Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@14:02:34 GMT

مصالح ساختمانی به شکل سه‌بعدی چاپ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۸۳۳

مصالح ساختمانی به شکل سه‌بعدی چاپ می‌شود

دانشمندان با الهام از استخوان انسان، مصالح ساختمانی را توسعه داده‌‌اند که با استفاده از چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، دانشمندان دانشگاه کورنل، دانشگاه پردو و دانشگاه کیس وسترن ریزرو بر این باورند که با بررسی ساختار استخوان‌ها و به کمک چاپ‌گرهای سه‌بعدی می‌توان مصالح ساختمانی قدرت‌مندی برای ساخت خانه‌ها و سازه‌ها تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته گروه تحقیقاتی، استخوان نیز نوعی سازه است و ستون‌هایی دارد که وظیفه حمل بخش اعظمی از بار را برعهده دارند. همچنین تیرک‌هایی دارد که ستون‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. بنابراین با استفاده از بررسی ساختار استخوان می‌توان مواد قدرت‌مندی ساخت، به شکل سه‌بعدی چاپ کرد و در ساخت سازه‌ها به کار گرفت.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تیرک‌‌ها در استخوان باعث افزایش سختی و قدرت می‌شوند. تیرک‌های استخوان با نام تورتیغه یا  ترابکولا نیز شناخته می‌شوند که در واقع ساختاری تار مانند از بافت هم‌بندی به‌شمار می‌روند و تکیه‌گاه یا نگهدارنده بافت‌های دیگر هستند. تورتیغه باعث تشکیل سازه‌‌های عمودی صفحات مانند و ساختارهای افقی شاخه مانند در استخوان می‌شود.

نتایج تحقیقات آکادمی ملی علوم نشان می‌دهد که ساختارهای افقی شاخه مانند استخوان مقاومت استخوان در برابر خستگی می‌شود. محققان بر این باورند که می‌توان به کمک چاپ سه‌بعدی مصالح ساختمانی را با توجه به ساختار درونی استخوان طراحی کرد تا سازه‌های پایدارتری ساخته شود. دانشمندان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی سازه‌ای پلیمری با ساختاری مشابه به تورتیغه تولید کردند. نتایج شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که هرچه ساختارهای افقی ضخیم‌تر باشند، سازه پلیمری مدت زمان بیشتری فشار را تحمل می‌کند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: استخوان مصالح ساختمانی چاپ سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «جیمز مک دیویت»، پروفسور طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس امور بالینی کالج پزشکی بیلور، گفت: «پیاده روی چیزی است که به راحتی می‌توانید آن را در سبک زندگی خود بگنجانید.»

مک دیویت افزود: «مشخص شده است که پیاده روی سلامت قلب را بهبود می بخشد و به سلامت روان کمک می‌کند. حتی می‌تواند با سفت کردن استخوان‌ها از پوکی استخوان جلوگیری کند.»

پیاده‌روی همچنین به عنوان یک نقطه ورود فوق‌العاده برای افرادی که به دنبال بهبود فعالیت بدنی هستند، عمل می‌کند، زیرا در مقایسه با دویدن، ساییدگی و پارگی کمتری روی مفاصل دارد.

مک دیویت گفت: «حتی برای افرادی که مشکلات سلامتی دارند که حرکت را مختل می‌کند، پیاده روی یک گزینه ورزشی خوب است.»

با این حال، افرادی که مشکلات حرکتی شدید دارند، باید از تردمیل و سایر ماشین‌های هوازی خودکار اجتناب کنند، زیرا خطر آسیب بیشتر با آن دستگاه‌ها وجود دارد.

مک دیویت گفت: «افرادی که کم تحرک بوده اند باید با ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی مداوم در روز شروع کنند و سپس به تدریج این زمان را افزایش دهند.»

مک دیوایت توصیه می‌کند که با شدت کم برای مدت زمان طولانی پیاده روی کنید تا بیشترین استفاده را از پیاده روی داشته باشید، نه اینکه سعی در برقراری قدرت داشته باشید.

کد خبر 6081572

دیگر خبرها

  • طراحی استخوان‌های کاشتنی جمجمه
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • کمای سیاستی بازار مسکن
  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد 
  • ساختمانی که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد