Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:33:29 GMT

۱۶ اجرای خیابانی در محوطه تئاتر شهر

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۶۸۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سومین ویژه‌برنامه مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ به مناسبت هفته معلولان در پهنه فرهنگی و هنری رودکی برگزار می‌شود.

در راستای برنامه‌های مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ جهت ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین توجه به اجرای مداوم نمایش خیابانی و فراهم آوردن زمینه هنرنمایی اهالی این شاخه از تئاتر در پهنه فرهنگی و هنری رودکی، نمایش‌هایی خیابانی از امروز، شنبه ۱۶ آذر تا سه‌شنبه ۱۹ آذر در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد چهار گروه نمایشی حضور دارند و به مناسبت هفته معلولان با موضوعاتی چون معضلات این قشر از جامعه با مشارکت، همراهی و هنرنمایی هنرمندان کم‌توان در طول چهار روز با ۸ نمایش، در قالب ۱۶ اجرا از ساعت ١٥ تا ١٧ میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خیابانی می‌شوند.  

گروه هنرمندان مبتلا به سندرم داون با چهار نمایش به نام‌های «کفش بلور»، «چترت را زمین نگذار»، «ما همه آدم هستیم» و «آرزوهای آبی» به نویسندگی و کارگردانی رسول حق‌شناس از تهران در کنار مجتبا خلیلی از اصفهان با نمایش «به یک اتفاق ساده نیازمندیم»، بهاره سعیدی‌کیا از کرمانشاه با نمایش «شما هم امتحان کنید» و افشین قاسمی از تهران با نمایش‌های «بند الف، ماده هفت قانون معلولین» و «آیا من هم حقی دارم» به اجرای آثار خود می‌پردازند.

۸ نمایش ذکر شده در راستای ویژه‌برنامه‌های مصوب کارگروه تئاتر پهنه فرهنگی و هنری رودکی به مناسبت هفته معلولین اجرا می‌شوند. 

کد خبر 4790979 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر خیابانی تئاتر شهر تئاتر ایران معلولین تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت کنسرت موسیقی موسیقی پاپ جایزه سینمایی تماشاخانه شهرزاد تئاتر شهر فیلم کوتاه سریال ایرانی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، امروز  پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.
شهرام امیری افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو به دلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن میسر نیست.
وی گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی است که بیشترآن‌ها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم