Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:38:30 GMT

کسی که شام و ناهار انتخاباتی می‌دهد مجرم است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۴۳۴

کسی که شام و ناهار انتخاباتی می‌دهد مجرم است

ایسنا/قزوین رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: کسی که در ایام انتخابات شام و ناهار و یا هدایای نقدی و غیرنقدی برای اخذ رأی می‌دهد مرتکب جرم شده است.

محمدتقی صفری رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین طی بازدید از ستاد انتخابات شهرستان قزوین اظهار کرد: هفته‌ای که سپری شد هفته ثبت‌نام بود بااین‌حال برخی به سمت‌وسوی رفتارهای نمایشی رفتند و خواستند از ثبت‌نام برای تبلیغات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد خطا کردند و اخطار گرفتند چراکه اقدام آنان نشان‌دهنده عدم التزام به قانون اساسی است و اگر این افراد اصرار بر قانون‌شکنی داشته باشند بدین طریق عدم پایبندی آنان به قانون اثبات می‌شود.

عضو هیئت نظارت استان قزوین اظهار کرد: از امروز که ثبت‌نام تمام می‌شود تا زمان رسمی آغاز تبلیغات، هرگونه تبلیغات ممنوع است چراکه قانون برای تبلیغات، بازه زمانی مشخص تعریف کرده است و تبلیغات باید در زمان مجاز انجام شود.

وی تأکید کرد: توجه داشته باشید اگر فردی به قانون احترام نمی‌گذارد طبیعتاً به حقوق مردم نیز احترام نمی‌گذارد، افرادی که منشور اخلاقی را امضا می‌کنند ولی خلاف منشور عمل می‌کنند به حقوق مردم احترام نمی‌گذارند.

صفری بیان کرد: پرداخت هدیه نقدی و غیرنقدی برای کسب رأی رفتار مجرمانه است و فرقی نمی‌کند که هدیه به چه شکلی باشد و تحت هر عنوان پرداخت هدیه جرم است.

وی تأکید کرد: انتخابات ۲۴ فرایند دارد که دستگاه‌های نظارتی بر تمامی این فرایندها نظارت می‌کنند و اگر تخلفی در هر دوره رخ دهد با آنان برخورد می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین با اشاره به دلایل رد صلاحیت یادآور شد: اعلام عمومی رد صلاحیت‌ها نداریم و دلایل آن به‌صورت شفاف به همراه مستندات به خود کاندیدا اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: عدم استقبال نخبگان و قهر نخبگان وجود ندارد و ثبت‌نام زیادی صورت گرفته است که آن‌هم به دلیل نقص قانون است، شورای نگهبان مکرراً به قانون انتخابات انتقاد دارد اما مکلف به رعایت قانون است.

صفری تصریح کرد: تا به امروز به هرکسی که کاروان تبلیغاتی راه انداخته است اخطار جدی دادیم، تغییر در قانون انتخابات سال ۹۵ انجام شد و دایره خریدوفروش رأی وسعت پیدا کرد قبلاً تنها به‌صورت مستقیم با پول رأی می‌دادند اما با تغییر قانون موارد بیشتری صورت گرفته است.

وی افزود: کسی که شام و ناهار می‌دهد رفتار مجرمانه انجام داده است، اگر فردی برای اخذ رأی هدایای نقدی و غیرنقدی، خریدوفروش رأی انجام داد به ما گزارش دهید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات