Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@14:42:54 GMT

دانشجوی امروز اهل هزینه دادن نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۱۵۲

دانشجوی امروز اهل هزینه دادن نیست

گروه اجتماعی ـ عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: دانشجویان امروز مطالعات عمیق ندارند و دانایی آنها دردی از جامعه دوا نمی‌کند، ضمن اینکه حاضر به هزینه دادن نیستند و اقدامی انجام نمی‌دهند که هزینه زیادی برای آنها داشته باشد.

محمدرضا بزمشاهی، عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه مهمترین خصوصیت دانشجو دو عنصر نداشتن و نخواستن است، اظهار کرد: این دو عنصر، دانشجو را از سایر اصناف و فعالان سیاسی متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجو چیزی ندارد، به دنبال چیزی نیست و چیزی هم نمی‌خواهد. در واقع او باید به دنبال ترویج علم همراه با دین و دینداری در جامعه باشد. آرمان‌گرایی نیز یکی از خصوصیات اصلی دانشجو و وجه تمایز او با سایر فعالان سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: عدالت، آزادی، توسعه، استقلال و دینداری، آرمان‌هایی است که جنبش‌های دانشجویی می‌توانند آنها را پیگیری کنند. اینکه دانشجویان در جامعه ما به آرمان‌ها دست پیدا نکرده‌اند، به معنای نقص و ضعف و تخطئه آنها نیست، به هر حال اینها آرمان‌هایی متعالی بوده و راه رسیدن به آنها طولانی است.

عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان ادامه داد: بعضی از این آرمان‌ها محقق شده است و باید از آنها مواظبت شود، مثل استقلال؛ برخی مثل عدالت و آزادی به طور نسبی محقق شده است و خطرات زیادی آنها را تهدید می‌کند. برخی آرمان‌ها مثل توسعه در مسیر دستیابی به آنها قرار داریم و در مورد دین نیز ظاهر و قالب آن در جامعه وجود دارد، ولی در خصوص روح و محتوای آن باید بیشتر تلاش کرد و اینکه کدام قرائت از دین باید در جامعه حاکم شود، قرائت متحجرانه یا نو و پویا، یکی از مسائلی است که باید آن را در نظر داشت.

بزمشاهی در خصوص چرایی عدم تحقق آرمان‌های جنبش دانشجویی به طور کامل، گفت: جنبش دانشجویی آرمان‌ها را مشخص کرده، ولی برنامه عملیاتی برای آنها تعریف نکرده است. علاوه بر این، مخالفت‌ها و کارشکنی‌هایی برای تحقق این آرمان‌ها وجود داشته، ضمن اینکه ضعف‌ها و سستی‌های کاری و فکری جنبش دانشجویی را نیز باید به این عوامل اضافه کرد.

وی تصریح کرد: امروز دو عنصر نداشتن و نخواستن در حرکت‌های دانشجویی دیده نمی‌شود. دانشجو قبلا تعلقاتی نداشت و به عنوان قشری شناخته می‌شد که مایه اقتصادی فراوانی نداشت و بنابراین می‌توانست فعال‌تر باشد، ولی دانشجویان امروز را می‌بینیم که حتما باید ابزارهای دیجیتال در اختیار داشته باشند، لذا حاضر به دادن هزینه‌های سیاسی، اجتماعی و آبرویی نیستند. در واقع وقتی هزینه اقتصادی برای آنها افزایش یابد، اهمیت سایر هزینه‌ها کمتر شده و اقدامی انجام نمی‌دهند که هزینه زیادی برایشان داشته باشد، ولی اگر هزینه اقتصادی کمتر شود، آمادگی برای دادن هزینه‌های دیگر وجود دارد.

عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان اضافه کرد: دیجیتالی شدن دانشجویان نیز باعث سطحی شدن آنها و فقدان مطالعات عمیق شده است. در واقع دانایی آنها عمیق نیست و دانایی‌ای هم اگر دارند، بومی نیست و دردی از جامعه دوا نمی‌کند. البته این نکته را باید در نظر داشت که تعداد دانشجوی فعال در ادوار مختلف کم بوده است، به استثنای بعضی از دوره‌ها مثل اوایل پیروزی انقلاب و دوره اصلاحات که بهار حرکت‌های دانشجویی محسوب می‌شدند. امروز با توجه به وضعیتی که در جامعه پیش آمده، مطالعات عمیق در میان دانشجویان کم است و این قشر زیاد تمایل به هزینه دادن ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان دانشجو آرمان خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه با حضور استاندار، امام جمعه شهرکرد، مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج آغاز به کار کرد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره‌های شهدا با رویکرد هنرمندانه برگزار می‌شود.
سردار عبدالرضا آزادی در این آیین افزود: کنگره‌های شهدا باید در قالب یک کار هنری، فراگیر و جریان‌ساز بتواند ذهن آحاد استان را درگیر کند و برنامه کنگره‌های شهدا جریان‌ساز، هنرمندانه و همراه با تولیدات هنری فاخر باشد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه از ۲ سال گذشته تاکنون همه کنگره‌های شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده‌اند، گفت: در این ارتباط هر کنگره شهدا باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند پرمحتوا و یک فیلم سینمایی تولید کند.
وی یادآور شد: در کنگره‌های پارسال و امسال که در حال برگزاری است حداقل ۱۰ فیلم سینمایی در دستور کار قرار داده گرفته است.
آزادی گفت: کنگره‌های شهدا به عنوان یک نمایش بزرگ میدانی، هنری و شناسنامه انقلابی و دفاعی استان برای جوانان به شمار می‌روند.
وی تأکید کرد: تهیه و تدوین شناسنامه ایثار و شهادت در مقابل جنگ فرهنگی و تلاش دشمن برای القای بی‌هویتی در جامعه، یک کار هویت‌ساز و امیدآفرین است که باید هنرمندانه برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.
آزادی بر ضرورت تهیه و تدوین کاری هنری، فراگیر و جریان ساز در دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که بتواند ذهن آحاد استان را درگیر شهدا کند، تاکید کرد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه کنگره‌های شهدا باید شهید محور باشند، گفت: باید با سرگذشت پژوهی شهدا را شناخت و آنها را به جامعه معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه برای شناخت شهدا به نهضت سرگذشت پژوهی نیاز است، گفت: سرگذشت پژوهی نیاز به سوژه دارد و در این خصوص نیاز است که کمبود‌ها برطرف شود.
آزادی زنده نگه‌داشتن یاد شهید و انتقال پیام شهدا به جامعه با زبان هنر را از مهمترین رویکرد‌های کنگره‌های شهدا عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم گفت: آرمان شهدا باید در جامعه هنرمندانه ترویج و تبیین شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: برگزاری کنگره و یادواره شهدا فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آرمان شهدا است که باید این آرمان‌ها زنده نگهداشته شود تا حق شهدا ادا شود.
وی بر استفاده از ظرفیت هنر در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی رشادت‌های آنها برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: هنر باید در کشور رنگ و جلای شهدای پیدا کند و هنرمندان باید آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۲ کنگره شهدا از جمله کنگره شهدای استان و کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان گفت: این برنامه‌ها و یادواره‌ها که عرصه جهاد تبیین هستند، همواره به فضل الهی با همت سپاه استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف و محلات برگزار می‌شود و تلاش شده است تا یاد شهدا در این برنامه‌ها زنده بماند و مردم استان نیز با دل‌های شهدایی در این یادواره‌ها حضور پررنگ دارند.
وی افزود: برای برگزاری این کنگره باید جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر برگزار شود تا آرمان شهدا به برکت این برنامه‌ها همچنان زنده بماند و حق مطلب ادا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم