Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از کاشت سه هزار اصله نهال تا پایان سال جاری در بهشت‌زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی بهمن‌نژاد بندری در این ارتباط اظهار کرد: افزایش فضای سبز علاوه بر تغییر چهره محیط، در تعدیل دمای محیط نیز موثر بوده و به همین دلایل اقدام به کاشت گسترده نهال در آرامستان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این سازمان در راستای بهبود محیط بهشت زهرا(س) بندرعباس و با هدف ایجاد محیطی مناسب، زیبا و همچنین ایجاد نشاط در بین شهروندان و زائرین اهل قبور اقدام به کاشت این گیاهان کرده است، افزود: اجرای این طرح با کاشت ۶۰۰ نهال گل کاغذی، لور، گل ابریشم، کاسیو و نخل زینتی در محوطه بهشت زهرا(س) بندرعباس انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با بیان اینکه ۴۰۰ نهال گل کاغذی دیگر نیز خریداری شده و کاشت آن در دست اجرا است، ادامه داد: علاوه بر کاشت نهال، واحد فضای سبز آرامستان شهرداری بندرعباس اقدام به تولید دو هزار گل فصلی جهت کاشت در محوطه آرامستان کرده است.

بهمن‌نژاد اضافه کرد: ایجاد فضای سبز دارای کارکرد مهمی از جمله تعدیل دما، حس آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه و باعث زیبایی محیط می‌شود که در همین راستا کاشت این گل‌ها در بلوار ورودی، محوطه غسالخانه، بوستان حضرت رقیه(س) و از ساختمان اداری تا ساختمان غسالخانه صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهشت زهرا شهرداری فضای سبز برنا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه

فروش ویژه تمامی ارقام نهال گردو سردسیری و گرمسیری در کرج با مجوز جهاد کشاورزی و گارانتی اصالت به همراه قرنطینه استانی و ارسال یک روزه آغاز شده است. نهالستان نوین گردو با چندین شعبه فعال در کرج و تهران با 35 سال سابقه در تولید انواع نهال میوه ریشه ای و گلدانی توانسته در تولید بهترین نهال گردو پیوندی، کشت بافت، اصلاح شده و زودبارده موفق شود.

در این مطلب از نوین گردو به معرفی تمامی ارقام نهال گردو گلدانی با بازدهی تجاری و بالا و مزیت کاشت آن نسبت به ارقام ریشه ای می پردازیم.

نهال گردو ریشه ای بهتر است یا گلدانی؟

نهال گردو ریشه ای و گلدانی هر دو دارای بازدهی تجاری و مطلوبی هستند اما رقم گلدانی دارای مزیت هایی نسبت به ریشه ای است که در ادامه به آنها می پردازیم:

نهال گردو گلدانی 2 سال زودتر از رقم ریشه ای به باردهی می رسد. نهال گردو گلدانی مقاومت بالاتری به بیماری و آفات نسبت به ارقام ریشه ای دارد. گردو ریشه ای ممکن است دچار خشکی شود اما این احتمال در گردو گلدانی صفر است. نهال گردو گلدانی باردهی تجاری و مطلوبی را به همراه دارد. بهترین نهال گردو گلدانی کدام است؟

در میان تمامی ارقام نهال گردو موجود در بازار، بهترین نهال گردوهای گلدانی با بازدهی بالا و تجاری می توان به ارقام زیر اشاره داشت:

نهال گردو فرنور گلدانی

از بهترین رقم نهال گردو مقاوم به سرما که در شرایط آب و هوایی سردسیر بازدهی مطلوبی دارد، نهال گردو فرنور گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط ایدئال بازدهی تجاری مطلوبی دارد. فرنور گلدانی مناسب مناطق نیمه سردسیر و سردسیر است و رقم ریشه ای آن در ارتفاعات بالا از 1500 تا 3000 متر رشد می کند و به بازدهی می رسد. این نهال گزینه مناسب مناطق کوهستانی است.

نهال گردو چندلر گلدانی

از اولین و محبوب ترین رقم نهال گردو زودبارده که در میان تمامی ارقام نهال گردو پیوندی از باردهی و کیفیت حرف اول را می زند، نهال گردو چندلر گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط ایدئال باردهی تجاری دارد. از سال اول باردهی را آغاز می کند و می توان آن را در ارتفاعات بالا از 500 تا 1500 متر از سطح دریا کاشت.

درباره مزایا و معایب درخت گردو چندلر بدانید. نهال گردو زنوتیپ برتر گلدانی

از نهال های معروف و تضمینی در باردهی و کیفیت که محصولات درشت و بی نظیری را به بار می آورد، نهال گردو ژنوتیپ برتر گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط مطلوب باردهی حدود 12 تن دارد. گردو ژنوتیپ گلدانی را می توان در ارتفاعات بالا و در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر کاشت.

بهترین نهال گردو ریشه ای کدام است؟

از بهترین رقم نهال گردو ریشه ای می توان به سه نهال گردو چندلر، فرنور، خوشه ای، اسرائیلی و ژنوتیپ برتر اشاره داشت.

زمان کاشت نهال گردو گلدانی چه زمانی است؟

کاشت نهال گردو ریشه ای باید در فصل زمستان یا پاییز و زمانی که ریشه ها در خواب هستند، اتفاق بیفتد اما نهال گردو گلدانی را می توان در هر فصل و زمانی کاشت.

شرایط اقلیمی کاشت نهال گردو گلدانی

از بهترین خصوصیات گردو گلدانی این است که هیچ محدودیت کاشتی نداشته و در همه اقلیم می تواند مورد کاشت قرار بگیرد.

خرید نهال گردو گلدانی از نهالستان نوین گردو در کرج

نهال گردو گلدانی با باردهی تجاری بالا و عدم خطای ریسک خشک شدن جزء بهترین نهال‌های گردو برای سرمایه گذاری تجاری است. نهالستان نوین گردو با متخصصین و مهندسین کشاورزی توانسته بهترین رقم نهال گردو ریشه ای و گلدانی را با باردهی تضمینی تولید و روانه بازار کند. مشتریان و باغداران عزیز می توانند هر رقم نهال گردو پیوندی و اصلاح شده را بدون واسطه و با قیمت مناسب با مجوز جهاد کشاورزی با حذف واسطه ها به همراه شناسه معتبر و گارانتی اصالت خریداری کنند.

منبع خبر: نهالستان نوین گردو

آدرس وبسایت: gerdo.pro

شماره تماس و ثبت سفارش در تمامی پیام رسان‌ها: 09121243597

آدرس نهالستان: کرج (جهت دریافت آدرس دقیق به شماره بالا پیامک بزنید)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898537

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور