Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیاییان با بیان اینکه بعدازظهر پنجشنبه سامانه جدیدی غرب و جنوب غرب را فرامی گیرد، گفت: چهارشنبه به تدریج از فعالیت سامانه در نیمه غربی کم شده و در کل نیمه شرقی کشور بارش باران پیش بینی می شود این سامانه، اوایل شب چهارشنبه از شرق خارج می شود.

«صادق ضیاییان» درباره وضیت هوای مناطق مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور طی امروز ( 16 آذر) گفت: در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی در جنوب غرب و دامنه ها البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران و برف و در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: بارش باران در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و جزایر خلیج فارس و بارش برف در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

 

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کل کشور طی روز یکشنبه خاطرنشان کرد: در این روز؛‌ در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش شدت خواهد داشت.

 

ضیاییان با بیان اینکه بعدازظهر یکشنبه از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته شده و در نیمه شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد و در اواخر وقت از شمال شرق خارج خواهد شد، افزود: به دنبال آن دوشنبه سامانه دیگری در جنوب و غرب کشور وارد شده و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و در جنوب، جنوب شرق، شرق و بارش پراکنده باران و برف در دامنه های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور می شود. در این روز در جزایر واقع در شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر، جنوب فارس شدت دارد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: سه شنبه با گسترش فعالیت این سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می شود.

 

وی افزود: در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان همچنین در کرمانشاه، در شمال ایلام ، لرستان بارش شدت خواهد داشت.

 

ضیاییان با بیان اینکه بعدازظهر پنجشنبه سامانه جدیدی غرب و جنوب غرب را فراخواهد گرفت، گفت: چهارشنبه به تدریج از فعالیت سامانه در نیمه غربی کاسته شده و در کل نیمه شرقی کشور بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می شود این سامانه در اوایل شب چهارشنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران گفت: آسمان تهران امروز ابری در بعدازظهر بارش باران، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

ضیاییان افزود: روز یکشنبه ( 17 آذر) نیز آسمان تهران ابری، مه آلود و در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد در بعدازظهر افزایش باد، گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد دانشجو روز دانشجو مسجد وفات حضرت معصومه س شبستان یزد انتخابات مجلس مسجد پیش بینی آب و هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روز‌های پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد