Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@10:27:27 GMT

تلاش عمان برای افزایش تجارت با ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۹۶۱

تلاش عمان برای افزایش تجارت با ایران

به گزارش اقتصادآنلاین، علی بن مسعود بن علی السنیدی امروز در «هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان» گفت: در شرایط فوق العاده ای قرار داریم و بحران اقتصادی جهانی بسیاری از کشورها را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته که در این میان نیاز دارد تلاش کنیم تا روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورهایی همچون ایران افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تجارت و صنایع عمان افزود: در این میان بر این باوریم که با همکاری بخش خصوصی دو طرف حجم مبادلات تجاری میان ایران و  عمان را گسترش دهیم.

وی افزود:  در این هیات رسمی بیش از سی تن از تجار عمانی حضور دارند که نماینده تمام بخش های اقتصادی هستند و تلاش می کنند تا زمینه همکاری با بخش های مختلف اقتصادی ایران را فراهم نمایند. این در شرایطی است که پادشاهی عمان به تازگی قوانین اقتصادی را مصوب کرده است که از جمله آن قوانین مربوط به شرکت های تجاری، ورشکستگی و سرمایه گذاری خارجی است که می تواند مزایای زیادی را برای تجار به همراه داشته باشد.

علی بن مسعود بن علی السنیدی تصریح کرد: در حوزه توافق حمل و نقل دریایی بین پادشاهی عمان و ایران که به امضا خواهد رسید تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا بتوانیم تشویق سرمایه گذاری و افزایش سطح همکاری های تجاری را به همراه داشته باشیم.

وی افزود: در عین حال امضای توافق نامه استاندارد برای سال ۲۰۲۰ می تواند شرایط مناسبی را برای تجار دو طرف فراهم آورد به این معنا که تجار بتوانند در حوزه پاس کردن استانداردهای تجارت مشترک از تسهیلات ویژه ای برخوردار باشند.

وزیر تجارت و صنایع عمان خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش و نیز حمل و نقل دریایی امیدواریم بتوانیم شرایط مناسبی را پیش روی تجار دو کشور قرار دهیم.

 وی در ادامه روابط میان ایران و عمان را از شرایط مناسبی برخوردار دانست و گفت: عمان از طریق ایران می تواند به کشورهای حاشیه دریای خزر متصل شده و در تامین نیازهای خود از پتانسیل های ایران بهره گیرد، این در حالی است که پادشاهی عمان اهتمام ویژه ای برای امنیت غذایی خود قائل است و از استرالیا برزیل و هند کالا وارد کرده است. اما هنوز نتوانسته از ایران و از طریق کریدور شمال جنوب شرایط مناسبی را برای تامین کالاهای خود فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این میان امیدواریم بتوانیم از فرصت کریدور شمال جنوب در این راستا بهره مندی لازم را صورت دهیم اما این اجلاس فرصت خوبی است که بتوان نه فقط برای واردات و صادارت کالا از ایران و بالعکس استفاده کرد بلکه از ایران برای صادرات عمان به کشورهای همسایه نیز بهره برداری لازم را صورت داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات روابط بانکی ایران و عمان روابط تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه‌ای خطاب به شرکت‌های واردکننده خودرو از آنها خواست طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند.

در این نامه آمده است: به منظور تعیین میزان تخصیص و برآورد سقف ارزی واردات خودرو سال ۱۴۰۳، شایسته است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ نسبت به نهایی نمودن برنامه واردات مطابق جدول ذیل اقدام لازم صورت پذیرد آمار‌های اعلامی با مستندات کافی (مانند استاد تولید پرداخت حمل، قبض انبار و.) قابل قبول است.

شایان ذکر است برای تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ سابقه واردات سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع مدارک در مهلت مقرر بر عهده خود شرکت است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • شعار جهش تولید سرلوحه کار و تلاش مسئولان قرار گیرد
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • مصر از افزایش تجارت با صهیونیست‌ها خبر داد