Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سمنان با اشاره به برگزاری نمایشگاه "کاربرد گیاهان دارویی در سلامت خانواده"، گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی شهروندان با گیاهان دارویی و بهره‌گیری مناسب از آن در درمان امراض و بیماری ها در فرهنگسرای امید خانواده برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، ناظم رضوی با بیان این مطلب بر ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و تبیین روش‌های کاربردی آن با هدف اعتلای سلامت جامعه و شهروندان تاکید و اظهار کرد: توجه به موضوع گیاهان دارویی و طب اسلامی به ابزاری برای جذب توریست و گردشگر در بسیاری از شهرها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار سمنان اضافه کرد: تولید گیاهان دارویی و طب اسلامی در سمنان باید با کشت و زراعت در باغات شهر توسعه و گسترش یابد.

رضوی با اشاره به ورود سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سمنان در سال جاری به حوزه کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی، تصریح کرد: این محصولات رشد مطلوبی داشته و فراورده‌های آن اعم از عرقیات و گلاب باعث ترویج استفاده از گیاهان دارویی در شهر سمنان شده است.

بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه "کاربرد گیاهان دارویی در سلامت خانواده" به همت خانه گیاهی سبز و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان تا  ۲۴ آذر از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و عصرها از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱ در "فرهنگسرای امید خانواده" پذیرای عموم شهروندان و علاقمندان است.

کد خبر 399920

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی شهرداری سمنان گياهان دارويي بازار گیاهان دارویی شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، استان اصفهان را از ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی برخوردار دانست و گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.
احمدرضا رییس‌زاده، توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان را در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت برشمرد وافزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای دیگرصنایع کشاورزی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این استان فعالیت دارند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: هم اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.
تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است.
مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا