Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام نوری‌زاده و جمعی از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه (۱۴ آذر ۹۸) دیدار کردند.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این مرکز در سال جاری ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این دیدار، آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تقدیر و تشکر از حضور حجت‌الاسلام نوری‌زاده و مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهارداشت: از گزارشی که ارائه شد، کاملاً مشخص است جنابعالی به مسئولیت خود در این مرکز مقدس، اشراف و آگاهی خوبی دارید. برای اداره یک مجموعه، آگاهی از وظایف و اشراف بر مسئولیت‌ها بسیار مهم و ارزشمند است که بحمدالله این مهم در جنابعالی وجود دارد.

وی ادامه داد: در اسلام پایگاهی مهم‌تر و والاتر از مسجد وجود ندارد. به گونه‌ای که رسول خدا سلام الله علیه، همه امور تشکیلاتی و حکومتی و حتی امور اجتماعی و بسیاری از مسائل را در مسجد اداره می کردند. از تدبیر در خصوص موضوعات حکومتی و نظامی گرفته تا حل و فصل مشکلات خانوادگی و تربیتی مسلمین، همه و همه در مسجد صورت می‌گرفت و این کارکرد ارزشمند مسجد را در نظام حکومتی اسلام نشان می‌دهد. لذا رساندن مسجد به جایگاه اثرگذار واقعی خود در جامعه، مهمترین وظیفه و تکلیفی است که ما امروز باید به آن توجه داشته باشیم.

اگر به این وظیفه مهم عمل شود، بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه بواسطه مسجد قابل حل خواهد بود، چراکه مسجد منشا همه خیرات و برکات در جامعه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان افزود: برای همه شما عزیزان در انجام این مسئولیت مهم آرزوی توفیق و پیروزی دارم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه