Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با رویکرد فناورانه و خلاقیت‌محور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سلطانی‌نژاد، رئیس کمیته علمی پنجمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری این المپیاد در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ خبر داد و گفت: پنجمین دوره این المپیاد به همت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و با همکاری سایر بخش‌های وزارت آموزش و پروش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را از حوزه‌های پرکاربرد درمان بیماری‌ها در جهان برشمرد و اظهار کرد: این علم با سرعت زیادی در حال شکستن مرزهای دانش است و حرکت شتابان و علمی کشور در این زمینه همگام با دنیا، در گرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش‌آموزان جوان و مستعد کشور است. حمایت، تقویت و آموزش‌های مبتنی بر خلاقیت و مهارت به منظور ارتقای سطح دانش‌آموزان، تاثیر بسزایی در نیل به این هدف خواهد داشت.

سلطانی‌نژاد یکی از اهداف اصلی برگزاری پنجمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی را تربیت و هدایت دانش‌پژوهان به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در آینده‌ای نزدیک دانست و ادامه داد: این رویداد تلاش دارد تا با تمرکز بر زیست‌بوم فناوری و نوآوری، اندیشه اجرای پروژه‌های محصول‌محور در دانشگاه‌ها را در ذهن بپروراند و آموزش‌های افراد منطبق با نیازهای محصولات فناورانه در کشور صورت گیرد.

رئیس کمیته علمی المپیاد با اشاره به منابع این دوره از المپیاد، گفت: در بازنگری منابع المپیادی در کمیته علمی المپیاد منابع این رقابت علمی کتب "زیست‌شناسی سال دهم و یازدهم رشته علوم تجربی"، "فیزیک سال دهم و یازدهم رشته ریاضی- فیزیک"، " شیمی سال دهم و یازدهم رشته علوم تجربی"، "آمار سال یازدهم رشته ریاضی- فیزیک"، "کتابچه تکمیلی سلول‌های بنیادی"، "سلول‌های بنیادی بزرگسالان-دکتر حسین بهاروند- ۱۳۹۸" ، "مهندسی بافت و روش­‌های آزمایشگاهی- دکتر حسین بهاروند- ۱۳۹۸"،  "تمایز سلول‌های بنیادی- دکتر حسین بهاروند- ۱۳۹۸"، سلول‌های بنیادی بافتی- دکتر حسین بهاروند- ۱۳۹۸"، " Essential cell biology نوشته Robert Lanza"، "کتاب Essential cell biology نوشته Bruce Albert" و "Business Model Generation نوشته Alexander Osterwalder and Yves Pigneur" انتخاب شدند.

وی اظهار امیدواری کرد که منتخبین این المپیاد با استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی معتبر بتوانند با پروراندن ایده‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نقش موثری در کارآفرینی و سرعت توسعه کشور داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپياد دانش آموزي سلولهای بنیادی پزشکی بازساختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و سازمان ربع رشیدی با هدف برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی و ترویج نوآوری فناوری و خلاقیت میان جامعه میلیونی دانش آموزان، منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همکاری مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان نهاد متولی و تسهیلگر و سازمان نوآوری و فناوری ربع رشیدی به عنوان یکی از توانمندترین بازیگران کشور در مدیریت رویدادهای حوزه نوآوری و فناوری در برگزاری سلسله رویداد رینوفست با چشم اندازی در سطح ملی، منعقد شد.

رینوفست یا جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی سال گذشته برای اولین بار در تبریز برگزار و با استقبال بی‌نظیر جامعه دانش‌آموزان استان معلمان مربیان و خانواده‌ها مواجه شد.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت ماه در نشست خبری در این خصوص، گفت: آموزش و پرورش همواره بر ترویج نوآوری و فناوری میان دانش‌آموزان که آینده‌سازان کوچک کشور هستند، تاکید داشته و اقدامات موثری را انجام داده که یکی از این اقدامات، اعلام حمایت از برگزاری رویداد رینوفست است.

وی از استقبال ۷۴۵۰ دانش‌آموز از رویداد فناوری و نواوری رینوفست در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به پایه‌گذاری این رویداد طی سال گذشته، امسال آموزش و پرورش تلاش می‌نماید  ظرفیت را برای جامعه ۷۳۳ هزاری دانش‌آموزی استان و جامعه بزرگ دانش‌آموزی کشور مهیا نماید. این رویداد با اهداف آموزش و پرورش هم راستا بوده و گامی بنیادین در راستای تحقیق اهداف عالیه نظام آموزشی است.

وی با تبیین اهمیت فناوری و نوآوری در نظام آموزشی، خاطرنشان کرد: برای تقویت و داشتن برنامه بلند مدت فناورانه در حوزه آموزش عمومی باید از همان مقطع ابتدایی شروع کرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد تحولی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت بر نوآوری کارآفرینی و خلاقیت نیز در کنار سایر ویژگی‌های یادگیری تاکید شده
است و ما تلاش داریم تا این بستر را خارج از کلاس درس و آموزش رسمی و در بستر فوق برنامه ایجاد نماییم و برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی و ایجاد مدارس خلاق نیز در همین راستا انجام می‌شود.

سعادتی با اشاره به آثار علمی و تربیتی و آموزشی برپایی رویدادهای فناوری و نوآوری، بیان کرد: ما به رینوفست توجه ویژه‌ای داریم و خود را موظف می‌دانیم تا از طرح‌های فناورانه دانش‌آموزان حمایت کنیم، چرا که امیدواریم روزی برسد که این جشنواره به رویدادی بین‌المللی تبدیل شود تا با استفاده از این فرصت ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را نیز شناسایی کرده و جهت برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کنیم. شهر تبریز نیز با توجه به ظرفیت‌ها و سابقه خود این قابلیت را دارد که میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی شود.

مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان هدف عمده از برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی را پرورش خلاقیت و ایده‌های دانش‌آموزان دانست و گفت: ارائه این طرح‌ها توسط دانش‌آموزان و بازدید تعدادی دیگر از نمایشگاه رینوفست، ممکن است اثرات آموزشی بلند مدت داشته و آینده فناوری کشور را تضمین کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در پژوه پژوهش سراهای مدارس نواحی و مناطق متعدد استان، اظهار کرد: پس از برگزاری جشنواره رینوفست در سال گذشته شاهد فعال شدن تعدادی از پژوهش‌سراهای غیر فعال در استانمان بودیم. همچنین تعداد طرح‌های ارائه شده توسط برخی از مناطق کم برخورد برخوردار استان مانند منطقه نظر کهریزی چشمگیر بود و این اتفاق، رویدادی امیدبخش برای دادن انگیزه و ایجاد خلاقیت در بین دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در سال گذشته به تمامی دان‌ آموزان شرکت کننده در این رویداد گواهی شرکت در دوره و به نفرات برتر جوایز ارزشمندی اهدا شد و امسال نیز برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به تمامی ایرانیان است، خاطرنشان کرد: جهت افزایش مشارکت دانش آموزان در رویداد فناوری و نوآوری رینوفست و تبیین اهمیت موضوع، نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.

رضا کریملو، مدیرعامل سازمان ربع رشیدی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه رویداد رینوفست نخستین بار طی سال گذشته با انجام تغییر تغییرات صورت گرفته در رینوتکس ۲۰۲۳ به صورت جامع‌تر در بخش نمایشگاهی جشنواره و رویدادهای مختلف برگزار شد، اظهار کرد: این اقدام مورد توجه و استقبال معاونت علمی فناوری و ریاست جمهوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و زون تخصصی و جداگانه‌ای برای دانش آموزان تحت عنوان رینوفست و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: امسال این رویداد در سه مرحله و به صورت سلسله رویدادی برگزار می‌شود و جامعه مخاطبان این رویداد دانش‌آموزان معلمان مربیان و موسسات آموزشی می‌باشند، این بستر برای موسسات آموزشی نیز فراهم شده است تا توانمندی و دستاوردهای خود را در حوزه نوآوری و فناوری نمایش دهند.

وی با بیان اینکه زمان احتمالی برگزاری رینوفست ۲۰۲۴ مهرماه خواهد بود، اظهار کرد: امسال، خدمات و امتیازات ویژه‌تری برای دانش‌آموزان و موسسات آموزشی جهت تقویت حضور خروجی محور بودن رویداد در نظر گرفته شده و بخش تخصصی نیز اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان ربع رشیدی با بیان اینکه به دنبال کیفی‌سازی رویداد جشنواره علمی فناوری دانش‌آموزی رینوفست هستیم، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این رویداد، ترویج و تقویت روحیه فناورانه در بین دانش‌آموزان و اولویت یافتن فناوری و نوآوری است، ایده‌هایی که شاید در آینده تبدیل به محصول شوند که در این راستا ریل‌گذاری متفاوتی نسبت به سال گذشته انجام شده است‌.

وی در بخش پایانی سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم مسیر فناوری و نوآوری دانش‌آموزی، بیان کرد: امید است رینوفست ۲۰۲۳ فتح بابی برای تداوم این مسیر باشد، سال گذشته شاهد ثبت‌نام در بیش از ۷۰۰۰ فیلد در بخش‌های مختلف نمایشگاهی، مسابقات و سایر بخش‌ها بودیم و حدود ۱۵۰۰ دانش آموز در این رویداد شرکت کردند.

شایان ذکر است؛ علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری می‌تواند با دبیرخانه رینوفست مستقر در سازمان ربع رشیدی به صورت حضوری یا با شماره ۰۴۱۳۴۷۵۱۷۷۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • ماهگرد ششم تهران