Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور 80 نفر در شهرستان دیواندره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره  ظهر امروز در این کارگاه آموزرشی اظهار کرد: دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد یکی از دوره‌های آموزشی این اداره است که برای اقشار تاثیرگذار جامعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در طول سال برگزار می‌شوند، افزود: در این دوره خانواده‌های شهدا و ایثارگر دعوت شده‌اند تا بتوانند در زمینه پیشگیری از اعتیاد در جامعه موثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره برگزار شده است.

مدرس این کارگاه آموزشی نیز در این دوره اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوره‌ها اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است و می‌‌خواهیم کل جامعه به این مرحله برسد که هر فرد خودش پیشگیری از اعتیاد را انجام دهد و یک مدرس پیشگیری از اعتیاد باشد.

سلیم کریمی با بیان اینکه درصد زیادی از معتادان به دلیل ناآگاهی معتاد شده‌اند و کمترین تاثیری که این دوره‌ها دارد افزایش سطح آگاهی است، افزود: با برگزاری این کارگاه‌ها درصد افرادی که از طریق ناآگاهی معتاد می‌شوند، کم شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سراسر استان اعلام کرد: امیدوارم به این مرحله برسیم که مشکلات اعتیاد کم شود، شاید نتوان با این آموزش‌ها آن را ریشه‌کن کرد اما می‌توان گرایش به اعتیاد را کم کرد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از معتاد شدن می‌توان راهکارهای مختلفی را برشمرد که هم در سطح فردی و هم اجتماعی قابل طرح است.

 

مدرس کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: آگاه کردن خانواده‌ها به‌ویژه پدران و مادران در رابطه با رفتار فرزندان و تربیت و کنترل صحیح آنها در اجتماع، ایجاد تحول در آموزش و پرورش و تقویت کادر آموزشی و مربیان پرورشی به ویژه در روش‌ها و ایجاد فضای آموزشی مناسب و ایجاد مراکز فرهنگی نظیر کتابخانه‌ها و مراکز هنری، فنی و حرفه‌ای، پارک ها، فضاهای ورزشی و تربیتی برای ارتقاء سطح فرهنگی نوجوانان و جوانان و گذراندن اوقات فراغت آنان می‌تواند در پیشگیری از معتاد شدن جوانان موثر باشد.

کریمی ایجاد اشتغال بیشتر از طریق توسعه صنایع دستی و روستایی به ویژه سرمایه‌گذاری و اعطاء امکانات و امتیازات برای ریشه کن کردن بیکاری که همانا یکی از علل عمده اعتیاد و گرایش به قاچاق است  را از دیگر مولفه‌های لازم برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: نقش تبلیغات در دنیای امروز برهیچ کس پوشیده نیست و با نیروی تبلیغات و رسانه گروهی می‌توان پدیده و عقاید مختلف را دربین توده مردم انداخت و آنها را روشن ساخت.

وی اضافه کرد: متاسفانه رسانه‌ها، از جمله صدا و سیما اکنون به جز برنامه‌های محدود برنامه‌ای در زمینه اعتیاد نداشته‌‌اند لذا باید برنامه‌هایی که تمام اقشار بتوانند از آنها استفاده نمایند در مورد مضرات اعتیاد تهیه و برروی آنتن قرار گیرد.

کریمی اضافه کرد: نقش تبلیغات ائمه جمعه و جماعات و سخنرانان در مراسم و موقعیت‌های مختلف، می‌تواند بدلیل حرف شنوی مردم از آنان بسیار موثر بوده و طریق مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه باشد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتیاد آموزش خانواده کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره های آموزشی موسسه تحقیقات دیم برای ۵هزار نفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، درآموزش کشاورزی وترویج یافته در بین موسسه‌های تحقیقات کشاورزی درکشورپیشرو است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سال گذشته برای بیش از ۵ هزار نفر کشاورز، کارشناس ومدیران بخش کشاورزی در استان‌های دیم خیز کشور دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

دکترمظفر روستایی افزود: این آموزش‌ها بیشتردرزمینه تاریخ کشت، کشاورزی حفاظتی، بکارگیری یافته‌های به زراعی، مکانیزاسیون و تنظیم کارنده‌ها، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و تغذیه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بکارگیری این آموزش‌ها منجر به توانمند سازی کشاورزان و افرایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور شده است.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، با توجه به تغیرات اقلیمی بکارگیری این آموزش‌ها موجب پایداری تولید در محصولات دیم بویژه گندم شده است.

دکتر روستایی افزود: سال گذشته در این موسسه ۱۴ رقم محصول دیم شامل گندم نان، گندم دوروم، جو و نخود معرفی شده است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت شهرستان مراغه در ۲۱ استان دیم خیز کشور، فعالیت تحقیقاتی دارد و ارقام سازگار و پرمحصول جدید معرفی می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • دوره های آموزشی موسسه تحقیقات دیم برای ۵هزار نفر
  • تصاویری از کارگاه آموزشی احکام ویژه کودکان و نوجوانان در روستای الیف
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • دیدار با خانواده معظم شهدا در سلماس
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس