Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@16:42:33 GMT

تأکید نبیه‌بری بر ضرورت تشکیل دولت اضطراری نجات

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۱۴۴

تأکید نبیه‌بری بر ضرورت تشکیل دولت اضطراری نجات

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت تشکیل دولت اضطراری نجات تأکید کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در رایزنی‌های روز دوشنبه چه کسی به‌عنوان مأمور تشکیل کابینه تعیین می‌شود،  اظهار داشت: من در اصل سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و هرکسی را که حریری در تشکیل دولت از او حمایت کند، انتخاب می‌کنم و از آنجایی که وی حمایت خود را از سمیر خطیب اعلام کرده، من و فراکسیون آزادی و توسعه٬ خطیب را انتخاب می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بری با اشاره به تصمیم پارلمان مبنی بر تصویب پیش‌نویس بودجه 2020 قبل از کریسمس٬ تأکید کرد که نجات واقعی لبنان از خلال دولت مدنی ممکن است.

درخواست حریری از نمایندگان حزب خود برای انتخاب سمیر خطیب
منابع آگاه گزارش دادند که سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در آستانه آغاز رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت٬ از نمایندگان حزب خود می‌خواهد تا سمیر خطیب را مأمور تشکیل کابینه کنند.

میشل‌عون در دیدار با هیئتی از مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری انگلیسی و بانک آمریکایی مورگان استنلی در کاخ بعبدا اعلام کرد که رسیدگی به اوضاع اقتصادی و مالی کشور در اولویت‌های نخست دولت جدید لبنان است.

وی همچنین اشاره کرد که دولت قبلی در طرحی برای احیا و توسعه اقتصادی لبنان و تبدیل آن از اقتصاد رانتی به اقتصاد تولیدی٬ یک چشم‌انداز اقتصادی داشت.

عون تأکید کرد که عملیات استخراج نفت و گاز از ژانویه آینده آغاز خواهد شد که این کار از زمان آغاز عملیات استخراج٬ لبنان را در گروه کشورهای تولیدکننده نفت و گاز قرار خواهد داد.

عون به اعضای این هیئت اعلام کرد که رایزنی‌های پارلمانی ضروری دوشنبه آینده انجام خواهد گرفت و پس از آن روند تشکیل دولت جدید شکل می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت که این امر به دوستان لبنان نیز کمک می‌کند تا روند کنفرانس سیدر (اشاره به کنفراس سیدر در پاریس برای لبنان) را تکمیل کنند و پروژه‌های توسعه‌ای را که در این کنفرانس مطرح شده بود، به اتمام برسانند.

درخواست کمک مالی حریری از کشورهای دوست
دفتر رسانه‌ای سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب تلاش‌هایی که برای رفع کمبود نقدینگی کشور و تأمین نیازهای اساسی وارداتی برای شهروندان صورت می‌گیرد٬ حریری نامه‌ای به رؤسای‌جمهور و نخست‌وزیران تعدادی از کشورهای دوست و برادر فرستاده و از آنها خواسته تا برای تأمین اعتبار به‌منظور واردات موادغذایی و مواد اولیه بخش‌های تولیدی به لبنان کمک کنند.

در بیانیه مذکور آمده است که این پیام برای سلمان‌بن عبدالعزیز پادشاه سعودی امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه٬ عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر٬ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه٬ لی کی کیانگ نخست‌وزیر چین و جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا و مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا فرستاده شده است.

باسیل:هرج و مرج لبنان با مداخله خارجی‌ها، نتایجی شبیه بحران سوریه خواهد داشت
جبران باسیل وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان طی کنفرانس یورومیدروم اعلام کرد که آوارگان و پناهندگان در لبنان حدود 40درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد که این امر به‌شدت لبنان را تحت تأثیر قراداده و بحران‌‌ها و جنگ‌های زیادی را برای این کشور به‌دنبال داشته است.

باسیل اشاره کرد که درگیری‌های مزمن با آوارگان فلسطینی هزینه زیادی برای لبنان داشته است.

جبران باسیل خاطرنشان کرد: در سایه ابهامات و پیچیدگی‌هایی که لبنان در آن به‌سر می‌برد٬ از شما می‌خواهم تا در جلوگیری از مداخله دیگران در امور این کشور کمک کنید تا لبنان بتواند ضمن احیای خود، بدون درگیری و هرج و مرج از این بحران عمیق خارج شود.

وی اظهار داشت که آنچه مشکل آوارگان در کشور را تشدید می‌کند٬ تقسیمات و شکاف‌های موجود میان لبنانی‌هاست که با مداخلات خارجی٬ نمی‌توانند بحران کنونی کشور را مدیریت کنند.

باسیل تصریح کرد که هرج و مرج در لبنان که گاهی از خارج سازماندهی می‌شود٬ نتایجی شبیه به بحران سوریه به‌دنبال خواهد داشت؛ نتایجی مانند ویرانی کشور، تخریب مؤسسات، اختلال در موازنه‌های داخلی، خونریزی، افراطی‌گرایی و آواره شدن مردمی که به لبنان پناه آوردند.

جبران باسیل در پایان تأکید کرد: ملت لبنان در نهایت پیروز و بر دشمنانش چیره خواهد شد.

انتهای پیام/  

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ابعاد حادثه آتش‌سوزی انبار دخانیات باید با تشکیل کارگروهی ویژه بررسی شود تا در حوادث بعدی بهتر عمل کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی امروز -یکشنبه بیست‌وششم فروردین- در مراسم آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس اظهار کرد: شهادت محمدجواد چگینی آتش‌نشان شجاع قزوین را تسلیت می‌گویم و امیدوارم روح این سرباز مردمی با شهدا محشور شود. ابعاد حادثه آتش‌سوزی انبار دخانیات باید با تشکیل کارگروهی ویژه بررسی شود تا در حوادث بعدی بهتر عمل کنیم‌.

وی با اشاره به حمله شب گذشته به اسرائیل افزود: با تشکر ویژه از سپاه که جواب حرکت ددمنشانه اسرائیل را طوری دادند که کشورهای سرکش بدانند اگر به ایران تجاوز شود، سیلی محکمی خواهند خورد. امیدواریم ما هم در سنگر خدمت به مردم به موقع اقدام کرده و رضایت شهروندان را با اقدامات خود جلب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی شورای شهر مدیریت ترافیک است، خاطرنشان کرد: در این حوزه بعضی طرح‌ها اجرا شده و تعدادی نیز زمین مانده بود که احداث پل میدان دفاع مقدس به سمت اقبالیه (سلطان‌آباد) در بودجه شورا دیده شده بود، اما در ردیف کارهای زمین مانده بود که امروز عملیاتی شد.

فرمانی ادامه داد: امیدواریم در راستای تسهیل در ترافیک شهری قزوین بتوانیم این تقاطع غیرهمسطح را در کمتر از ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسانیم. سیاست دیگر شورای شهر اجرای طرح‌های عمرانی در جنوب شهر قزوین است تا جبران بی‌توجهی به مناطق کم‌برخوردار در گذشته صورت گیرد.

وی گفت: در این راستا تکلیف ما مضاعف شده است که جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار نیز به زودی این پروژه کلید خواهد خورد.

کد خبر 744437

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • تغییرات اقتصادی در کابینه رییسی؛ استراتژی راهبری یا ضرورت بیرونی؟
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • ضرورت جهاد تبیین و افزایش اعتماد به نفس در بین نخبگان
  • تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • ضرورت منع صدور سیمان با کارت‌های بازرگانی شخصی
  • بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد