Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چند هفته ای است که کمیسیون های شورای شهر تهران اولویت های دو سال آینده خود بر مبنای برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار داده اند . این اولویت ها در هم اندیشی شبانه اعضای شورا و شهردار هم به تایید رسیده است.

اولویت های اعلام شده از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران برای دوسال آینده  در چهار محور استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توسعه حمل و نقل همگانی

نخستین محور اولویت های این حوزه است؛ در این بخش بر ارتقا و بهره وری از خطوط موجود مترو با تکمیل ساختمان و تجهیزات و افتتاح ماهانه یک ایستگاه تأکید شده است، همچنین تکمیل و بهره برداری حداقل دو پارکینگ (خط چهار مترو و یکی از خطوط سه یا ۶) با روش مشارکت در مجتمع های ایستگاهی از جمله درآمد حاصل از پلازای اکباتان، بازنگری در طرح تفصیلی با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (POD) به شعاع حداقل ۳۰۰ متر، آغاز پروژه های جدید و ایجاد شاخه های کوتاه برای خطوط راه اندازی شده از جمله خط سه به خیابان نیاوران، شمال خط یک به خیابان نلسون ماندلا و ولیعصر، جنوب خط سه به منطقه ۱۸ و ۱۹ و شمال غربی خط چهار در منطقه پنج،اجرای مصوبه شورای اقتصاد جهت تأمین حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس جدید و هزار دستگاه بازسازی و تأمین ۶۰۰ واگن از محل مصوبات شورای اقتصاد از دیگر محورهایی است که کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح کرده است.

بخش اقدامات عمرانی

 تکمیل پروژه های عمرانی موجود و افتتاح و آغاز پروژه های جدید تأکید شده، همچنین تعیین تکلیف گودهای پرخطر نظیر گود کنار سالن همایش های برج میلاد، گود واقع در خیابان ایران زمین و گود کنار ایستگاه متروی شهید بهشتی و مقاوم سازی پل ها و تکمیل زیرساخت های طرح آب های سطحی مطرح شده است.

اقدامات ترافیکی

در بخش ۳ که به اقدامات ترافیکی پرداخته شده، اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه ای معابر اصلی و فرعی سطح شهر تهران به جدید ترین روش هوشمند و استفاده از تمام ظرفیت ها در تمام مناطق شهرداری تهران تأکید کرده اند. همچنین رفع یک سوم از گره های کور ترافیکی که بر اساس قانون پارتو، کمترین هزینه و بیشترین اولویت را دارند و پیاده سازی طرح خیابان کامل جهت افزایش شاخص های حمل و نقل پاک و پیاده مداری در معابر شهری از دیگر موضوعات اشاره شده برای دو سال آینده شهر تهران است.

اصلاح ساختار

همچنین در بند ۴ که به اصلاح ساختار پرداخته است تأکید شده معاونت امور فنی و معاونت حمل و نقل ترافیک ادغام شده و حداقل ۵۰ درصد کاهش در تعداد سازمان ها و شرکت های تابعه این دو معاونت انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !

تین نیوز

در تقویم ملی روز هفتم اردیبهشت ماه به نام ایمنی حمل ونقل نام گرفته؛ روزی که موضوع ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای را یادآور می شود در شرایطی که امسال نیز در تعطیلات نوروزی آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران بازهم رکورد زد.

به گزارش تین نیوز، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ جان باختند و به گفته رئیس پلیس راهور فراجا در سال 1402 بیش از 17 هزار نفر طی تصادفات رانندگی در ایران کشته شده اند.

نگاهی به  آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران نشان می دهد که طی یک بازه ده ساله، هیچ بهبودی در این بخش صورت نگرفته است گرچه هم اکنون پیگیری ایمنی حمل ونقل در کارگروه هایی فنی و تخصصی پیگیری می شود. از جمله کمیسیون ایمنی راه های کشور که از جمله اهداف این کمیسیون تدوین سیاست های لازم به منظور ارتقای سطح ایمنی راههای کشور، ایجاد سامانه آمار و اطلاعات جامع مدیریت ایمنی راه های کشور و تحلیل تصادفات جاده ای عنوان شده است.

خبر مهم و پربازدید حمل ونقل جاده ای را بخوانید:

فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری  

کمیسیون ایمنی راه های کشور که با هدف کاهش کاهش سوانح و تصادفات جاده ای به عنوان رکن مشورتی، تصمیم سازی، اجرایی و نظارتی شورای عالی هماهنگی حمل ونقل  از سال 89 کار خود را آغاز کرد.

جلسات کمیسیون ایمنی راه های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی  برگزار می شود و جهت بررسی موضوعات مختلف مرتبط با ایمنی راه اعم از مهندسی راه، ناوگان، اعمال مقررات ترافیکی و گردآوری و تحلیل آمار سوانح حمل ونقل و اجرای آموزش فرهنگ عمومی ایمنی حمل ونقل و  ...  از توان سه کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، کارگروه هماهنگی شیوه های حمل ونقل و کارگروه آموزش و رفتارسازی ایمنی حمل ونقل و ترافیک بهره می برد.

اطلاعاتی در دسترس نیست

در بررسی عملکرد این کمیسیون که تاکنون 135 نشست را با حضور مشارکت کلیه بخش ها و دستگاه های ذی ربط ملی و استانی ذیل شورای عالی هماهنگی حمل ونقل پشت سرگذاشته یک نکته حائز اهمیت است که چرا خبری از اطلاعات بروز و داده های تحلیلی و آماری این کمیسیون نیست.

 با نگاهی به تارنمای وزارت راه و شهرسازی و زیربخش مربوط به کمیسیون ایمنی راه های کشور آخرین اطلاعات بارگذاری شده از صورتجلسات نشست های این کمیسیون مربوط به سال 99 است که آن هم در دسترس نیست گرچه اعلام شده که براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دسترسی آزاد همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز این وزارتخانه، کلیه مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در این بخش قرار داده است.

شاید گزیده ای از پاسخ این سوال که چرا در یک بازه ده ساله بهبودی در ایمنی حمل ونقل حاصل نشده و آمار تلفات جاده ای تقریبا هر سال بالاتر از قبل است؛ در نبود اطلاعات روشن و شفافی از عملکرد و اقدامات کمیسیون ایمنی راه های کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم