Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-28@11:14:44 GMT

عکس/ نامزدی که با شعار کلید با دزدگیر آمد!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۸۳۵

عکس/ نامزدی که با شعار کلید با دزدگیر آمد!

در حاشیه ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم...

  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند

فرارو- نتیجه مطالعه‌ای در کره جنوبی نشان داده که مصرف روزانه کیمچی ممکن است از افزایش وزن جلوگیری کند. مطالعه صورت گرفته بر روی ۱۱۵۷۲۶ نفر نشان داد که خوردن حداکثر سه وعده غذای کره‌ای از سبزیجات تخمیری در روز ممکن است خطر چاقی مردان را کاهش دهد. شواهد فزاینده‌ای در مورد فواید غذا‌های تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم ترش و کیمچی وجود دارد.

به گزارش فرارو به نقل از سان، این مواد غذایی تحت فرآیند تخمیر قرار گرفته اند که باعث رشد پروبیوتیک‌ها می‌شود که می‌توانند از سلامت تان حمایت کنند. روده شما حاوی اکوسیستم خاص خود با هزاران نوع مختلف میکروارگانیسم از جمله باکتری، ویروس، مخمر و قارچ است. در حال حاضر فشار زیادی بر سلامت روده وجود دارد و یکی از راه‌های مراقبت از روده تشویق اکوسیستم روده یا بیوم به تنوع هر چه بیش‌تر است. خوردن مواد غذایی تخمیر شده می‌تواند به افزایش تنوع میکروبیوتا در روده شما کمک کند و اگر ما از روده خود مراقبت کنیم این ظرفیت بالقوه ایجاد اثرات مثبت دیگری در بدن است.

با توجه به آن چه گفته شد کدام مواد غذایی می‌توانند کمک کننده باشند:

۱-کیمچی، بهترین ماده غذایی برای کاهش وزن و جلوگیری از ریزش مو

کیمچی یک ماده غذای تخمیری سنتی کره‌ای است با طعمی تند و ترش که معمولا در کنار وعده‌های غذایی مصرف می‌شود. مواد غذایی تشکیل دهنده آن می‌توانند متفاوت باشند، اما کیمچی معمولا با نمک زدن و تخمیر کلم، تربچه یا خیار تهیه می‌شود و شامل مواد دیگری مانند سیر و پیاز است. از آنجایی که کیمچی ماده غذایی تخمیر شده است و باکتری‌های خوب را به روده شما اضافه می‌کند. کیمچی حاوی فیبر است که برای ساخت باکتری‌های خوب مفید می‌باشد و هم چنین حاوی ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین آ و ث است. کیمچی علاوه بر فوایدی که برای روده و کاهش وزن شما دارد باعث ضخیم شدن مو‌ها و حتی معکوس کردن روند طاسی می‌شود. نتیجه مطالعه‌ای کوچک در سال ۲۰۱۹ میلادی مردانی را که در مراحل اولیه ریزش مو بودند و دو بار در روز کیمچی مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار داد. پس از یک ماه بررسی  میانگین تعداد مو‌ها از ۸۵ تار در سانتی متر مربع به ۹۰ تار و سپس به ۹۲ تار پس از چهار ماه افزایش یافت.

۲-کلم ترش یا  ساورکرات، بهترین برای هضم

کلم ترش یک کلم تخمیر شده است. این ماده غذایی برای نخستین بار در چین بیش از دو هزار سال پیش ساخته شد.  مانند کیمچی کلم ترش حاوی پروبیوتیک‌هایی است که از سلامت دستگاه گوارش و همچنین ویتامین‌های ویتامین‌های آ و ث حمایت می‌کند.

آزمایشات بالینی نشان داده که کلم ترش می‌تواند به بهبود علائم در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS)  کمک کند. مطالعات دیگر شواهدی پیدا کرده اند که نشان می‌دهد پروبیوتیک‌های موجود در مواد غذایی تخمیر شده مانند کلم ترش نقش بالقوه‌ای در پیشگیری و درمان سرطان سینه دارند. کیمچی و کلم ترش هر دو مواد غذایی ضد التهابی قوی هستند و مطالعات انسانی نشان می‌دهند که مصرف منظم آن فواید سلامتی زیادی دارند. این موارد شامل کاهش کلسترول، چربی بدن و قند خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان‌های مختلف به ویژه سرطان روده بزرگ و سینه، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و تنگی عروق و بهبود ایمنی و سلامت متابولیک هستند.  کلم ترش را فقط با سه ماده - کلم، آب و نمک و یک شیشه می‌توان در خانه درست کرد. سپس می‌توانید کلم تخمیر شده را به ساندویچ ژامبون اضافه کنید یا آن را در سالاد بریزید.

۳-کفیر، بهترین برای پوست

یک نوشیدنی تخمیری است که از شیر و دانه‌های کفیر ساخته می‌شود که ظاهر و طعم آن مانند ماست رقیق، اما با لطافت بیشتر است. این ماده در اکثر یخچال‌های مرتبط با لبنیات در سوپرمارکت‌های کشور‌های مختلف جهان به یک کالای اصلی تبدیل شده، اما از آن به عنوان ماست نیز استفاده می‌شود.  کفیر یکی از انواع مواد غذایی تخمیر شده است که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته و پیوند‌های قوی با بهبود سلامت روده و هضم دارد. نتایج تحقیقات نشان داده که نوشیدن کفیر می‌تواند سلامت پوست را با تقویت سد پوستی بهبود بخشد از جمله یک مطالعه که نشان داد مواد خانگی باعث بهبود درماتیت آتوپیک (اگزما) می‌شوند. بنابراین، کفیر می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که دارای بیماری‌های مزمن پوستی هستند، زیرا یک سد پوستی آسیب دیده باعث بدتر شدن شرایط پوستی و آلرژی نیز می‌شود. در همین حال، سطوح بالای کلسیم در کفیر‌های مبتنی بر شیر می‌تواند به سلامت استخوان‌ها کمک کند و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

۳-ناتو و تمپه، بهترین برای استخوان

ناتو یک ماده غذایی سنتی ژاپنی است که اغلب برای صبحانه یا میان وعده مصرف می‌شود و از دانه‌های سویای کامل تخمیر شده تهیه می‌شود. از آنجایی که دانه‌های سویا از نظر طعم کاملا ملایم هستند طعم ناتو بسته به چاشنی‌ای که می‌خواهید استفاده کنید می‌تواند متفاوت باشد. ناتو هنگام سرو بوی تند و ظاهر چسبناکی دارد. ناتو سرشار از فیبر غذایی در میان چندین ویتامین و مواد معدنی است بدان معنا که برای هضم غذا و رفع یبوست مفید می‌باشد. ناتو سرشار از مواد مغذی به ویژه سرشار از کلسیم، ویتامین کا، آهن و پتاسیم است. عناصری که برای کاهش فشار خون، بهبود عملکرد کلیه و قلب، تراکم استخوان و ایمنی عالی هستند. فیبر هم چنین برای پیشگیری از سرطان روده و بیماری قلبی مفید است و می‌تواند وزن را مدیریت کند. محققان ژاپنی به زنان یائسه توصیه کردند که ناتو بخورند، زیرا پس از مطالعه زنان میانسال بیش‌تر با کاهش تحلیل استخوان همراه بود.

تمپه با دانه‌های تخمیر شده سویا نیز درست می‌شود. منشاء آن ماده غذایی اندونزی است و شبیه توفو می‌باشد و اغلب به عنوان جایگزینی غنی از پروتئین برای گوشت استفاده می‌شود. تمپه مانند ناتو سرشار از فیبر است و می‌تواند به بهبود سلامت روده و سطح کلسترول کمک کند.

۵-ماست، بهترین برای سلامت روان

بسیاری از افراد از ماست‌هایی که از تخمیر شیر تهیه می‌شود به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت می‌برند، اما می‌توانند برای سلامت روان نیز مفید باشند. نتایج تحقیقات نشان داده که انواع خاصی از باکتری‌های موجود در ماست به طور بالقوه می‌توانند خلق و خو و علائم اضطراب و افسردگی را بهبود بخشند.

مواد غذایی پروبیوتیکی که نشان داده شده فوایدی برای سلامت روانی دارند سایکوبیوتیک خوانده می‌شوند. منابع طبیعی و کاملا تحقیق شده سایکوبیوتیک‌ها شامل ماست یونانی، کفیر، کیمچی و تمپه هستند. سویه‌های زیادی از باکتری‌های خوب وجود دارد که نشان داده شده از طریق مسیر‌های سیستم ایمنی ما بر خلق و خوی تأثیر می‌گذارند. این سیگنالینگ میکروبیوتای روده - مغز نامیده می‌شود که یک اصطلاح برای نشان دادن نحوه ارتباط باکتری‌های روده ما با مغز مان به منظور ایجاد تغییرات فیزیکی است. این حوزه تحقیقاتی بسیار جدید است بنابراین ما هنوز مدتی با امکان تجویز گونه‌های خاصی از باکتری‌ها برای درمان شرایط سلامت روان فاصله داریم.

***اکثر مواد ذکر شده دربازار مواد غذایی بهجت آباد تهران به فروش می رسند و علاوه بر رستوران و سفارتخانه های کشورهای آسیایی که خریدار آن محصولات هستند به سراسر ایران نیز ارسال می شوند.

دیگر خبرها

  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • کلید‌های حال خوش به روایت حافظ
  • برچیدن اقتصاد زیر زمینی با شاه کلید، شناسه یکتا
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • تعاون، کلید واژه تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • رسانه و تبلیغات کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است
  • مردم فرانسه برای درک ماه رمضان به مساجد می‌روند/ اصلی‌ترین کلید معرفی اسلام در کرواسی، قرآن است