Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:42:20 GMT

۱۳۰ هزار خط تلفن ثابت در مازندران بلااستفاده است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۴۰۶

۱۳۰ هزار خط تلفن ثابت در مازندران بلااستفاده است

رسول علی اصغرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که سابقه بلااستفاده بودن هر یک از این خطوط تلفنی بین ۱۴ تا ۶۰ ماه است و بدهی آنها هم عمدتا مربوط به هزینه آبونمان است.

وی علت احتمالی بلااستفاده ماندن این تلفن ها را تعدد خطوط تلفن در اختیار برخی مشترکان خانگی و تجاری، نقل مکان مشترک و عدم انتقال خطوط تلفن به دیگری، عدم پرداخت هزینه تلفن از سوی مستاجر و دلایل دیگری از این دست برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغرپور بدهی این شماره تلفن ها را هم ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیر شرکت مخابرات مازندران گفت: بر اساس مجوزی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سال گذشته صادر کرد و دستورالعمل مخابرات کشور، تلفن های بلااستفاده در صورت پرداخت بدهی به مالکانشان برمی گردد و در غیر این صورت به مشترکانی واگذار خواهد شد که در نوبت دریافت تلفن ثابت قرار دارند.

وی توضیح داد: در برخی مناطق مازندران متقاضیانی هستند که به دلیل محدودیت خطوط تلفن در منطقه مجبور به استفاده از خطوط تلفن پی سی ام شده اند، در صورتی که با تعیین تکلیف تلفن های ثابت بلااستفاده می توان این تلفن ها را به مشترکان واگذار کرد.

شرکت مخابرات در نقاط پر تراکم با هر زوج سیم ظرفیت بیشتری از خطوط تلفن ثابت را منتقل می کند به این صورت که در سمت مشترک یک دستگاه پی سی ام PCM خطوط را به صورت مجزا به مشترکان می رساند. به عبارتی در این وضعیت چند خط با یک سیم تلفن منتقل می شود و در نهایت قبل از رسیدن به مشترک با پی سی ام جدا می شود.

یکی از مشکلات استفاده از خطوط پی سی ام این است که به دلیل کیفیت بد، عدم امکان استفاده از ظرفیت آزاد سیم، عدم امکان انتقال همزمان دیتا و صدا، امکان برقراری سرویس هایی نظیر اینترنت پهنا باند یا ای دی اس ال ADSL برای این خطوط وجود ندارد.

مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت دارد.

برچسب‌ها مازندران بدهی شرکت مخابرات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران بدهی شرکت مخابرات ایران مازندران بدهی شرکت مخابرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد مقطعی محور سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به منظور اجرای عملیات تعمیرات اساسی و بهسازی تونل چپ دره در محور سوادکوه، محور فوق از یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز، در زمان اجرای عملیات مسدود است.

وی با بیان این که این محدودیت به صورت شبانه روزی خواهد بود، اظهار داشت: تردد در این مسیر در زمان اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط از مسیر کناری تونل چپ دره امکان پذیر خواهد بود.

رئیس پلیس راه مازندران، در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • تلفن ثابت سازمانی
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • اجرای مسدودیت مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران