Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد عنوان کرد: فضای سایبری یک پدیده نوظهور در زندگی بشر است که ابعاد مختلف زندگی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و لزوم تدوین قانون در این زمینه امری بسیار ضروری است.

وی افزود: در فرهنگ و جامعه ما که مبتنی بر دین و اخلاق است قطعاً باید قوانینی تنظیم شود که مبتنی بر دین و اخلاق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسین حسین‌زاده با اشاره به نقش عمده فضای سایبری در زندگی امروز انسان ها تاکید کرد: باید شخصیت مجرمین فضای سایبری و قابلیت انطباق اجتماعی آنان مورد توجه تدوین کنندگان قانون قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در بخش های درگیر با جرایم واقعی با خلاء های جدی مواجه هستیم و قوانینی برای متوقف کردن و پیشگیری از وقوع جرایم خشن برای افرادی که در جامعه شناسی به آنها مجرمین خطرناک اطلاق می شود به قدر کفایت وجود ندارد.

سرهنگ حسین‌زاده گفت: شناخت مبانی جرم شناسی سایبری، اولین موضوعی است که جای خالی آن در فضای سایبری احساس می‌شود و این شناخت از ملزومات قانون نویسی در فضای سایبری است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: فضای سایبری یک فضای بدون مرز و بعضاً ناشناخته و با ابهامات فوق‌العاده پیش روی شما است که باید برای مدیریت آن و پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشید.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: باید تصور از مجازات در تدوین قوانین در فضای سایبری با قوانینی که در فضای واقعی وجود دارد قطعاً متفاوت باشد چراکه هدف ما مجازات نیست بلکه ایجاد بازدارندگی است و مجازات، پایین‌ترین میزان بازدارندگی را دارد و باید درصدد رفع علل و عوامل جرم زا باشیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی افزود: قسط، عدل و داد از کلماتی است که در آیات نورانی قرآن کریم بسیار تکرار شده است و دلسوزانی که در برپایی قسط، عدل و داد تلاش می‌کنند در زمره مجاهدین فی سبیل الله قلمداد می شوند و افرادی که در عرصه حقوق فعالیت می‌کنند نگهبانان فرشته عدالت هستند.

سرهنگ حسین‌زاده خطاب به دانشجویان رشته حقوق با تاکید بر تقویت سواد رسانه ای در کنار استفاده از فضای سایبری گفت: نقش شما در آینده نزدیک به عنوان صاحب منصبان قضایی، نگهبانی از اجرای عدالت در جامعه خواهد بود.

وی تاریخدان بودن را از ویژگی‌های یک شخصیت حقوقدان دانست و افزود: حقوق و تاریخ با یکدیگر پیوند خورده اند و حقوق بدون‌ تاریخ معنا و مفهومی نخواهد داشت و لازم است که یک حقوقدان با تاریخ کشور خود و جهان آشنایی داشته باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به مواجه جامعه با پدیده تکرار جرم و ناامنی و نابسامانی های ناشی از آن تاکید کرد: باید ظرفیت و قابلیت انطباق اجتماعی مرتکبین جرایم مورد مطالعه و شناخت قرار گیرد تا قوانین تبیین شده موثر واقع شوند.

وی با تاکید بر اینکه در فضای سایبری، مرز معنا و مفهومی ندارد گفت: باید در تعیین جرایم و مجازات‌ها بین فضای سایبری و فضای واقعی تفاوت‌ قائل شد و باید نوع مجازات هایی که تعیین می‌شود با توجه به بهره هوشی مجرمین فضای سایبری متفاوت باشد.

سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: باید مجازات‌های بازدارنده ای تدوین شود که بتواند وقوع جرم در فضای سایبری را متوقف کند.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: جامعه از شما جوانان انتظار دارد که در اعتلای فرهنگ ایرانی - اسلامی و پاسداری از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش ایفا کنید و این ایفای نقش حتماً با هوشمندی همراه باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: بخش زیادی از محیط اطراف ما، فضای سایبری است و اگر با این فضا ارتباط هوشمندانه ای برقرار کنیم موفق خواهیم بود و در غیر این صورت خسارت های سنگینی متوجه همه ما خواهد شد.

انتهای پیام/

341 / 167 نجف اباد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نجف اباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است

رییس پلیس راهور فراجا گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است و درآمدزایی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیأت دولت به تصویب رسیده برای این است که ما بازدارندگی ایجاد کنیم نسبت به رفتار‌های پرخطر.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً متمرکز است بر اینکه ما دیگر شاهد تخلف نباشیم به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهد اراده شأن را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

وی در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

دیگر خبرها

  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • بهادری جهرمی: افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • مجازات قاچاق زیرخاکی چیست؟
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟