Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@16:13:06 GMT

چطور طول دوره آنفلوآنزا را کوتاه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۹۵۷

چطور طول دوره آنفلوآنزا را کوتاه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سایت تخصصی "وب ام دی" (WebMd) در مطلبی در این باره آورده است: بهترین روش‌ برای کوتاه کردن دوره این بیماری استراحت و ماندن در خانه است. اگر علائم بسیار خفیف از قبیل سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی دارید، از خانه بیرون نیایید و تا می‌توانید استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقادیر زیادی مایعات بنوشید. علاوه بر آب، آب میوه‌ها و غذاهای سوپ مانند به‌خصوص سوپ رشته‌فرنگی همراه با مرغ، بدن را از کم‌آبی نجات می‌دهد.

تب و درد خود را با داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن کنترل کنید. هرگز به افراد جوان‌تر از ۱۹ سال آسپرین ندهید. داروهای ضدسرفه را نیز بدون نسخه پزشک به کودکان زیر چهار سال ندهید. حمام بخار بگیرید. در غیر این صورت از دستگاه‌های مرطوب‌کننده هوا در خانه استفاده کنید تا احتقان بینی و سرفه شما کاهش یابد. دستگاه‌های مرطوب کننده با رطوبت گرم توصیه نمی‌شوند زیرا این نوع رطوبت باعث رشد باکتری‌ها می‌شود.  همچنین مصرف ماست، سیر، سبزیجات برگدار، کلم بروکلی، زنجبیل، چای عسل و لیمو را فراموش نکنید.

سالخوردگان و زنان باردار در معرض ابتلا به آنفلوانزا هستند

برای افراد در معرض خطرات بیشتر، به‌خصوص کسانی که زیر دو سال یا بالای ۶۵ سال سن دارند، پزشک ممکن است داروهای ضد ویروس تجویز کند. این داروها در ۴۸ ساعت اول پس از شروع علائم آنفلوآنزا، بهتر عمل می‌کنند. به هیچ‌وجه از پزشک درخواست آنتی‌بیوتیک نکنید. این داروها فقط در برابر عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها عمل می‌کنند و آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است.

به گزارش دویچه‌وله، در صورت بروز هر یک از علائمی چون، درد شدید گوش، تب ۳۷.۸ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر، گلودرد و سرفه‌ای که از بین نمی‌رود، خس‌خس سینه، استفراغ، تنگی نفس، درد در قفسه سینه و گیجی با پزشک تماس بگیرید.

کد خبر 468248 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، الهام زارع زاده اصفهانی دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره فراخوان این جایزه صحبت کرد.

سوال: از این جشنواره و ساختاری بگویید.
زارع زاده اصفهانی: ساختار جشنواره، رقابتی و ترویجی است که بخش رقابتی آن که با اعلام فراخوان، نشست خبری و رونمایی از پوستر (اعلان) برگزار شد.

سوال: محورهای این جشنواره چیست؟
زارع زاده: این جایزه در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و طرح داستان برگزار می شود و چون در اولین دوره آن هستیم، همه گروه های سنی با هر موضوعی می توانند در آن شرکت کنند.

سوال: این جایزه در سطح ملی برگزار می شود یا در سطح بین المللی؟
زارع زاده: در اولین دوره در سطح ملی برگزار می شود.

سوال: ارزیابی آثار ارسالی به چه صورتی انجام می شود؟
زارع زاده: با توجه به اینکه موضع جایزه داستان و بازآفرینی به صورت آزاد است، آثار دریافتی دسته بندی می شوند، سپس با انتخاب داوران ارزیابی خواهند شد.

سوال: در حال حاضر وضعیت داستان و قصه نویسی در کشور چگونه است؟
زارع زاده: نیازمان به داستان روزانه و روزمره است. از گفتگوهای عادی گرفته تا استفاده از فضای مجازی، تلویزیون، نمایش، فیلم، سریال، پویا نمایی و بازی ها که همگی دارای داستانی است و به تازگی کسب و کارهایمان هم برای خود داستانی دارند.

دیگر خبرها

  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع