا (س) برای شیعیان است چرا که شیعیان تا زمان ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم باید منتظر زیارت قبر ایشان باشند.

 

حجت الاسلام غفوری نسب در ادامه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ریشه همه خوبی ها است و هر یک از معصومین که گره گشای مسائل مسلمین هستند، خود به هنگام برخورد به مسائل و مشکلات به مادرشان بانو فاطمه زهرا (س) متوسل می شوند، بیان داشت: دومین دلیل مقام و عظمت ویژه حضرت معصومه (س) و شأن مکان شهر قم در استجابت دعا است.

 

وی در ادامه با توصیه به خادمین امام رئوف در درک و شناخت ائمه معصومین خصوصاً امام زمان و معرفت به امام معصوم، گفت: علم امام معصوم علمی بدون خطا و عمل امام معصوم عمل بدون خطا و وجود امام معصوم دلسوزتر و مهربان تر از پدر و مادر نسبت به شیعیان است و از جمله این محبت اشاره به روایت امام رضا (ع) که می فرمایند" کسی که به زیارت من بیاید سه بار به دیدار او می روم، لحظه احتضار، در شب اول قبر و قیامت."

 

این مراسم با قرائت زیارت آل یاسین، شعرخوانی حسین اسدی و مداحی مهدی تیکدری در رثای حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه وفات حضرت معصومه س روز دانشجو خطبه نماز جمعه مجلس شورای اسلامی مسجد بقیه الله وفات حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اجتماع مردمی وعده صادق از ساعت ۱۹ امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) برپا می‌شود.

مداح اهل بیت (ع)، حسین طاهری در این مراسم باشکوه به رجزخوانی خواهد پرداخت.

کد خبر 6079500

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • معصومه باقری نخستین بانوی ایرانی قضاوت کننده در المپیک پاریس
  • قضاوت داور بانوی تکواندو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود