Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:47:36 GMT

یک دیپلمات ارشد انگلیس در واشنگتن استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۴۹۱

یک دیپلمات ارشد انگلیس در واشنگتن استعفا کرد

یک دیپلمات ارشد انگلیس در واشنگتن در اعتراض به سیاست‌ها و رویکرد دولت کشورش در قبال خروج از اتحادیه اروپا استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات بلندپایه انگلیسی در آمریکا با اعلام این‌که نمی‌خواهد به‌سود دولتی که به آن اعتماد ندارد «دست‌فروش حقایقی ناقص» در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) باشد، از مقامش کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «الکساندرا هالهال» مشاور برگزیت سفارت انگلیس در واشنگتن با بیان این‌که ادامه این کار «به‌لحاظ شخصی غیرقابل تحمل و به‌لحاظ حرفه‌ای غیرقابل دفاع» است، متن استعفایش را تقدیم کرده است.

هالهال در متن استعفایش نوشته است: «روشی که رهبران سیاسی ما برای اجرای برگزیت پیش گرفته‌اند، مانند اکراه در داشتن صداقت حتی با شهروندان خودمان و چالش‌ها و مصالحه‌گری‌های حول برگزیت مرا به‌طور فزاینده‌ای متأثر کرده بود».

این دیپلمات ارشد انگلیسی افزود: «کار ما ترویج دموکراسی و حاکمیت قانون است، و زمانی که این ارزش‌های مهم در خانه (انگلیس) رعایت نمی‌شوند، کار ما دشوارتر می‌شود».

با این وجود، هالهال گفت استعفایش ارتباطی به حمایت یا مخالفت وی با اجرای برگزیت ندارد.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که اکنون در رأس حزب محافظه‌کار قرار دارد قصد داشت تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه)، لندن را با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج کند که با مخالفت پارلمان سرانجام مجبور شد تمدید مهلت برگزیت تا پایان ژانویه سال آینده میلادی را بپذیرد.

انتخابات زودهنگام در انگلیس به درخواست جانسون، قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. او در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه‌کار برای دولت بعدی، وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

با این حال برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با شبهاتی نظیر واگذاری غیرمستقیم خدمات ملی سلامت این کشور به آمریکا همراه شده است. همچنین گفته می‌شود یازده میلیاردر آمریکایی ظرف پنج سال اخیر میلیون‌ها دلار به گروه‌های راست‌گرای انگلیسی اهدا کرده‌اند که درخصوص برگزیت و آینده روابط تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا پس از اجرای برگزیت، اطلاع‌رسانی می‌کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس استعفا واشنگتن برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند