Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران ۵ روزه در اکثر مناطق کشور از جمله استان کرمانشاه از ورود ۲ سامانه بارشی طی هفته جاری به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور امروز سامانه برای برف و باران آماده باشید بارشی در نیمه غربی کشور فعال است؛ در شمالغرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این اطلاعیه آمده است بارش برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

بر اساس این اخطاریه، فعالیت سامانه بارشی روز شنبه، ۱۶ آذرماه در کرمانشاه حداکثر (۸۰-۴۰میلی متر)، و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، بارش برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی را در این استان‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز دوشنبه سامانه دیگری از جنوب و غرب کشور وارد شده و باعث بارش باران، گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب شرق، شرق و بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نواری غربی کشور می‌شود.

روز سه شنبه با گسترش فعالیت این سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش در نیمه جنوبی تشدید می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در کرمانشاه، بارش شدت بیشتری دارد.

روز چهارشنبه به تدریج از فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کاسته شده و در کل نیمه شرقی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود، این سامانه اوایل چهارشنبه همین هفته(20 آذرماه) از شرق کشور خارج می‌شود ودوباره از بعدازظهر پنجشنبه سامانه بارشی جدید غرب و جنوب غرب را فرا خواهد گرفت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواشناسی کرمانشاه بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه (۲۹ فروردین )۱۴۰۳، گفت: امروز همچنان سامانه بارشی در جنوب کشور و استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرقی اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش باران، رعد و برق، رگبار، بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق با بارش تگرگ همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در حد هشدار نارنجی و در سیستان و بلوچستان در سطح هشدار قرمز و بارش‌ها در این مناطق شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان برای سفر و تردد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

کد خبر 6080608 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • بارش بی‌سابقه باران در جنبوب/ ثبت ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه