Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:38:55 GMT

سلطان قابوس برای درمان به بلژیک می رود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۵۷۳

سلطان قابوس برای درمان به بلژیک می رود

دربار سلطنتی عمان در بیانیه ای افزود که معاینات پزشکی سلطان قابوس مدت زمان محدودی طول خواهد کشید. در این بیانیه به وضعیت جسمانی پادشاه عمان و جزئیات دقیق آن اشاره ای نشده است.

پادشاه عمان از سال 2014 دست کم دوبار برای سفرهای درمانی به خارج سفر کرده است. وی هیچ فرزندی ندارد و به صورت علنی جایگزینی را برای خود انتخاب نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چندی پیش، وی به صورت مخفیانه انتخاب خود را در نامه ای مهر و موم شده به شورای سلطنتی ارائه کرد.

طبق قانون اساسی عمان، پس از مرگ پادشاه شورای سلطنتی باید فرد جدیدی را در عرض سه روز انتخاب کند.

در صورت عدم توافق در این خصوص، آنگاه شورای نظامی عمان رئیس دادگاه عالی و سران دو اتاق شورای سلطنتی شخص انتخاب شده توسط سلطان قابوس را معرفی خواهند کرد.  

سلطان قابوس 79 ساله بعد از پدرش فضای این کشور را باز و اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد. 23  ژوئیه 1970 که مردم این کشور با عنوان "یوم النهضه" از آن یاد می کنند، روز به قدرت رسیدن سلطان قابوس است.

عمان زیر نظر سلطان قابوس در سالهای اخیر نقش دیپلماتیک پر رنگی را با وساطت در میان کشورهای منطقه ایفا کرده است.

برچسب‌ها بلژیک عمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بلژیک عمان بلژیک عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حسین حسامی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، احسان نجاری مقدم مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و حسن صالحی مفرد شهردار منطقه ۵، با حضور در منزل «سعید پریوش» پاکبان حادثه دیده منطقه ۵، از نزدیک جویای احوال وی شدند.   در این دیدار، پاکبان مصدوم به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت جسمانی خود پرداخت و از مسئولان خواست موانع موجود در خصوص برقراری بیمه و روند طولانی ایجاد شده را رفع کنند.   حسین حسامی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر نیز ضمن تاکید بر پیگیری وضعیت بیمه، ادامه روند درمان و پرداختی‌های این پاکبان، گفت: این موضوع جای بازبینی و پیگیری دارد.   وی افزود: چنانچه حادثه‌ای در حین کار برای هر یک از کارکنان شهرداری رخ دهد، فرد علاوه بر درد جسمانی نباید با مشکلات دیگری همچون طی روند‌های طولانی اداری مواجه شود.   همچنین با توجه به استیجاری بودن ملک این پاکبان، حسامی بر مطرح کردن موضوع در شورای شهر و پیگیری آن به منظور رفع مشکل تاکید کرد.   در حادثه رانندگی که سال گذشته در محدوده بولوار شهید بابانظر مشهد رخ داد، رضا شجاعی، سعید پریوش و محسن شرفی، سه پاکبان شهرداری منطقه ۵، حین نظافت صدمتری در ساعت ۴ صبح دچار سانحه شدند.   در این حادثه، «رضا شجاعی» به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد، «محسن شرفی» به صورت سرپایی درمان شد و «سعید پریوش» هم از ناحیه دست و پای راست به شدت آسیب دید و مورد عمل جراحی قرار گرفت که پس از گذشت ۹ ماه همچنان مراحل درمان را طی می‌کند.

دیگر خبرها

  • خبر بد برای پرسپولیس؛ سلطان پیش‌بینی کرد!
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟
  • آیا دختر پادشاه اردن در رهگیری پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ | شاهزاده سلما کیست؟