Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: افرادی که در تبلیغات انتخاباتی به قانون احترام نمی‌گذارند درصورت نماینده شدن به مردم نیز احترام نخواهند گذاشت، همچنین هدیه‌های نقدی و غیرنقدی به هرشکل و عنوان حتی اگر با برچسب خیرخواهانه باشد غیرقانونی‌ست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمدتقی صفری پیش از ظهر امروز(شنبه) ضمن بازدید هیئت نظارت شورای نگهبان از حوزه مرکزی انتخابات شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز و حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اظهار کرد: اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستند و زحمات آنان قابل تقدیر است؛ هفته‌ای که سپری شد مرحله ثبت‌نام بود افرادی که به سمت و سوی حرکات نمایشی رفته و از ثبت نام برای تبلیغ استفاده کردند مستحق اخطار و تذکر شدند و درصورت ادامه آن می‌توان عدم التزام به قانون اساسی را نتیجه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روزهای ثبت‌نام عدم پایداری به قانون دیده شده و موضوع به‌صورت موردی به آن‌ها تذکر داده شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین ابراز کرد: از امروز تا آغاز شروع تبلیغات انجام فعالیت تبلیغاتی ممنوع است و درصورت بروز این پدیده تخلف رخ می‌دهد، درواقع تبلیغ صرفا در محدوده زمانی مشخص شده مجاز است.

وی افزود: افرادی که به قانون احترام نمی‌گذارند درصورت نماینده شدن به مردم نیز احترام نخواهند گذاشت، همچنین هدیه‌های نقدی و غیرنقدی به هرشکل و عنوان حتی اگر با برچسب خیرخواهانه باشد غیرقانونی‌ست.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: تمام فرآیندهای انتخابات تحت نظارت شورای نگهبان انجام می‌شود و از نظر شرعی و قانونی رسانه‌ای کردن دلایل رد صلاحیت ممنوع بوده و این موارد به‌صورت مکتوب به آن‌ها ارائه می‌شود.

صفری با بیان وضعیت داوطلبان اذعان کرد: شاهد عدم حضور ضعیف افراد باسواد و نخبگان نبودیم و از طرفی زیاد بودن ثبت نام‌ها به دلیل نقص قانون است و شورای نگهبان به این روند اعتراض دارد، البته باوجود این اعتراض به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی توضیح داد: در قانون مواردی برای بازداری افرادی که از شرایط حداقلی آگاه نیستند؛ وجود ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین درباره خرید و فروش آراء اظهار کرد: دایره و محدوده خرید و فروش آراء پس از تعریف مجدد قانون در سال 95 توسعه پیدا کرد، طبق این مورد صرف شام و ناهار و ارائه هدیه در اماکن عمومی به منظور جلب آرا به منزله خرید و فروش رای بوده و اگر مستنداتی مبنی بر آن داشته باشیم هم در تایید صلاحیت و هم در سلامت انتخابات تاثیر می‌دهیم.

وی در پایان گفت: نماینده‌های فعلی پس از ثبت نام جزء کاندیداها به شمار آمده و با آن‌ها مانند سایر داوطلبان بوخورد می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی نقره داغ شد!

به گزارش فرارو و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق گزارش مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی آرا مربوط به دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات:۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه (قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری (بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی؛ مستند: ماده ۶۴

تنبیهات:۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب؛ مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

سید حسین حسینی (بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود + ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

محمدحسین مرادمند (بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: ماده ۵۵

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال نقره داغ شد
  • کاپیتان استقلال رسماً محروم شد
  • اعلام آرا انضباطی دیدار آلومینیوم _ استقلال
  • حسینی محروم شد، استقلال و مرادمند جریمه!
  • جریمه نیم میلیارد تومانی استقلالی‌ها
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • جریمه نقدی برای هاشمی نسب
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • سپاهان 60 میلیون جریمه شد